Toon posts:

Superkoeling, weinig geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakerts, ik weet dat dit meer iets is voor een review, maar ik wil toch ff mijn ei kwijt. Er wordt hier vaak gevraagd naar stille, doch goed werkende koelers en er komen dan vaak erg dure coolers voorbij.
Ik heb vandaag een Arctic Super Silent Pro op mijn proc gezet en guess what? Dat ding houdt mijn XP 1800+ op 38c stressed en je hoort hem haast niet (20dB).
Het principe is vrij simpel. De heatsink is heel groot, evenals de fan. De fan hoeft dus weinig toeren te maken, waardoor weinig geluid geproduceerd wordt en de warmteafgifte is enorm door de grote oppervlakte v/d heatsink. Ik wilde het maar ff zeggen, want dit dingetje kost me dus maar 19 pleuro. Mijn vorige cooler was een CoolerMaster van puur koper, met variabele fansnelheid. dat ding kostte 30 Pleuro en kwam onder dezelfde condities maar tot 46c, waarbij véél geluid geproduceerd werd.

/PS. Metingen zijn onder gelijke omstandigheden met Speedfan en CPUcool gemeten. CPU was stressed met een koetje.

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Klopt, dit is een geweldig ding. Zo goed eigenlijk dat ik alweer spijt heb van mijn Zalman 6000 CU. Heb deze koeler in een pc gezet voor een kennis van mij en die heeft er erg veel lol van.

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

K ben benieuwd hoe lang ie meegaat... Niet echt fijn als ie plotseling stuk gaat ofzo op mn AMD ...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Waar kan je ze halen ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb um met veel andere spullen besteld bij www.funcomputer.de (19 pleuro). Maar de portokosten zijn aanzienlijk en daardoor wordt-ie weer veel te duur als je alléén een cooler bestelt.
Kijk ff in de pricewatch zou ik zeggen.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Strange nie zo groot maar toch goeie koeling :) en maar 20 Decibel aan geluid, ik ga ff kijken bij funcomputer (gistron heeft em ook maar koelpasta staat nie vermeld :?)

Ik zie nu ook de ARCTIC Cooling Super Silent 2500 Lüfter Socket A/370 (bis XP2300+, 25dB) dus nog betere koelprestaties maar weliets meer DB :)

Verwijderd

De pro-versie gaat tot xp2600+, dus heeft denk ik iets meer koelvermogen...

Verwijderd

Dit is idd niet een topic dat hier thuishoort.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.