Laserprinter > Welke ?

Pagina: 1
Acties:

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een Laserprinter, maar welke kan ik het beste nemen?

Eisen:
- 600*600 minimaal
- 2 MB geheugen minimaal, liefst ook nog uitbereidbaar
- Richtprijs: 800-1200 (excl. BTW).

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Ik heb geen idee wat een hp laserjet 4050 op dit moment kost, maar mooi is hij zeker :)

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 10:55
HP Laserjet 1100(A) is heel goed, 1000 piek, maar dan heb je ook wat, en op 600 dpi.

DUS... ren naar winkel en je hebt een goede laserprinter.

Weppel

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Topicstarter
Diddel > Te duur helaas .... HIj's zekers mooi, op het Instituut bij ons staan er 3 van :o) Maarja, de 1100 gaat 't probably wel worden ja ... :o)

Modjes in action !!

-- © 2

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
HP Laserjet 1100 zuigt weet ik uit ervaring wij hebben er nl. 4 > slechte drivers. En papier loopt nog wel eens vast. Ga voor een HP 2100 iets duurder maar veel beter dan z'n 1100. Hierbij spreek ik ook uit ervaring hebben we er 5 van.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Topicstarter
Waarom zuigt ie? Ik hoor alleen nog maar goeie reacties? Misschien omdat er te veel mee geprint wordt ofzo? Het is de bedoeling dat hij per week een bladzijde of 100-200 moet gaan doen uiterlijk, dus ik denk neit dat dat de aanschaf van een HP 2100 waard is, want die is wel dubbel zo duur.

Modjes in action !!

-- © 2

• TAMW
Waarom de 1100 in mijn omgeving zuigt(gebaseerd op ervaring)

1 Slechte drivers (NT4 en Win 2K) zeker als je de printer gaat delen dmv. een Pc of HP jetdirect.
2 Papier zit nog wel eens vast of wordt er scheef ingetrokken(niet elke keer maar gemiddeld wel veel vaker als een 2100 om maar even wat te noemen).

Even nog wat reacties voorzijn;
En nu niet gaan zeggen dat deze printer niet bedoeld is als "netwerkprinter" want elke printer moet je normaal kunnen delen zonder problemen. En ik weet ook dat hij als beste uit de test kwam in de consumentengids.

Verwijderd

Ik heb hier nog een voorloper van de hp1100, namelijk de HP 5L (hp5L toen hp6L nu hp1100, is vrijwel niets veranderd sinds versie 5L). Zelfde soort invoer. Ook 600 dpi en ik heb 9 MB erin zitten (1MB standaard + 8MB extra). Prima ding doet het perfect. Ook via netwerksharing gaat het prima.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Topicstarter
Wat is de prijs van bijv. 8 MB geheugen extra?

Modjes in action !!

-- © 2

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>. En ik weet ook dat hij als beste uit de test kwam in de consumentengids.[/quote]Huh. Alsof dat iets zegt! De consumentenbond kijkt mij te veel naar:
- Is de handleiding gebruikersvriendelijk.
- Verbruikt de printer niet te veel stroom.
En meer van dat soort geneuzel. Dat ding moet gewoon goed werken. Koop gewoon een HP. Dat is de standaard en daarmee in het voordeel op het gebied drivers, parts en ondersteuning.

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Op mn stagebedrijf stond een 1100. Prima ding, veel op geprint, nooit geen problemen. Graphics zien er goed uit. Scherpte is wat minder dan bijvoorbeeld de 4050, maar dat zie terug in de prijs denk ik.

Jammer vind ik dat er geen 'knopjes' op zitten :)

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

Verwijderd

schrik niet alleen al die 8MB extra wat ik hier in heb zitten is tweedehands al 400,- waard... Aangezien het een speciale hp cartridge is. Dat is wel iets wat je even moet meenemen in je keuze. Die extra MB's zijn DUUUUUUR. Ik wil eigenlijk over niet al te lange tijd overstappen op een kleuren inktjet en dan misschien de laserjet verkopen. Maar ik vind de kwaliteit zo fijn van een laserjet... Daar kan toch geen inktjet tegenop.

En een kleuren laserjet is zo duur....

2MB is wat weinig als je grote plaatjes ofzo gaat uitprinten. Een laserjet MOET alles in z'n geheugen hebben staan voordat ie begint te printen. Een inktjet bijvoorbeeld niet.
Dus 2 MB is magertjes.. Ik krijg het voor elkaar dat ie met 9 MB al zegt dat ie te weinig memory heeft (full a4 plaatje op 600 dpi.. ;) ).

• TAMW
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 19:41 schreef voxx het volgende:
Huh. Alsof dat iets zegt! De consumentenbond kijkt mij te veel naar:
- Is de handleiding gebruikersvriendelijk.
- Verbruikt de printer niet te veel stroom.
En meer van dat soort geneuzel. Dat ding moet gewoon goed werken. Koop gewoon een HP. Dat is de standaard en daarmee in het voordeel op het gebied drivers, parts en ondersteuning.[/quote]Beste Voxx We hebben het de hele tijd al over HP's wel over en wel over de verschillende type's we hadden juist een discussie over de voor en nadelen van verschillende types. Beter lezen aub

En HP is in mijn optiek niet de standaard.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Topicstarter
In de 1100 kan daar niet 'gewoon SDRAM geheugen' in? Op de site staat 't namelijk wel zo, maar bij acc. staat wel een aparte memory in 4,8 en 16 MB.

Modjes in action !!

-- © 2

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Topicstarter
Nevermind ...
Op bechtle.nl staat 't antwoord al :o))

-------------------------
16 MB Module HP Laserjet 1100 SDRAM PC100 Fl. 157,20
-------------------------
Is dus wel te doen, van kingston it is.

