Rechten en Plichten LM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ok, we zijn allemaal blij en opgelucht over het feit dat de hele LM roelatie succesvol is verlopen en inmiddels achter de rug is. Echter merk ik dat er toch wat verschillen in mentaliteit zijn, ik noem maar even:
MM ZEGT:
Ik had gelukkig nog zo'n 200 punten van mezelf, alleen die zijn er nu ook allemaal doorheen, maarja wat wil je ook met dit soort reacties: http://www.tweakers.net/r...sting&ParentID=605527

ja alle 5 overgewaardeerd zijn van mij dit is idd een vrij erg RSI baantje
Op zich niets mis mee fanatiek te zijn, maar ik vind het in geen geval correct om een fout gemodereerde post geheel op eigen initiatief gelijk 5x (!) aan te pakken tot dat deze op het door jou als goed geachte niveau staat.
Voor het gebruiken van dergelijke methoden van het omlaag halen van reacties vind ik het op z'n minst noodzakelijk eerst overleg te plegen hier op /16, gebeurd dit niet krijg je een ieder voor zich situatie en wordt iedereen al snel machtsgeil. Overleg is IMO zeer belangrijk.

Daarbij krijg je het probleem dat als je 5x modereert de niet LM'ers geen kans meer hebben de reactie tot hun idee te modereren gezien het toe/afname percentage per mod daalt en er op een gegeven moment zelfs niet meer gemodereerd kan worden.

Ik stel hierbij dan ook nadrukkelijk voor duidelijke LM policy's te bespreken, waaruit wat mij betreft mag blijken dat dergelijke bezigheden wel getolereerd worden maar ik heb hierover het liefst wel eerst ff een meningsuitwisseling.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Het is idd wel raadzaam om zeer bescheiden met de multi-mod mogelijkheden om te gaan, en overleg op /16 is geen overbodige luxe, we willen uiteindelijk een zo evenwichtig mogelijk modbeleid hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Juist die reacties die zo scheef staan en veel moderatiewerk nodig hebben komen in /16 lijkt me. Lijkt me niet meer dan logisch. Daar is 't tenslotte voor bedoeld en loopt 't wat soepeler met meer man die aan 't moderen zijn.

Dat niet LM'ers niet meer doorslaggevend kunnen modereren is niet belangrijk. Als er hier maar consensus is bereikt over de juiste moderatie. En dat is er, als iedereen hier die scheve moderaties maar neerzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

JAVA-Doctor schreef op 23 september 2002 @ 22:40:
Dat niet LM'ers niet meer doorslaggevend kunnen modereren is niet belangrijk.
Toch wel, de insteek is niet (zoals heel vroeger) dat een select groepje bepaald wat de eindmoderatie is, maar dat de 'normale' bezoeker een reactie op inhoud kan meebeoordelen. Pas als er sprake is van mismoderatie komt de Molice wat zwaarder in aktie (hetgeen natuurlijk niet betekent dat de LM'ers niet als normale users ook zullen modden, integendeel zelfs).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kunt je het beste beperken tot relatief oude draadjes. Als die scheef staan is er een grote kans dat het niet meer goed komt, en dan komen je LM-skills wel van pas om er nog wat van te maken.

Overigens dacht ik dat je als LM ook kon modden in draadjes waar je zelf hebt gepost, maar dat gaat niet. Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik zal zoiets nooit doen in gevallen waarbij er maar enige vorm van twijfel kan bestaan, iets wat imho niet het geval was. Als blijkt dat er veel mensen zijn die vinden dat multimodden altijd in overleg moet, zal ik me daar natuurlijk ook aan houden.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
polaris schreef op 23 september 2002 @ 22:52:
Je kunt je het beste beperken tot relatief oude draadjes. Als die scheef staan is er een grote kans dat het niet meer goed komt, en dan komen je LM-skills wel van pas om er nog wat van te maken.

Overigens dacht ik dat je las LM ook kon modden in draadjes waar je zelf hebt gepost, maar dat gaat niet. Iemand een verklaring?
Dat kan, al sinds de invoering van de LM, niet, om fraude te voorkomen. Daarom is het ook zo handig in teamverband te werken ;).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
botoo schreef op 23 september 2002 @ 22:47:
[...]
Toch wel, de insteek is niet (zoals heel vroeger) dat een select groepje bepaald wat de eindmoderatie is, maar dat de 'normale' bezoeker een reactie op inhoud kan meebeoordelen. Pas als er sprake is van mismoderatie komt de Molice wat zwaarder in aktie (hetgeen natuurlijk niet betekent dat de LM'ers niet als normale users ook zullen modden, integendeel zelfs).
Als gewone gebruikers niet meer kunnen bepalen wat de eindmoderatie is, ga ik er vanuit dat er flink gemodereerd is door de LM'ers om iets wat scheef was, recht te trekken. Dan vind ik 't niet erg dat een gewone user niets meer kan doen. Beetje oorzaak gevolg denken.

