Toon posts:

[AV] onterecht dicht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is opendml?

JvS' commentaar is een dooddoener m.v.g. de laatste opmerking van de user, want die vindt het niet duidelijk en wil graag meer uitleg. Vervolgens geeft JvS een stukje uit die moeilijke tekst en sluit het daarmee, maar het is nog steeds niet duidelijk voor de user. JvS maakt zich hiermee veel te makkelijk van het probleem af imho. Ook de reacties van de andere mensen vind ik onduidelijk en onder elk niveau. Het zegt niks over openDML op zich, 't is slechts letterlijke google copypast. Da's niks voor GoT, imho.

Misschien omdat men het zelf niet weet?
The OpenDML File Format Subcommittee is defining an AVI-compatible file format that
addresses the particular needs of professional video. As such, this document relates specific
proposals to these needs.
Further work by OpenDML will elaborate on extensions to the Codec and Vidcap
specifications of Video for Windows to meet the needs of professional video.

--

Lijkt me duidelijk toch?
Dat is totaal nietszeggend, het is namelijk een summary, en geen inhoud. En de inhoud is veel te onduidelijk, zelfs voor de gemiddelde tweakers, omdat die puur technisch is. Je mag niet van elke tweaker een universitaire kennis verwachten.

Voor de duidelijkheid, openDML laat AVI files over de 32-bit limiet van 2 GB heen gaan, zodat je > 2 GB files kunt capturen. Daarnaast zijn er nog enkele kleine enhancements, die er verder niet toe doen. Daarvoor laat het de overbodige index achterwege (want d.m.v. file-scanning, wat op een moderne computer nauwelijks tot niet meer merkbaar is als je de file opent, kun je de AVI start markers ook vinden en zo een eigen (64-bit) index maken). Om AVI compatible te blijven worden de sub-2GB-fields van de AVI files (want een AVI subfield mag slechts 2 GB zijn, anders ben je niet compatible) elk met een aparte header en aparte counters gemaakt, en de 1e header heeft een counter voor alle frames/samples samen.

Dat lijkt me een stuk duidelijker dan een laffe nietszeggende verwijzing naar google? :?.

M.a.w., mag ie weer open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

Meer LA dan SeM.

Move SeM -> LA.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! + jvs@tweakers.net

Stuur hem dit verhaal of een linkje er naar toe en handel het op die manier af. Zoals je kunt lezen in het topic is dat de weg die bewandeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54

Arno

PF5A

JvS is zo te zien offline, dus mailen is denk ik de meest praktische oplossing is ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ramH schreef op 23 september 2002 @ 23:22:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! + jvs@tweakers.net

Stuur hem dit verhaal of een linkje er naar toe en handel het op die manier af. Zoals je kunt lezen in het topic is dat de weg die bewandeld moet worden.

Dit gaat niet over een eigen topic o.i.d. Dat soort dingen moeten best in LA behandeld kunnen worden, aangezien hier duidelijk gerefereerd wordt aan het stukje nivo en de gang van zaken op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[google=opendml]
Van http://www.jmcgowan.com/avitech.html:
The lack of time stamps is a weakness of the original AVI file
format. The OpenDML AVI Extensions add new chunks with time
stamps.
en
The Open Digital Media (OpenDML) Consortium has defined an OpenDML
AVI File Format Extensions which extend AVI to support a variety of
features required for professional video production. These include
support for fields (not just frames), file sizes larger than 1 GB,
timecodes, and many other features. Microsoft has reportedly
incorporated OpenDML AVI support in DirectShow 5.1 (ActiveMovie 5.1).
http://www.the-labs.com/Video/odmlff2-avidef.pdf met aandachtspunten (framerate, large file support, indexing, interleaving, etc). www.virtualdub.org ("Proof that i had too much free time in college") met weet ik veel wat voor info. 2140 resultaten totaal.

Kortom: het is *wel* een zoekvraag, betr. topicstarter wil gewoon een handzame samenvatting. En ook die zijn prima te vinden. Ja maar dat is zoveel werk! Ja, en ik zit het nog voor je te doen ook.

Hint: totdat je zelf leert "filteren" kan het ook helemaal geen kwaad om alle tien de hits op de eerste pagina door te lezen.

En als je van de bovenstaande quotes niks begrijpt vraag ik me wat voor informatie je dan wilt hebben. Zoiets:
OpenDML is een heftig soort AVI. D'r zit meer informatie in opgeslagen en nog slimmer ook dan in oorspronkelijke AVI's. Het wordt door 1337 technici gebruikt.
Om een AVI-extensie op waarde te schatten moet je natuurlijk wel iets over het oorspronkelijke formaat weten...
:{ het niveau gaat idd hard achteruit :D

[ Voor 0% gewijzigd door Rataplan op 24-09-2002 00:11 . Reden: onzekerheid :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dus hier is dat topic gebleven. :D.

