• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik ben van plan een MD speler te halen, en mijn oog viel op de Sharp MD-MT180 (welke de aantrekkelijke prijs van 149 euro bij deblock heeft). Nou heb ik wel wat vraagje die google niet met zekerheid kon beantwoorden, namelijk:

- Hoe laad ik de NiMH-batterij op (zit er een oplader oid bij)?
- Is de case van aluminium (of lichtmetaal)?
- Hoe goed is de koptelefoon ongeveer (ik weet het, de beste zal het niet zijn, maar is het er mee te doen of kan hij echt meteen richting schroot)?
- En lijkt dit jullie een goede koop? :) Ik hoef geen bijzonder fratsen; NetMD en bijzonder display's zijn niet aan mij besteed en AB is ook niet per se nodig, dus dit leek te ultieme MD voor mij (hij is ook redelijk klein 76x23x83, en dat vinnik wel fijn :)). Mijn budget rijkt tot een max van +/- €200,-. Is het verstandig om iets meer uit te geven aan een potentieel betere speler of is dit heel goed te doen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:08
- oplader, duurt ong 3.5uur
- plastic
- is een sennehieser met sharp erop (echt waar, is identiek aan mn sennheiser mx300)
- koop een md-mt190 (net als ik :P) 200pleuro, is incluis kabel voor digitaal opnemen, incluis optie om extra batterij erbij te doen voor langere duur, incluis zeeeeeer hetero draagtasje :P, ook incluis kabeltje om analoog op te nemen dus, ow ja en met afstandsbediening

ik heb heel lang getwijfeld tusse mt180 en md190 :)

• Brent
Bong-One schreef op 23 september 2002 @ 22:41:
- oplader, duurt ong 3.5uur
- plastic
- is een sennehieser met sharp erop (echt waar, is identiek aan mn sennheiser mx300)
- koop een md-mt190 (net als ik :P) 200pleuro, is incluis kabel voor digitaal opnemen, incluis optie om extra batterij erbij te doen voor langere duur, incluis zeeeeeer hetero draagtasje :P, ook incluis kabeltje om analoog op te nemen dus, ow ja en met afstandsbediening
optisch kabeltje hebbik al. is die mt190 wel van metaal/alu of ook plastiek? extra batterij optie is wel handig. overige extraatjes zijn wel leuk, maar niet van levensbelang vinnik. Hoe is die AB trouens? op het plaatje vond ik heb er nou niet erg appetijtelijk uit zien.
Bong-One schreef op 23 september 2002 @ 22:41:
ik heb heel lang getwijfeld tusse mt180 en md190 :)
Daar hebbik misschien nog wel het meest aan :) ;)

• dvdgrs
ow ok optisch heb je al, scheelt veel was voor mij 50% van de reden om voor de mt190 te gaan (zo'n kabel kost namelijk 20pleuro ofzo :|), ow ja overigens, et is wel van TOSlink naar mini-jack heh? Ook mt190 is van plastiek... extra batterij scheelt idd veel, ipv accu nu accu en AA batt en dan doettie +-30uur op lp2 ipv 13uur met alleen accu (zoals mt180). Maar goed AB werkt iig, zitten knoppen op enzo dus meer eisen heb ik niet :p
maar nogmaals, voor mij waren extra batt en optisch kabeltje de doorslag en als je al een optisch kabeltje hebt kan je kijken of die extra batt je 50euro waard is (is wel 110 piek heh ;))

• Brent
Bong-One schreef op 23 september 2002 @ 22:59:
ow ja overigens, et is wel van TOSlink naar mini-jack heh?
hmm, ja, eerlijk gezegd zegt me dat niets. wat is TOSLINK? en wat is 'van TOSLINK naar minijack'?

en over die batterijen, in die 180 kun je toch al een AA stoppen? EN in de 190 met extra dingetje 2x AA?

• dvdgrs
TOSlink is zo'n vierkant achtig blokje, mini-jack is zegmaar dezelfde aansluiting als van je koptelefoon... dus je optische kabeltje moet aan de ene kant zo'n blokje hebben en aan de andere kant een mini-jack aansluiting...
TOSlink gaat nl in de stereo en de mini-jack in de MD speler om digitaal op te nemen

[edit]
in de mt190 kan 1accu en 1AA, en in de mt180 kan 1accu en 0AA (accu is dus NiMH)
opgezocht op mdcenter.nl ;)

[edit2]
ow wacht nu begrijp ik het niet meer, nu staat er op mdcenter.nl iets over NiMH en AA :|
maar bij de batterij duur staat 11/16uur (mt180)

• Brent
Bong-One schreef op 23 september 2002 @ 23:04:
TOSlink is zo'n vierkant achtig blokje, mini-jack is zegmaar dezelfde aansluiting als van je koptelefoon... dus je optische kabeltje moet aan de ene kant zo'n blokje hebben en aan de andere kant een mini-jack aansluiting...
TOSlink gaat nl in de stereo en de mini-jack in de MD speler om digitaal op te nemen
Ok, het signalement komt overeen met het optische kabeltje wat ik hier heb :)
in de mt190 kan 1accu en 1AA, en in de mt180 kan 1accu en 0AA (accu is dus NiMH)
opgezocht op mdcenter.nl ;)
Hmm, ik zit ook de hele tijd op mdcenter te kijken en daar staat toch echt dat er 1AA in de 180 kan:
http://www.mdcenter.nl/pr....php?product=sharpmdmt180
[update]
:)
[edit2]
ow wacht nu begrijp ik het niet meer, nu staat er op mdcenter.nl iets over NiMH en AA
maar bij de batterij duur staat 11/16uur (mt180)
de tijdsduur door op mdcenter zijn niet helemaal volledig idd. maar effe alles op een rij: hoeveel AA's kunnen er nou in totaal in jouw 190?

