Stille fans????

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik wil mijn kast zwaar gaan koelen en nu vraag ik me af welke fans er stil zijn... :)
Ik wil namelijk niet dat, als ik mijn pc aanzet dat, hij nog net niet wegvliegt... ;)

Verwijderd

Het vervelende is van coolers dat hoe meer lucht ze verplaatsen hoe meer lawaai ze maken

Verwijderd

Waterkoeling dus...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:23
stille fans bestaan niet. ik hoor een silentcooler of zoiets te hebben, maar dat ding ratelt als een gek (hagelniew).
je moet je ook steeds weer schoonmaken.

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
d'r is een wel een stil type koeler maar dat is ook gelijk 2x zo duur :(
De zgn. "von Papst" coolers zijn zo gemaakt dat ze een stuk stiller zijn....
Werkt wel maar is vrij duur....

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 22:59 schreef diekstra het volgende:
d'r is een wel een stil type koeler maar dat is ook gelijk 2x zo duur :(
De zgn. "von Papst" coolers zijn zo gemaakt dat ze een stuk stiller zijn....
Werkt wel maar is vrij duur....[/quote]HEY ik heb een papst cooler die op 220 je vingers eraf maait :) die is stil maar mijn andere 5 coolers makel wel lawaai

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn AC fans eigenlijk stiller dan hun even grote DC broertjes?
Zoiets hoorde ik laatst, maar ik heb hier 2 (ouwe) 12cm 110v fans liggen maar die maken dus echt vreselijke herrie.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
waar kan ik die van papst coolers vinde?

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

= TheGrimReaper op tweakers

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Je kunt misschien ook een oude fan uit een kopieermachine bemachtigen. Zo'n cilindrisch schoepengeval. Superstil en blaast geweldig hard. Zuigt ook over hele grote breedte aan, ook weer gunstig.

ieeeepppppp :P

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 21:59
Wij hebben onlangs kontakt gehad met de officiele distributeur van Papst (Avnet) om dit merk in ons produktassortiment op te nemen. De prijzen die berekend worden (zelfs bij afname van grote(re) aantallen) is dermate onaantrekkelijk dat wij vermoeden dat dit een beperkte afzetmarkt zal genereren. Conrad heeft er een paar in zijn assortiment en de prijzen liegen er niet om!

Overigens als ik de catalogus van Papst bekijk zitten de fans qua dBA zelfs hoger dan de huidige fans die wij in ons assortiment hebben, tevens is de CFM waarde bijna gelijk aan elkaar.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Je kunt tegenwoordig behuizingen krijgen met een airco unit erin. Dit maakt je behuizing net een koelkast van binnen en overklokken kan heel extreem zo.

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

heb je daar meer info over ?

= TheGrimReaper op tweakers

Verwijderd

Probeer EKL eens, die gebruiken ook fans van Papst (30 DB) en zijn wel redelijk geprijst. Waar je ze kan krijgen in NL weet ik niet mogelijk bij Alternate.
EKL = www.ekl-gmbh.de

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Waarom niet gewoon een 12cm ipv 8cm enz. nemen en vervolgens het voltage omlaag van 12V naar 7V?? Veel meer CFM en veel minder herrie :)

Gewoon kiezen voor fans met een lage rpm...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1