En ja, 't was niet mijn topic, dus mailtje aan JvS vond ik weer een beetje teveel van 't goede...
Rataplan schreef op 24 september 2002 @ 00:05:
Kortom: het is *wel* een zoekvraag, betr. topicstarter wil gewoon een handzame samenvatting. En ook die zijn prima te vinden. Ja maar dat is zoveel werk! Ja, en ik zit het nog voor je te doen ook.
Geef topicstarter eens ongelijk. Zoals ik in mijn openingspost al zei, niveau vereisen is leuk, maar er zit een verschil tussen niveau en niveau. De meeste Google-hits op openDML zijn technische universiteits-achtige stukjes, en w.m.b. kun je niet vereisen dat iedereen dat kan begrijpen. Zelfs niet op GoT... Er zit ook wel zinnige informatie tussen, dat is wel weer waar.

Maar dit is iets anders als dat je vraagt of iedereen eerst ff wil searchen en geen 'hoe druk ik die startknop in!' vragen gaat stellen. Nogmaals, je hebt niveau en je hebt niveau. Laten we wel even alles in zijn perspectief zien.
En als je van de bovenstaande quotes niks begrijpt vraag ik me wat voor informatie je dan wilt hebben.
Ik begrijp ze wel. :D. Ik heb al een AVI/openDML parser geschreven. ;). Maar topicstarter begrijpt ze niet, en ik begrijp best dat hij dat niet begrijpt, als je begrijpt wat ik bedoel. 8)7.
:{ het niveau gaat idd hard achteruit :D
(Is dit nu serieus bedoeld? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:55:
Geef topicstarter eens ongelijk. Zoals ik in mijn openingspost al zei, niveau vereisen is leuk, maar er zit een verschil tussen niveau en niveau. De meeste Google-hits op openDML zijn technische universiteits-achtige stukjes, en w.m.b. kun je niet vereisen dat iedereen dat kan begrijpen. Zelfs niet op GoT... Er zit ook wel zinnige informatie tussen, dat is wel weer waar.

Maar dit is iets anders als dat je vraagt of iedereen eerst ff wil searchen en geen 'hoe druk ik die startknop in!' vragen gaat stellen. Nogmaals, je hebt niveau en je hebt niveau. Laten we wel even alles in zijn perspectief zien.
Nou, bij deze krijgt 'ie ongelijk van me :) Nogmaals, openDML is een uitbreiding op de AVI-standaard, en alle verdere informatie vereist dat 'ie iets van die standaard weet. Als je niet weet hoe de uitgangssituatie is, weet je ook niet welke wijzigingen nut hebben. Dat is volgens mij het juiste perspectief...
Ik begrijp ze wel. :D. Ik heb al een AVI/openDML parser geschreven. ;). Maar topicstarter begrijpt ze niet, en ik begrijp best dat hij dat niet begrijpt, als je begrijpt wat ik bedoel. 8)7.
Ik begrijp best dat je een begripvolle houding aanneemt, maar begrijp wel dat begrip teruggrijpt op basiskennis, en die is - klaarblijkelijk - afwezig. Nogmaals: als aan de topicstarter uitgelegd worden wat OpenDML is, dan moet in dit geval ook worden uitgelegd wat AVI is, en dat vind ik, gegeven de vraagstelling, niet eerlijk tegenover de respondenten. Stel dat de vraag hiermee uitgebreid zou worden ("Wat is OpenDML en waar is het eigenlijk op gebaseerd?"), dan zou ook jij volgens mij vrede hebben met het antwoord "Een uitbreiding op AVI, zoek daar maar eventjes naar".

Overigens begrijp ik zelf de ballen van die hele OpenDML-standaard, maar dat terzijde :)

Dan zijn we nu denk ik wel afdoende ingegraven. Maar ik denk dat we beiden uit zijn op een gepast antwoord - laat me je daarom hier uitdagen: vertel *jij* eens op een heldere manier wat opendml is ;) Overigens bedoel ik dit dus niet als vraag om informatie, maar als vraag om een voorbeeldantwoord waarvan het posten de oorspronkelijke draad zou kunnen rechtvaardigen.
(Is dit nu serieus bedoeld? :?)
Uh, nee, zie de schatersmiley ;) Ik heb toevallig een grafhekel aan het woord "stukje" anders dan in "stukje taart", en in zo'n niveaudiscussie vond ik het wel gepast om daar ff vloekend over te struikelen :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 24 september 2002 @ 14:30:
Overigens begrijp ik zelf de ballen van die hele OpenDML-standaard, maar dat terzijde :)

Dan zijn we nu denk ik wel afdoende ingegraven. Maar ik denk dat we beiden uit zijn op een gepast antwoord - laat me je daarom hier uitdagen: vertel *jij* eens op een heldere manier wat opendml is ;) Overigens bedoel ik dit dus niet als vraag om informatie, maar als vraag om een voorbeeldantwoord waarvan het posten de oorspronkelijke draad zou kunnen rechtvaardigen.
Hmm, da's een leuke. :P. Die uitleg in mijn openingspost is zeker niet goed genoeg?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:28:
Hmm, da's een leuke. :P. Die uitleg in mijn openingspost is zeker niet goed genoeg?
Nee :) Het fields, headers en counters-stukje is namelijk voor een avi-leek onbegrijpelijk (ik spreek nu uit zojuist opgedane ervaring), en de rest heb ik in mijn counterpost ook vermeld als zijnde goed Googlebaar...