Ik ga er dus ook vanuit dat gewone users de eindreactie bepalen, tenzij 't heel fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De bedoeling van dit draadje is mij duidelijk, ik zal niet anders handelen dan voorheen (ik zal wel meer gespitst zijn op het verbeteren/veranderen van de post-score) maar voor de extreme (lees:ergere) gevallen open ik een draadje hier zodat iedereen mee kan kijken, dat lijkt mij zeker in het begin geen overbodige luxe. :)

Ik heb net een paar reakties flink onder handen genomen bij wijze van training om zo te zien hoe de score veranderd wanneer je deze in korte tijd flink modereert, het is idd zo dat na iedere 5 moderaties dat het dan moeilijker wordt om een reaktie verder te modden, het modden gaat dan minder snel.

Ik ben hier zelf achtergekomen en weet nu dus dat ik hiermee op moet passen, want ik maak het op die manier niet alleen moeilijker voor mezelf maar ook voor anderen. Copy/past extreme gevallen anders in Word, dan kun je later de verzameling per topic hier posten, zodoende garandeer je een heldere kijk van meerdere mensen die vervolgens mee helpen, want, vele handen maken licht werk. :)

Maar ja, dit is altijd al zo geweest.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JimmyPop schreef op 23 september 2002 @ 22:58:
[...]

Dat kan, al sinds de invoering van de LM, niet, om fraude te voorkomen. Daarom is het ook zo handig in teamverband te werken ;).
Hmmm dat is wel heel jammer, want daar loop ik nog wel eens tegen aan. Ik reageer zelf ook graag :)
Nou ja dan wordt het voortaan eerst modden, en later maar eens reageren als ik daar nog behoefte aan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

svdmeer schreef op 23 september 2002 @ 23:45:
Nou ja dan wordt het voortaan eerst modden, en later maar eens reageren als ik daar nog behoefte aan heb :)
Yep, dat is idd 1 van de mindere onderdelen van de LM, de keus is steeds om te reageren waarbij je zelf je ei kwijt kunt, of proberen de reacties van anderen afdoende te modereren, waarbij doorgaans hetgeen je zelf wilde posten wel door iemand anders gezegd word.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
botoo schreef op 24 september 2002 @ 00:05:
[...]

Yep, dat is idd 1 van de mindere onderdelen van de LM, de keus is steeds om te reageren waarbij je zelf je ei kwijt kunt, of proberen de reacties van anderen afdoende te modereren, waarbij doorgaans hetgeen je zelf wilde posten wel door iemand anders gezegd word.
Uit deze richtlijn van Jaymz voor de LM had ik gedacht dat het wel kon:
Mod jezelf NIET.
Maar het is er kennelijk weer uitgehaald. Jammer,ik zit er ook vaak mee dat ik wil reageren maar dan niet meer kan modden. En fraude? Van dat kleine groepje LM's verwacht ik niet dat iemand zijn eigen reacties de hemel in gaat modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Om eigen reacties te kunnen modden was op het laatste moment eruit gehaald voor de LM'ers. Alleen de mensen die Lief Adje status hebben kunnen dit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 11-10 09:23

Jaymz

Keep on moving !

*heeft ergens ooit eens richtlijnen neergekwakt, 'k zal es kijkeh of ik ze nog kan vinden.

Zoeken op Jaymz @ TMF however is niet echt leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
Heej, geweldig Jaymz. Dat linkje beantwoordt een flink deel van de vragen/onduidelijkheden die hier recentelijk zijn komen opzetten.

