Outlook application data verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
Ik wil graag de bestanden die in C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook staan verplaatsen naar een andere partitie. In de huidige situatie moet ik als windows niet meer wil, eerst via via bij die bestanden zien te komen om ze te backuppen.

Ik heb echter nog geen optie kunnen vinden waarmee ik dat kan instellen, en om in het register te gaan zoeken en prutsen leek me ook geen goed idee.

Wie o wie kan mij verder helpen?

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke versie van outlook ?
Meer info aub....

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Als je ze gewoon versleept zal Outlook ze bij het opstarten niet meer vinden.
Hij zal dan vragen waar ze wel staan

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Er is ook een proggie wat eens in de zoveel tijd na het afsluiten van outlook automatisch je databestanden kopieert naar een backuplocatie...ik weet ff zo snel niet meer hoe het heet, maar zal vast te vinden zijn...

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het win2000/xp betreft... probeer dan eens deze software...

edit:

Hier heb ik nog eentje die je kunt proberen, voor zover ik gezien heb gratis te downloaden.. Het heet BC Universal Outlook Backup je kunt het gebruiken met Outlook 98 en Outlook 2000 het is getest op win95/98 en NT.. wellicht werkt het ook op 2000/xp ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heet autoarchiveren :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

In Outlook onder extra -> opties -> tabblad onderhoud kun je de archiefmap veranderen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Outlook > Extra > Opties > eMail instellingen > gegevensbestanden

daar kun je de locatie van de mail aanpassen naar bijvoorbeeld een d drive

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Spider.007 schreef op 23 september 2002 @ 22:33:
Outlook > Extra > Opties > eMail instellingen > gegevensbestanden

daar kun je de locatie van de mail aanpassen naar bijvoorbeeld een d drive
In Outlook 2000 zit die optie geloof ik niet. Ik heb het gewoon in het register aangepast.

Dit is geen signature...

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

BraveWorld schreef op 23 september 2002 @ 22:41:
[...]

In Outlook 2000 zit die optie geloof ik niet. Ik heb het gewoon in het register aangepast.
ik ging idd uit van 2002 (die ligt immers al een tijdje .. in de winkel :) )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Volgens mij heeft de topicstarter het over Outlook Express en niet over Outlook van Office.
Kun je zien aan het pad wat ie aangeeft in de openingspost.

• DR
  • Niet online

DR

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 00:35:
Kun je zien aan het pad wat ie aangeeft in de openingspost.
dan heeft ie et dus over Outlook. Outlook Express zooi staat in zo'n clsid map ;)

Verwijderd

DR schreef op 24 september 2002 @ 00:38:
[...]

dan heeft ie et dus over Outlook. Outlook Express zooi staat in zo'n clsid map ;)
Je hebt gelijk, mijn fout :X

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BraveWorld schreef op 23 september 2002 @ 22:41:
Cursus Outlook mail dirs aanpassen in Office 2000, met screenies ;) :

Kijk na waar jouw *.pst staat:
Rechtermuis op Outlook vandaag/today [persoonlijke mappen] en klik op geavanceerd om de huidige locatie te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/outlook/outlookverplaatsen.jpg

Je ziet dat het vinkje bij "bezorgen bij dit bestand" aan staat, maar grijs is.

Sluit Otlook af, en kopieer het bestand naar een door jou verkozen plek (D: of in geval van een roaming profile in een aparte dir binnen je userprofile zodat deze op de server bewaard wordt).

Open Outlook weer (als je het toch verplaatst hebt ipv kopieren, nu snap je waarom :P ) en kies met rechtermuis voor *.pst openen.

Zoek je *.pst op waar je 'm naartoe gekopieeerd hebt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/outlook/outlookverplaatsen1.jpg

klik nu met je rechtermuis op de zojuist geopende *.pst en kies eigenschappen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/outlook/outlookverplaatsen2.jpg

Hey, dat vinkje kun je nu hier aanzetten 8)7 doen we dat maar dus :P

Outlook geeft je nu een waarschuwing dat de veranderingen pas bij de volgende opstart van kracht worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/outlook/outlookverplaatsen3.jpg

Bij de volgende opstart vraagt Outlook of je je shortcuts wilt aanpassen [ja].

En whoopie, je mail.pst is verplaatst :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 24 september 2002 @ 02:46:
Cursus Outlook mail dirs aanpassen in Office 2000, met screenies ;) :
Oke, oke, nooit te oud om te leren. _/-\o_ Had al meerdere *.PST files in gebruik op makkelijk te bereiken plekken. Eén pst voor de inkomende post, en eentje voor de archivering. In het register naar die lokaties wijzen ging ook best wel snel. ;)

Dit is geen signature...

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
[...]

<een heel nuttig verhaal> :)
Dit ziet er erg interessant uit. ik gebruik weliswaar Office XP, maar t zal vast wel lukken. Bedankt voor de tip! Jullie allemaal trouwens :)

Verwijderd

[...]

Bij de volgende opstart vraagt Outlook of je je shortcuts wilt aanpassen [ja].

En whoopie, je mail.pst is verplaatst :)
Dat aanpassen van die shortcuts e.d. zou ik nou net niet willen.
Sommige mensen kunnen dan 'hun mail' niet meer vinden. Is het mogelijk
om een pst bestand te verplaatsen en de instellingen van shortcuts e.d.
toch te behouden?

Alvast bedankt :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mariourk, dit topic is redelijk oud. Het is beter als je zelf nog even op zoek gaat om te proberen of dit mogelijk is. Kom je er dan nog steeds niet uit kun je een nieuw topic openen waarin je duidelijk vermeld wat je probleem is; en wat je zelf al hebt geprobeerd :)

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.