Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Auto -> Laptop adapter/voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Gericom laptop, en wil deze aansluiten op
de sigarettenaansteker van me auto.

Uit de sigaretten aansteker komt 12V=
en me laptop heeft 20V= nodig.

Hij moet een vermogen kunnen geven van 65W

Ik heb al gezocht en gegoogled maar ik zoek een electronica schema die deze voltage omzet.

Ik weet dat je wisselspanning om kan zetten met een transformator, maar hoe doe je dat bij gelijkspanning?

Wie heeft er toevallig zo'n schema liggen of wie kan mij helpen?

Verwijderd

Bij de lokale elektronicazaak kan je omvormers kopen die 12 volt omzetten in 220 volt.
Voor eentje die 150 watt kan trekken ben je iets meer als 60 euro kwijt

Verwijderd

Topicstarter
Maar kost dat omzetten naar 120 V en dan weer naar 20 V niet veel meer vermogen?

En dan trek ik de auto accu veel sneller leeg. Ik weet dat die omvormers een beveiliging hebben, maar ik wil zolang mogelijk kunnen laptoppen in de auto.

En ik vind €60 wel erg duur, volgens mij als jezelf wat in elkaar zet ben je veel goedkoper uit.

Verwijderd

In de handleiding staat dat na 2-3 uur gebruik van de omvormer je de motor 10 to 20 minuten moet laten lopen.
De omvormer gaat ook uit voordat je de accu te ver leeg trekt

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 19:30
ik was gisteren op pc beurs en daar verkochten ze dus van die omvormers voor auto voor 25 euro of zo ...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net via google wat gevonden:

http://www.grootaers.nl/aanbiedingen2.htm

Met deze voeding adapter kunt u in de auto uw laptop aansluiten. Input 11-14VDC. Uitgang 15-16-18-19-20V 3500mA. 22-24V 2900mA.
64001320 € 32,50

P= U x I dus 20 x 3,5 = 70 W als ik het niet mis heb.
en is een stuk goedkoper dan een omvormer naar 220V

er komt nog wel €10 rembours kosten bij.

Iniedergeval bedankt voor de snelle reacties.

(ik heb hem al besteld :) )
Pagina: 1