[flashmx] Tekst vervangen met smilie?

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Is het ook mogelijk om tekst te vervangen met smillie?
ok gok van niet maar als ik het nou aan iedereen vraag mischien komt er dan 1tje met idee dat het wel kan :)

Verwijderd

tekst te vervangen met smilie? Bedoel je zoals in dit forum met die smilies??
Ietsjes duidelijker a.u.b.

Verwijderd

Ja hoor, je moet dan gaan faden met alfa waardes..

• Martink
ja gewoon zoals op forum met smillies,

faden met alfa waardes? hoe? waar ken ik daar info voor vinden? en is dat wel te gebruiken voor een chatbox?

Verwijderd

Een chatbox is toch een java applet??

Ik dacht dat je een flash movie wilde maken
Da's weer iets heeeeel anders.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

zoek een font uit met smilies. Gooi over je string een search-and-replace functie. Plak op die plaats een nieuw smiley font letter met bijbehorende opmaak.

En u is klaar!

Ik denk dat dat de makkelijkste oplossing is, als je een image erin wilt plakken wordt het iets lastiger.

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 17:05
Effe een paar tips:
- Variabel tekstveld als HTML weergeven
- string.replace

Try it :)

Verwijderd

Dit heeft dus nix met Flash MX te maken.. :?
Geeft verder niet.. ;)

• maartenba
Kging dus eigenlijk in me bed kruipe :)
Maar hier ff wat snel ineengebokste code, improvisatie in je eigen code die doe je zelf maar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
txtChat = "Hehe :-)";

arrChat = txtChat.split(":-)");
txtChat = "";
for (i = 0; i < arrChat.length; i++) {
  txtChat = txtChat + arrChat[i] + '[img]"smiley.gif"[/img]';
}

[ Voor 0% gewijzigd door maartenba op 23-09-2002 22:55 . Reden: die die -> die doe ]

• Martink
Flash kan toch niet de img tag aan? of wel?

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Martink schreef op 23 september 2002 @ 23:28:
nope, was ook fantasie-code, zodat je zelf de praktische uitvoering mocht gaan maken. succes! ;)

• maartenba
Martink schreef op 23 september 2002 @ 23:28:
Juist... oeps :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

kan iemand me uitleggen waarom ik met 'alpha waardes' zou moeten gaan 'faden' als ik dit voor elkaar zou willen krijgen. Klinkt als KlingKlare Nonsense imo, maar ik sta open voor een uitleg :)

En; waarom zou een chatbox niets met flash te maken hebben? Dat kan uitstekend, liefst met een php back-end (of php/irc deur is ook erg pluis). Als je dan toch php aan het gebruiken bent dan is het misschien handig om de plaatjes daarin al te vervangen en die als variabel door te geven aan flash.

Maar ik moet daarbij wel melden dat Flash misschien niet de ideale oplossing is voor jouw chatbox; waar wilde je hem precies voor gaan gebruiken?

Stoer; Marduq

• TheDjasp
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

XangadiX wilde uitleg
kan iemand me uitleggen waarom ik met 'alpha waardes' zou moeten gaan 'faden' als ik dit voor elkaar zou willen krijgen.
Klepel, Klok... je kent ze wel >:)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Dus ik typ :-) in Flash en dan moet er een smile komen? Gewoon ff een script inbouwen. Bijvoorbeeld ASP, of PHP!

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 12:00:
Dus ik typ :-) in Flash en dan moet er een smile komen? Gewoon ff een script inbouwen. Bijvoorbeeld ASP, of PHP!
Ja, zover waren ze in deze thread ook al... de truc is het weergeven van de smilie in de tekst, niet het vervangen van de smilie in de tekst, want dat kan in Flash zelf ook...

I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 12:00:
:D, damn, hoe scoor ik techposts om ASAP in de huiskamer te komen ;(

www.jurgroessen.nl

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21
Wow, wat een hoop kansloze posts weer. Even een waarschuwing aan de mensen die overduidelijk uit hun nek kletsen; als je niks te melden hebt post dan ook niet.

Ik denk eigenlijk dat smilies (as in plaatjes) midden in je tekst in Flash vrij omslachtig gaat worden (zeg niet dat het niet kan omdat er anders weer 1 of andere Flash guru komt die het ff maakt :P), misschien moet je er toch maar vanaf zien. Maar zoals Xanga al terecht opmerkte, weet je wel zeker dat Flash de juiste techniek is voor wat jij wil?

(Ps. Xanga, een Flash>>PHP>>IRC koppeling is helemaal niet koel, alleen maar ranzig. Zou persoonlijk dan liever voor Flash>>SocketServer>>IRC Koppeling gaan ofzo :P)

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

(zeg niet dat het niet kan omdat er anders weer 1 of andere Flash guru komt die het ff maakt :P)
Het enige waar ik*op kan komen is een movieclip met een smilie laten zien op de plek waar hij oorspronkelijk in de tekst stond, en ik denk dat je heel veel kunstgrepen moet uithalen om die positie op te vragen (er van uitgaande dat de tekst verticaal scrollt).

Dus ben ik het met McVirusS dat hier het middel het doel voorbij streeft.

* Maar ik ben dan ook gelukkig geen Guru!!!

logt nu ook

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Hangloozz schreef op 24 september 2002 @ 12:07:
[...]

:D, damn, hoe scoor ik techposts om ASAP in de huiskamer te komen ;(
nee, jij gaat lekker :+ :D

maar:
zoals ik hierboven al heb gemeld, kan je het toch met een smiley-font doen?!
Dat is beheersbaar en vooral realistisch.