Geheel onafhankelijk van 't feit dat er nu een stelletje nieuwe LM'ers zijn natuurlijk :+

We waren hier wel een beetje 't wiel opnieuw aan 't uitvinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

* Jaymz slaps *Jaymz

Da's jouw werk niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik moet overigens wel toegeven dat ik zo nu en dan zo vrij ben geweest regelregte -1's die op +4 stonden een behoorlijk flink stuk omlaag te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

De 0-2 range waar Jaymz het over heeft in dat draadje hanteer ik zelf ook, ik mod -zeker als het een nieuw draadje is- zelden onder de 0 of boven de 2. Ik ben ook van mening dat een hoge score niet door een lm gegeven moet worden, maar door een aantal users die vinden dat het een goede reactie is. Als ik als user het een goede reactie vindt krijgt 'ie ook gewoon een puntje erbij :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat ik zelf een belangrijke vind is je te beperken tot +/- 1 punt verschil te maken.
Als je denkt dat dat niet voldoende is lijkt het mij een goed idee om die posting hier in /16 te bespreken.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

spook schreef op 24 september een duidelijke multi-mod leidraad:
Wat ik zelf een belangrijke vind is je te
* botoo beperken tot +/- 1 punt verschil te maken.
Als je denkt dat dat niet voldoende is lijkt het mij een goed idee om die posting hier in /16 te bespreken.
Scherp bedacht spook, makkelijk te hanteren leidraadje ook :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Wat ik zelf een belangrijke vind is je te beperken tot +/- 1 punt verschil te maken.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, Botoo gebruikt leidraad en daar kan ik mee leven. Een leidraad is niet iets wat je per definitie moet hanteren.
Wat ik wil zeggen als er open deuren op +4 en +3 staan, ga ik ze echt niet posten op TMF, die gaan onverbiddelijk naar +1, 0 of -1 naar gelang de precieze strekking.
Ik denk dat TMF wel erg vol zou worden wanneer ik over elk zo'n 1 geval een topic open.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
botoo schreef op 24 september 2002 @ 09:44:
[...]
Scherp bedacht spook, makkelijk te hanteren leidraadje ook :)
Is niet van mij hoor heb ik eerlijk gejat van Jaymz kijk maar achter zijn linkje
Spice schreef op 24 september 2002 @ 10:13:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, Botoo gebruikt leidraad en daar kan ik mee leven. Een leidraad is niet iets wat je per definitie moet hanteren.
Wat ik wil zeggen als er open deuren op +4 en +3 staan, ga ik ze echt niet posten op TMF, die gaan onverbiddelijk naar +1, 0 of -1 naar gelang de precieze strekking.
Ik denk dat TMF wel erg vol zou worden wanneer ik over elk zo'n 1 geval een topic open.
Ik wil niet zeggen dat er geen nuanse in is maar persoonlijk heb ik een probleem met het eigenhandig zorgen voor een groot verschil in score.

en ik denk dat het belangrijk is om de richtlijnen zoals vermeld in de link van Jaymz goed in de gaten te houden en alleen heel bewust daar vanaf te wijken.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Spice schreef op 24 september 2002 @ 10:13:
Ik vertrouw rucksichtlos op jouw oordeel spice, dat hebben we als molice-squad wel kunnen ervaren in de afgelopen periode.
Zonder l*llig te doen naar de nieuwe collega's, denk ik toch dat het juist voor&door hun een stukje helder gemaakt mag worden hoe&wanneer er in welke mate ingegrepen mag worden.
We willen uiteindelijk wel allemaal grotendeels op dezelfde lijn komen te liggen toch?
Kleine verschillen in mening zal je altijd houden maar daar is niets mis mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ach, ikzelf ben ook wel eens in overtreding geweest met de door mezelf gepostte richtlijnen. 'K heb ooit zelfs een keer voor "PM' gespeelt toen in een thread alles wat -1 zou moeten zijn +4 was, en andersom (met al een verrot lage weging voor zo'n jonge thread).

Maar zoals men dat zo mooi noemt, dat was de uitzondering die de regel bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

We willen uiteindelijk wel allemaal grotendeels op dezelfde lijn komen te liggen toch?
Kleine verschillen in mening zal je altijd houden maar daar is niets mis mee.
Uiteraard, ik bedoel alleen maar dat je zelf het kaf van het koren wel kunt scheiden en bij twijfel is er altijd het forum op de achterhand :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Ik dacht bij mezelf: laat ik eens kijken of er nog wat scheve draden zijn vanmiddag.
Loopt iedere nieuwe LM zo actief te modden of heeft iedereen in een keer geleerd hoe je moet modden? bijna alles stond min of meer goed :) dat is natuurlijk mooi heb ik meer vrije tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het is idd zo dat de meeste draden wel mooi staan, wel staan er hier en daar wat scheve reakties waar nog wat aan moet gebeuren, helaas ben ik nu even te druk om een mooie lijst te maken, dit is iets dat ik vanavond ga doen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1