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

Met HP is niets mis, de 4050 is prachtig en de 1100 ook wel, maar waarom kijk je niet eens naar brother. De 1030 of de 1240 (afh. of je vanuit dos of mac wilt kunnen printen of niet) zitten tussen de 600 en 700 gld. 600x600dpi en 2 mb geheugen, verder is de tonerkit stukken goedkoper (f150 tegen f250 bij hp). Ik heb zelf een brother iets ouder type alweer, ook 600 dpi, 1mb geheugen, maar zeer te spreken. Ik adviseer in principe iedereen een brother, ondanks de monopolistische trekjes van HP.

Verwijderd

Met HP is niets mis, de 4050 is prachtig en de 1100 ook wel, maar waarom kijk je niet eens naar brother. De 1030 of de 1240 (afh. of je vanuit dos of mac wilt kunnen printen of niet) zitten tussen de 600 en 700 gld. 600x600dpi en 2 mb geheugen, verder is de tonerkit stukken goedkoper (f150 tegen f250 bij hp). Ik heb zelf een brother iets ouder type alweer, ook 600 dpi, 1mb geheugen, maar zeer te spreken. Ik adviseer in principe iedereen een brother, ondanks de monopolistische trekjes van HP.

Verwijderd

Met HP is niets mis, de 4050 is prachtig en de 1100 ook wel, maar waarom kijk je niet eens naar brother. De 1030 of de 1240 (afh. of je vanuit dos of mac wilt kunnen printen of niet) zitten tussen de 600 en 700 gld. 600x600dpi en 2 mb geheugen, verder is de tonerkit stukken goedkoper (f150 tegen f250 bij hp). Ik heb zelf een brother iets ouder type alweer, ook 600 dpi, 1mb geheugen, maar zeer te spreken. Ik adviseer in principe iedereen een brother, ondanks de monopolistische trekjes van HP. oa. te koop bij asci in groningen, www.asci.nl.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

He eindelijk iemand die eens iets zegt over Brother. Een aanrader: de Brother 1250! Het grote verschil tussen de 1240 en de 1250: bij de laatste kun je standaard 72pins geheugen inprikken. Dus dan hoef je niet speciale simms te kopen, maar je kunt er 8mb bij prikken (wat doet dat nog? 10,-?) en je hebt een 10-12MB printer.

Ken meerdere mensen met een Brother, waarvan 2 met een 1250 (binnenkort 3) en die zijn allemaal erg tevreden.

Kijk eens in de top10 laserprinters van het Duitste PC.Welt (zeker geen kleintje):
http://www.pcwelt.de/content/tests/top10/top10list.asp?id=15

*insert signature here

Verwijderd

Sinterklaas ik wil een Brother HL-3400CN. PLEASE!! *D

Verwijderd

wat dacht je van een xerox , de xe serie zit denk ik wel in jouw budget.

types xe80-82-84

• Poltergeist
  • Laatst online: 24-08 14:09
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 19:29 schreef TAMW het volgende:
1 Slechte drivers (NT4 en Win 2K) zeker als je de printer gaat delen dmv. een Pc of HP jetdirect.[/quote]Tja, die ervaring kan ik toch echt niet delen. Ik heb er nu 13 in beheer, die allemaal via een HPjetdirect server zijn aangesloten op een NTserver. De drivers werken uitstekend, printers zijn behoorlijk snel, en van papierproblemen heb ik nog niet veel gehoord (niet meer dan bij de andere merken die hier (nog) staan.

Het enige waar ik tegenaan liep was dat soms op een of andere manier er niet meer geprint kon worden. Pa's na de jetdirect even zonder stroom te zetten printte het ding dan weer. Da's op te lossen door ergens (Ik dacht in de jetdirect zelf, kan het evt maandag wel nazoeken), de printerpoort op bidirectioneel in te stellen.

(gewoon even HP gebeld, kwamen direct met dit antwoord)

• Poltergeist
  • Laatst online: 24-08 14:09
Oh ja, ik heb zelf ook goede ervaring met brother printers. Verder is Lexmark wel aardig, maar bij de Optra E (die is inmiddels niet meer leverbaar) beschadigde de fuser wel erg snel (in 10 procent van de gevallen binnen 2 maanden). De huidige Lexmarkprinters zijn hetzelfde als de Xeroxprinters (of andersom, daar wil ik vanaf zijn).

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 20:13

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Brother! Heb hier HL-1040 (2 jaar oud) uit een opruiming/actie voor iets van 650 gulden. Ook grote grafische bestanden gaan prima met de (niet uitbreidbare) 2 MB..
Tevens maakt 'ie de beloofde snelheid waar van 10 ppm (en dat doet 'ie ook als er wat grafisch tussendoor zit) :9.

Ik vraag me soms wel eens af waarom nog zoveel mensen een inktjet kopen.. ze printen voor 99% alleen tekst en betalen zich blauw voor een trage en minder scherpte afdruk, en dat "omdat een laser zo duur is..".
Brother zit op lagere kosten per pagina. Reken maar eens na wat het kost om 5.000 pagina's te drukken (100 per maand, 5 jaar moet 'ie met me werken :D)..

Ik pleit dus voor Brother :7 (en laserprinter voor tekst)!

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Topicstarter
Ik heb een 1100A gekocht (met Copy/Scan unit).

Xerox valt sowieso af, want daar heb ik GRUWELIJKE ervaringen mee gehad op Sail 2000 in het perscentrum (Die dingen waren niet te configgen).

Maar hij bevalt prima, print lekker snel (8 Pagina's per minuut geloof ik, boeit eigenlijk niet :) )

Modjes in action !!

-- © 2

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
en afbeeldingen?
plaatjes enzo...
Pagina: 1