Met MX is het trouwens wel mogelijk om te kijken waar een letter zich bevindt.
- plaats in de text van betreffende character bepalen met search functie
- tekstveld maken met een zelfde opmaak als origineel
- dmv 'autowidth' de breedte laten bepalen van de positie waar de characters zitten ( dus met het eerste gedeelte van de afgeknipte string)
- invoegen van een MC op diezelfde plaats
- invoegen van een witruimte in de tekst en resterende tekst door laten lopen

* het kan dus wel :) !
* nuttig?: nope!

• Martink
hmm, mischien moet ik dan maar zo een font zoeken :)
maar moeten de mensen die chat gebruiken dan ook niet die font hebben?? of word hij helemaal in flash ingevoegt?

maar waarom is er niet gewoon [img]"movieclip"[/img] ? dat zou toch makelijker gaan?

enne ik werk gewoon zo:
flash->bouncer die 0byte stuurt->irc

Verwijderd

TheDjasp schreef op 24 september 2002 @ 12:25:
[...]

Het enige waar ik*op kan komen is een movieclip met een smilie laten zien op de plek waar hij oorspronkelijk in de tekst stond, en ik denk dat je heel veel kunstgrepen moet uithalen om die positie op te vragen (er van uitgaande dat de tekst verticaal scrollt).

Dus ben ik het met McVirusS dat hier het middel het doel voorbij streeft.

* Maar ik ben dan ook gelukkig geen Guru!!!
Dit bedoelde ik dus ook, en je kan dus met een movieclip een letter wel in een smile laten veranderen en als tip, doe dat met alfa waardes (doorzichtigheid :) )

Het was alleen niet de bedoeling dat je het zou zien veranderen...
Dat wist ik natuurlijk niet.. ( Ik wil smiles plaatsen in mijn Flash chatbox had ik wel begrepen..) laat verder maar zitten... :X

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

(Ps. Xanga, een Flash>>PHP>>IRC koppeling is helemaal niet koel, alleen maar ranzig. Zou persoonlijk dan liever voor Flash>>SocketServer>>IRC Koppeling gaan ofzo )
ik download mijn favoriete IRC script en chat op een normale manier eigenlijk :P

(over niet nuttig posten gesproken)...

NEway: ik denk idd dat met een smiley font er iets mogelijk gemaakt kan worden, maar dan nog moet je een text in flash van een ander font voorzien (dynamisch enzo) dat wordt dus alle fonts embedden.

En dan nog binnen een string is dat niet gemakkelijk, ik weet eigenlijk niet zeker of binnen HTML embedding verschilldende fonts mogen worden toegewezen, maar als dat mag dan kun je in een HTML ebedded textfield iets doen als 'replace (":-)", "<font=\"smileyfont\">smileychar</font>").

en nee ik weet niet wat de code precies in flash is uit mijn hoofd, maar je snapt hem wel toch?

Stoer; Marduq

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

XangadiX schreef op 25 september 2002 @ 21:16:
<knip>
NEway: ik denk idd dat met een smiley font er iets mogelijk gemaakt kan worden, maar dan nog moet je een text in flash van een ander font voorzien (dynamisch enzo) dat wordt dus alle fonts embedden.

En dan nog binnen een string is dat niet gemakkelijk, ik weet eigenlijk niet zeker of binnen HTML embedding verschilldende fonts mogen worden toegewezen, maar als dat mag dan kun je in een HTML ebedded textfield iets doen als 'replace (":-)", "<font=\"smileyfont\">smileychar</font>").

en nee ik weet niet wat de code precies in flash is uit mijn hoofd, maar je snapt hem wel toch?

Baboonatwork schreef op 25 september 2002 @ 16:07:
[...]

Dit bedoelde ik dus ook, en je kan dus met een movieclip een letter wel in een smile laten veranderen en als tip, doe dat met alfa waardes (doorzichtigheid :) )

Het was alleen niet de bedoeling dat je het zou zien veranderen...
Dat wist ik natuurlijk niet.. ( Ik wil smiles plaatsen in mijn Flash chatbox had ik wel begrepen..) laat verder maar zitten... :X
ok, ok!

Zijn mijn posts onzichtbaar geworden of wat is er aan de hand?! 8)7

Je kan met Flash prima verschillende fonts toewijzen op de HTML manier en die laatste quote met die alpha waardes....? schiet mij maar lek!

• Martink
Ik snap ook niet echt wat moet die alpha waardes :S

de chat zelf werkt best wel goed vind ik,
http://www.chatbox4u.nl.nu/flashchat.html voor mensen die hem willen testen.

Verwijderd

zo'n smiley font kan je ook best zelf maken (als je toch gaat embedden) vectorte tekenen in je fav prog en met een font tool er fonts van maken. Ik weet veders geen zak van fles, maar dit lijkt me toch een aardig kloeke (en simpele) oplossing, hoewel je dan natuurlijk maar in 1 kleurtje kan werken (of je moet kunstgrepen in je font gaan toepassen)

edit:
(bijvoorbeeld twee characters, de eerste voor de achtergrond en de tweede voor het lijnwerk en dan in verschillende kleuren over elkaar leggen door met je positionering te tweaken)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 19:47 . Reden: idee ]

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
In een standaart lettertype vna windows zitten ergens smileys als je ze dan niet als dynamictext doet zien de gebruikers ook.
Pagina: 1