De oplossing is niet altijd de oplossing
Pulstellertje via een bufferchipje laten lopen, dat naar een elko-tje. Dat dan weer naar je metertje. Hoe hoger de rpm, hoe hoger het metertje.
Verwijderd
Volgens mij sluit je die auto rpm's aan op de bougies van de motor. Hij meet gewoon het antal ontstekingen.
Ik denk niet dat ze bruikbaar zijn in de pc
Verwijderd
Lijkt me niet: als je een grotere cilinderinhoud hebt dan heb je ook meer kracht. Dus het aantal ontstekingen zal het wel niet zijn....Anders "rijdt" je auto als tie stationeer draait ook (dan vonken de bougies ook, anders valt de motor uit).Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:21:
Volgens mij sluit je die auto rpm's aan op de bougies van de motor. Hij meet gewoon het antal ontstekingen.
Bij een auto zit de toerenteller aangesloten op de bobine, de dynamo (diesel motoren hebben geen bobine) of middels een pulsgever op het vliegwiel.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Bij van die dingen die je achteraf kan inbouwen wikkel je een spoel om een bougiekabel om zo inductief de pulsen te meten. Dus ook als je stilstaat geeft 'ie een 1000 tot 1500 rpm aan. (BackLash heeft zeker geen auto
)
Verwijderd
Bij aggregaten en dieselmotorem op schepen bijvoorbeeld meten ze via een sensor het aantal tanden wat per secone de sensor passeert. Dit signaal (Hz) wordt dan door een meetwaardeomvormer omgezet naar een (bijv.) 4-20 milliampere signaal.
Aan dit 4-20mA signaal hang je dan een meter.
(DrJ verkoopt dit)
(DrJ verkoopt dit)
zo zit het ongeveer..Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 08:52:
Bij aggregaten en dieselmotorem op schepen bijvoorbeeld meten ze via een sensor het aantal tanden wat per secone de sensor passeert. Dit signaal (Hz) wordt dan door een meetwaardeomvormer omgezet naar een (bijv.) 4-20 milliampere signaal.
(DrJ verkoopt dit)
er zit een groot tandwiel op de kruk as.. hier word ook de motor mee aangeslingert bij het starten! naast die tanden zie een stukje metaal op het tandwiel die een sensor op het motorblok kan meten! zo werkt de terenteller
voor de topic starter is het makkelijk om eens een pulsteller te gebruiken! sluit daar een DAC op aan..
ik ga niet alles uitleggen... zoek maar ff op google.. als je alles gaat uitleggen snap je er zelf nog niets van
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Pagina: 1