Ik ben het overigens wel degelijk met je eens dat JVS' stukje minder info biedt dan onze stukjes, maar een mod is er tenslotte niet om de vraag te beantwoorden, maar om te bepalen of de vraag *hier* beantwoord kan/mag worden.

Het zou natuurlijk wel makkelijk zijn als alle slotjes van een volledig antwoord op gestelde vragen vergezeld zouden zijn, maar dan slaat zo'n slotje ook nergens meer op, laten we wel wezen :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:40

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ej topicstarter: wat houdt dat quasi regular nou eigenlijk in? is dat weer zo'n status die eigenlijk niet bestaat? de vorige keer is er met die sp help crew een hoop gedonder van gekomen. Ik wil jouw daar niet mee vergelijken ofzow. Maar ik meende eigenlijk dat et niet meer de bedoeling was dat er zelf statussen bedacht werden. :)

Verwijderd

het is dan ook niet zijn status, maar een regeltje in zijn profiel die hij zelf mag invullen :) of denk je dat Advanced Open Water Diver ook een nieuwe status is?

:+

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Duikequipment plus reisjes naar leuke duiklocaties == statussymbool, dus: ja :(
[edit:]
"up and running" is trouwens ook een status.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

zow, ff voor de duidelijkheid, ik vond dat de topic misschien wel over een interessant onderwerp ging, maar ik ben niet zo voor topics waaruit helemaal niet blijkt dat er gezocht is, een topic waarin met een of twee regels wordt gevraagd "wat is dit?" en dan helemaal de dooddoener "ik zal wel n00b zijn" ben ik nie fan fan..

Shoot me, maar ik vind dat er wel wat aandacht aan een openingspost besteed mag worden :). Daarom ging het dicht dus. Dat betekent niet dat er een discussie mag zijn over hoe en wat met die techniek, hoe het precies werkt enzo, maar dan wel een beetje normale openingspost :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 25 september 2002 @ 09:47:
Nee :) Het fields, headers en counters-stukje is namelijk voor een avi-leek onbegrijpelijk (ik spreek nu uit zojuist opgedane ervaring), en de rest heb ik in mijn counterpost ook vermeld als zijnde goed Googlebaar...
Hmmkee... Dan zou ik dus een stukje over AVI moeten schrijven etc.? :P. Damn, dat gaat tijd kosten. ;).
Het zou natuurlijk wel makkelijk zijn als alle slotjes van een volledig antwoord op gestelde vragen vergezeld zouden zijn, maar dan slaat zo'n slotje ook nergens meer op, laten we wel wezen :)
Idd.
AtomicShockwave schreef op 25 september 2002 @ 11:24:
ej topicstarter: wat houdt dat quasi regular nou eigenlijk in? is dat weer zo'n status die eigenlijk niet bestaat?
Yup. :Y). En die staat er zolang het mij nog niet gelukt is om Jotti om te kopen. :P.

[flauw]

Nee, 't is gewoon voor de lol, op aanraden van onze super-WOS-mod blackd. Voor de rest betekent 't vrijwel niks, "quasi" betekent namelijk "doen alsof". B).
JvS schreef op 25 september 2002 @ 18:24:
zow, ff voor de duidelijkheid, ik vond dat de topic misschien wel over een interessant onderwerp ging, maar ik ben niet zo voor topics waaruit helemaal niet blijkt dat er gezocht is, een topic waarin met een of twee regels wordt gevraagd "wat is dit?" en dan helemaal de dooddoener "ik zal wel n00b zijn" ben ik nie fan fan..

Shoot me, maar ik vind dat er wel wat aandacht aan een openingspost besteed mag worden :). Daarom ging het dicht dus. Dat betekent niet dat er een discussie mag zijn over hoe en wat met die techniek, hoe het precies werkt enzo, maar dan wel een beetje normale openingspost :)
Hmmkee, zit ook wel weer wat in...

De vraag is natuurlijk wel in hoeverre het voor zo'n persoon dan mogelijk zou zijn om uberhaupt iets over zo'n onderwerp te weten te komen, aangezien de beschikbare informatie dus voornamelijk technisch van aard is en niet elke tweaker die kennis tot z'n beschikking heeft om dat te begrijpen... Een goede openingspost maken wordt dan, zeg maar, vrij moeilijk. ;).

Mjah, tu est le operateur, dus 't zal wel. :Y).
Pagina: 1