[WLAN] Intel Wireless Access Point 2011 Connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:47
Hoi,

Ik ben al de hele dag aan het stoeien met mijn Intel Wireless AP 2011 maar op een of andere manier wordt ik niet toegelaten op de AP (denk ik)

Windows XP geeft netjes aan dat er een AP in de buurt is en komt met het scherm of ik verbinding wil maken met deze AP. Ik kies uiteraard voor "Verbinden". Als ik dan kijk via het programma NetStumbler naar het signaal wordt het signaal van de AP even -10dB zodra ik op Verbindin klik en daarna is het signaal weer helemaal weg en krijg ik op nieuw de vraag of ik wil verbinden.

Als ik zonder iets te doen kijk via NetStumbler naar het signaal krijg ik ongeveer om de 90 seconden een signaal binnen van ongeveer 1 seconde (broadcast ofzo denk ik) en daarna is het signaal weer 90 seconden weg.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

(p.s. Kep alle security settings uit staan dus iedereen zou gewoon toegang moeten hebben, ook de Access Control List staat uit)

Alvast bedankt

• X-Stuff
Niemand?

• X-Stuff
Ik heb het probleem al opgelost, voor de geen die zelf dit probleem ooit tegenkomen.

Dit is de oplossing
In de RF instellingen van de Intel 2011 AP moet "Short RF Preamble" op DISABLED zetten.

Dit geldt dus voor de Toshiba Wireless LAN kaartjes
Weet niet of dit ook de oplossing is voor andere kaartjes, je kan het wellicht proberen uiteraard ;-)