Toon posts:

PC traag met filesharing*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben heir in huis de volgende opstelling.

een ADSL router met daaraan direct een pc. en een lijn naar boven naar een Hub ( met built -in switch Unex HD080).

vanuit de HUB gaat ie naar 3 pc's.

alles draait op win2k.

PC 1 een AMD Athlon 1000MHZ met 256 Mb
PC 2 ( zie specs).
PC 3 Pentium 3 500 MHZ 256 MbRam.

Pc 1 en Pc 2 werken perfect ook bestanden oversturen gaat retesnel. maar pc 3 loopt een beetje moeilijk te doen. Deze pc kan slechts zeer traag internetten. pingen werkt naar mijn inziens normaal , plus ik kan niks verzenden of lezen via het netwerk , hij ziet wat er geshared wordt maar kan de bestanden niet kopieren , omgekeerd hetzelfde de andere pc's zien ook de derde pc maar kunnen hier niet van lezen of naar schrijven. De rechten zijn overal hetzelfde ingesteld.

Alle 3 de Pc's draaien op 3Com netwerkkaartjes 10/100 Mbit ( de een iets nieuwere uitvoering dan de ander ).

Iemand suggesties ?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Kun je info over de config/besturingssystemen/protocollen/protocolinstellingen geven?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen maar extra networking services en file and printer services extra geinstalleerd op alle machines. Alleen maar File and Printersharing , TCP IP , Client for microsoft networks bij protocollen , en de tcp ip settings zijn gewoon hetzelfde als op de andere machines. deze kloppen ook als ik namelijk via ipconfig de settings bekijk zijn deze correct. Juiste IP , GateWay en DNS servers. ( wederom hetzelfde als bij de overige pc's ). Maar wat wil je precies weten voor setiings ?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 23:11:
Alleen maar extra networking services en file and printer services extra geinstalleerd op alle machines. Alleen maar File and Printersharing , TCP IP , Client for microsoft networks bij protocollen , en de tcp ip settings zijn gewoon hetzelfde als op de andere machines. deze kloppen ook als ik namelijk via ipconfig de settings bekijk zijn deze correct. Juiste IP , GateWay en DNS servers. ( wederom hetzelfde als bij de overige pc's ). Maar wat wil je precies weten voor setiings ?
De ipadressen/subnetmasks/gateways/dnsservers van je tcp/ip stack!
De ipadressen moeten namelijk niet het zelfde zijn!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
ik had ff wat problemen met mijn provider vandaar dat het zo lang duurde sorry.

draait een DHCP server op de router , adressen 10.0.0.4 ( mijn pc die werkt ) 10.0.0.9 ( probleem pc ) en 10.0.0.5 ( andere werkende pc ) . de IP's zijn dus niet hetzelfde , trouwens als de settings overal hetzelfde zijn werken die andere 3 pc's wel dan en juist die ene niet).

maar goed de settings :

Gateway 10.0.0.2 ( router )
SubnetMask 255.0.0.0
dns servers ( waarom wil je die nu weer weten ) 217.8.99.34 en ~35
IP adressen zijn dus verschillend.
Zowel als ik ze hard inklop werkt het niet en als ik ze via de DHCP laat uitdelen krijgt elke pc een ip en werkt ook alles behalve dat probleem ding :(

Verwijderd

Hier is ie ook erg traag, 450 mb van de ene pc naar de andere in iets minder dan 10 minuten. Netwerk bestaat uit 2 pc's, 1 met WIn XP Pro Ned (AMD XP 1600) met 10/100 netwerkkaartje welke aan de switch hangt (100 switch) en een Pentium 1 200 met Win 98 SE en 2 netwerkkaarten, 1 voor inet en de andere voor netwerk, ook 10/100 kaartje en die hang ook aan de switch. Inet doet het goed op alle twee de pc's, maar bestanden van de ene hd naar de andere kopieren gaat met 500 tot max 650 kb/sec niet echt snel dus. Wat is hier aan te doen??

Verwijderd

check de duplex mode van je NIC's!! als er een duplex mismatch is dan is er wel communicatie maar ZEER traag! dit komt vaak voor als de auto settings gebruikt worden. zet dus zowel op de NIC als de switch de duplex en speed fixed op bv 100 full of 10 half!

Verwijderd

Topicstarter
trouwens ik kan ook niet internetten met die andere bak , verbinding dondert er de hele tijd uit , terwijl de andere pc's nergens last van hebben. trouwens :
check de duplex mode van je NIC's!! als er een duplex mismatch is dan is er wel communicatie maar ZEER traag! dit komt vaak voor als de auto settings gebruikt worden. zet dus zowel op de NIC als de switch de duplex en speed fixed op bv 100 full of 10 half!
hoe kan ik in iets op mijn hub / switch veranderen ( is een Unex HD080 )?
Pagina: 1