• dvdgrs
klopt maar kijk es bij batt levensduur tabellen van de mt180 en mt190... bij mt190 staat ook aa apart en accu en aa samen... bij mt180 niet, maar pin me er niet op vast :)

• Brent
Bong-One schreef op 23 september 2002 @ 23:11:
klopt maar kijk es bij batt levensduur tabellen van de mt180 en mt190... bij mt190 staat ook aa apart en accu en aa samen... bij mt180 niet, maar pin me er niet op vast :)
sharpsite
als ik op de sharp site bij de 180 kijk staat er dat er een AA in kan, dus het lijkt dat dat ook zo is :).

als ik es effe beter kijk zie ik staan dat er zelfs een optical kabel bij zit.

• dvdgrs
ja dr staat ook dattie AB heeft en backlit display heeft en dat heeftie zowiezo niet (echt niet)

beetje vaag allemaal :|

• dvdgrs
althans, op die url die jij gaf staat dat niet maar wel bij deze ik vind het allemaal maar raar, maar word of advice: vraag het morgen even aan meneer block ofzo, die weet dat wel ;)

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55

Aidix

Geluidspietlut

Breepee schreef op 23 september 2002 @ 22:38:
Ik ben van plan een MD speler te halen, en mijn oog viel op de Sharp MD-MT180 (welke de aantrekkelijke prijs van 149 euro bij deblock heeft). Nou heb ik wel wat vraagje die google niet met zekerheid kon beantwoorden, namelijk:

Mijn budget rijkt tot een max van +/- €200,-. Is het verstandig om iets meer uit te geven aan een potentieel betere speler of is dit heel goed te doen?
De batterij vragen kan ik niet voor je beantwoorden ik heb zelf geen 180&190 namelijk, maar ik kan je zo garanderen dat het de beste recorder is tot een bedrag van ruim over de 200 euro. Alleen Sharp's eigen andere modellen en topmodellen van Sony (dus ruim 300 euro) zijn beter.

Dus als de afstandbediening je niet boeit dan zou ik hem gewoon halen. Hij ziet er niet zo chique uit, maar het is kwalitatief een erg goed ding, en daar gaat het om.

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Sjah in 't begin twijfelde ik ook tussen de MT-180 en MT-190.
De extra afstandsbediening is echter wel makkelijk van de 190 en aluminium ownz plastic :)
Als je dit niet wilt/nodig hebt zou ik wel voor de 180 gaan..
Zelf heb ik de 190 voor E199 bij BCC gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.clust.com/images/produits/z15322.jpg

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:03

jvdb1975

tsja.........

hai, Ik heb indertijd ook een 180 gehad. Was echt een perfect apparaat! Echt: er kan GEEN batterij in! Er zit een aansluiting op waarmee een aparte batterij houder opgeplaatst kan worden. Deze moet je er wel bij kopen. De optische kabel zit er NIET bij, of er moet ineens een wijziging in de verpakking gedaan zijn, dat kan natuurlijk ook. Ga anders eens naar een winkel, vraag of ze em uit de vitrine halen. Dan kun je het eens zien, ook mbt de batterij.

• dvdgrs
ik heb lekker de mt190 en die owned de wereld :P
ow ja en Redrum; de mt190 is ook gewoon plastic hoor, staat wel op dat et alu is maar das onzin dat kan je zo voelen aan et apparaat...

• Brent
Bong-One schreef op 24 september 2002 @ 14:59:
ik heb lekker de mt190 en die owned de wereld :P
ow ja en Redrum; de mt190 is ook gewoon plastic hoor, staat wel op dat et alu is maar das onzin dat kan je zo voelen aan et apparaat...
dat lichtmetaal voelt aan als plastiek (ik heb namelijk ook een andere (oude) mdspeler) maar is wel degelijk lichtmetaal. en ergens op google had ik gelezen dat alle sharps van alu waren.

m'goed, ik denk dattik dan maar voor de 190 ga, als ik hem voor een beetje lage prijs kan vinden. Ik vind het toch wel fijn dat er zo'n batterij aan kan. bedankt voor alle hulp :)

[edit] ik lees nu op go.to/minidisc dat de 180 wel een alu case heeft.

• dvdgrs
hmm licht metaal? voelt echt aan als plastic, is ook heel erg licht en niet koud ofzo als alu, magoed als et lichtmetaal is vind ik et best... mt190 is trouwens 199 bij megapool das de laagste prijs denk ik.

• Brent
Bong-One schreef op 24 september 2002 @ 17:55:
hmm licht metaal? voelt echt aan als plastic, is ook heel erg licht en niet koud ofzo als alu, magoed als et lichtmetaal is vind ik et best... mt190 is trouwens 199 bij megapool das de laagste prijs denk ik.
bij de mediamarkt isie €169 :) nu nog een manier vinden om bij de mediamarkt te komen :*)

• dvdgrs
nee toch??!?!! gvd dat zou zuigen, had mij 30pleuro gescheeld :(

• Brent
Bong-One schreef op 24 september 2002 @ 18:28:
nee toch??!?!! gvd dat zou zuigen, had mij 30pleuro gescheeld :(
als ik mdcenter mag geloven wel.