KT333/KT400 & DDR333/DDR400, hoe zit het nou?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Ik snap er niks meer van.

MSI heeft net zijn KT4 mobo met KT400 chipset uitgebracht, maar deze ondersteund geen DDR400Mhz RAM. Wat is dan het nut van die KT400-naamgeving? Wat is er dan beter aan die KT400 chipset invergelijking met KT333 als je toch gewoon DDR333 gebruikt?

Ik wil binnenkort een nieuw mobo+DDR geheugen gaan kopen (CPU hoeft niet, heb en 1600+ maar ik wil mijn 3dkaart optimaal benutten en nu heb ik SDRAM en dat gaat niet zo lekker) en ik heb geen idee wat te doen. Wachten totdat er mobo's zijn die DDR400Mhz ondersteunen?
Of is de KT400chipset met DDR333 ook een goeie keus?

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
VIA en SiS hebben 400DDR afgeschaft wegens instabiliteit....

dus 333mhz is het hoogste voor een AMD sys. op dit moment, dus ik geef eerder de keus aan een KT3 mobo ipv KT4 tenzij je die xtra optie's wilt like standard bleutooth enz. de verschillen moet je maar zelf kijken op msi.com.tw.

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025

• QuestGamer
  • Laatst online: 14-05 22:58
ApplePie schreef op 23 september 2002 @ 23:03:
dus 333mhz is het hoogste voor een AMD sys. op dit moment, dus ik geef eerder de keus aan een KT3 mobo ipv KT4 tenzij je die xtra optie's wilt like standard bleutooth enz. de verschillen moet je maar zelf kijken op msi.com.tw.
Ok maar een KT4 mobo is dus niet speciaal sneller dan een KT3 mobo? Omdat het hetzelfde RAM gebruikt (DDR333) is het enige verschil dus bepaalde functies?

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• 666AnGeL
  • Laatst online: 17-11-2023
er kan WEL ddr400 geheugen op de msi kt4 ultra van msi :)
alleen is ddr400 niet n officiele standaard.. omdat er geen eisen gesteld waren aan de fabrikage ofzo van ddr400 was de kwaliteit van ddr400 geheugen niet gegarandeerd..
je hebt dus wel ddr400; zie bv de msi site.. daar staat bij kt4 ultra welke ddr400 dimm'z zeker goed zouden moeten werken op de kt4.. ( www.msi.com.tw )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het nut van de naam is onderscheidend vermogen (daarom heb jij ook een naam en hier een nick :P ), dat de naam KT400 verwachtingen schept zoals DDR400 ondersteuning is wat anders. Punt is dat ViA sowieso (Samen met SiS) de handen helemaal heeft teruggetrokken van het DDR400 gebeuren omdat dit geen officiële specificatie is en wordt (iig niet op basis van DDR-1). Hierdoor kan jan en alleman z'n DIMM's als zijnde DDR400 bestempelen en kan ViA nooit en te nimmer de werking garanderen. Zodoende ondersteund de chipset officieel maximaal PC2700. Verder zijn er een paar veranderingen t.o.v. de KT333 zoals AGP 8x, dingen die jezelf ook zo terug kunt vinden in de vele re- en previews en de ViA site ;)
Blijft over wat dus het beste voor je is, en dat is een vraag waar we hier niet aan doen, zie o.a. de 'hoe is dit systeem?' sticky in OH. Dus reviews en fabrikanten site's checken op jouw wensen en de pricewatch op jouw budget :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.