winroute langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Ik heb na een beetje gepriegel eindelijk mijn inetverbinding geshared. maar nu blijkt op mijn client internet heel langzaam te zijn, tis niet vooruit te branden. En op mijn server issie gewoon snel.. n ik weet niet waar het aan ligt; hier op tweakers staat er nix van, op inet ook niet, en geen van mijn maten weten het, heb al zitten kloten met chache en alles maar t blijft langzaam! op mijn server staat nt4 met winroutepro, en op mijn clients nt5..

heeft iemand een idee?

Verwijderd

heb je dit met al je clients of maar op een, misschien is het iets van een shared connectie per client die winroute vasthoud.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb winroute er op een gegeven moment met veel woede gewoon afgepleurd. Kapte er om de 3 minuten totaal mee en zo. Heel ergerlijk, dus toen maar PPPShar (shareware) gedowned. Werkt supersimpel voor simpel surfen en downen...

Winroute wordt ook overal gelaakt, omdat het bepaalde poorten wagenwijd open zou laten. Ik weet niet of dat al eens gefixed is...

Verwijderd

Wat voor soort internetverbinding heb je anders kan je misschien beter een ander programma gebruiken om je verbinding te delen

Verwijderd

Ik heb de volgende configuratie en dat werkt perfect. ;)

Server; Win98se met winroute pro 4. ip;192.168.0.1
werkstation-1; amd1200 met realtek rtl 8029, ip;192.168.0.2
werkstation-2; cel800 met realtek rtl 8029, ip;192.168.0.3
werkstation-3; cel333 met realtek rtl 8029, ip;192.168.0.4
laptop; amd475 met realtek pcmcia; ip;192.168.0.5

Internet delen werkt supersnel via @home. Ik heb wel de handleiding uitgeprint en kleine veranderingen aan de standaard instellingen gedaan. Als je na drie minuten eruit gegooit wordt, ligt het mijn inziens niet aan winroute. Waar valt je internet weg? van de server of van een werkstation?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wekkel schreef op 24 september 2002 @ 16:49:
Winroute wordt ook overal gelaakt, omdat het bepaalde poorten wagenwijd open zou laten. Ik weet niet of dat al eens gefixed is...
Tja, dat hoor ik altijd, maar nooit geeft iemand dan aan welke poorten er open blijven staan (ja, zeker de management poort 44333+4 :P ).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Wekkel schreef op 24 september 2002 @ 16:49:
Ik heb winroute er op een gegeven moment met veel woede gewoon afgepleurd. Kapte er om de 3 minuten totaal mee en zo. Heel ergerlijk, dus toen maar PPPShar (shareware) gedowned. Werkt supersimpel voor simpel surfen en downen...

Dat probleem met die wegvallende verbindingen is in 4.2 opgelost, 4.1 had in sommige situaties (bijv. met @home) inderdaad wel eens de neiging om verkeer vanaf de DHCP server te blokkeren, waardoor het IP-adres niet ververst kon worden.

Van gaten in de beveiliging heb ik nog nooit gehoord, en heb het zelf ook niet ervaren. Alle niet gebruikte poorten zijn hier gewoon netjes stealth.. :)

Maar om even ontopic te reageren: werkt je netwerk verder wel naar behoren? Als je een bestand over je netwerk naar de betreffende PC pompt, gaat dat verder wel met een redelijke snelheid? Dan weten we in ieder geval of het probleem bij Winroute gezocht moet worden..

#

Pagina: 1