[TV] 100hz kabels?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 23:12
Ik ben van plan om een 100hz breedbeeld tv te gaan kopen. Nu hoorde ik van iemand dat ik dan ook de antenne kabel moet gaan veranderen oid, omdat de normale kabels niet goed beeld geven ofzo met 100hz tv's.
Weten jullie hier misschien meer over?

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door BoNeZ99 op 23-09-2002 21:41 . Reden: typo's ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

HAHA die is goed :D

Verwijderd

Heeft te maken met de volledige afscherming van je coax kabel tegen "achtergrondruis".

Tevens moet je wellicht ook je TV-signaal splitter vervangen als je last van zogenaamde "100 hz ruis" last hebt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee dat is niet waar. Je hebt wel verschillende kwaliteit in kabels voor de kabel, maar dat heeft in principe niets met "100Hz aankunnen" te maken..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 23 september 2002 @ 21:38:
nee dat is niet waar. Je hebt wel verschillende kwaliteit in kabels voor de kabel, maar dat heeft in principe niets met "100Hz aankunnen" te maken..
Deels wel. Je moet naar de connectors kijken.

Connectors met een plastic kapje of een metalen afdichting zorgen ervoor dat de "ruis" van adapters etc. niet het signaal van je tv beinvloed althans minder.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je gewoon goede kabels hebt is er geen probleem hoor volgens mij. Ik heb iig nog nooit gehoord van 100Hz kabels. Het wordt wel iets anders als je superlange kabels hebt die nauwelijks afgeschermd(bijvoorbeeld die goedkope van bij de gamma) zijn, maar met een 50 Hz tv is het ook beter om die gewoon te upgraden.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Nee, ik heb hier ook een 100 Hz tv en ik zou niet weten waarom ik andere antennekabels moet gebruiken. Het aangeboden signaal is immers altijd hetzelfde!

-

• Exirion
  • Laatst online: 22:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:39:
Connectors met een plastic kapje of een metalen afdichting zorgen ervoor dat de "ruis" van adapters etc. niet het signaal van je tv beinvloed althans minder.
Leuk, maar dat heeft geen fuck met de refresh van het beeld te maken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 23 september 2002 @ 21:41:
[...]

Leuk, maar dat heeft geen fuck met de refresh van het beeld te maken :)
In de praktijk wel, voor de beeldkwaliteit dan. ;)

Als ik een hf dichte kabel gebruik of een simpele stekker die geen hf-dichte connectors heeft.

Dan krijg je "korrels" in je beeld.

Heel erg irritant en nog steeds het struikelblok voor 100hz tv's voor mij. :(

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 23:12
Okay, dan is weer mij een onzin verhaal aangeluld :). Altijd leuk om te weten :P. Ik was nl. toch al van plan om nieuwe kabels aan te gaan leggen omdat het nu een zooitje is.
Kzal dan iig nieuwe kabels en connectors halen.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
100 Hz kabel is simpelweg een benaming voor een hogere kwaliteit kabel (er zitten namelijk aan weerskanten ruisfilters op) wat dit type kabel beter geschikt maakt voor 100 Hz televisies. Uiteraard kun je dit '100 Hz' kabel ook op een 50 Hz tv gebruiken.
Andersom kan ook: een 'normaal' kabel zonder filters gebruiken op een 100 Hz TV.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:43:
[...]

In de praktijk wel.

Als ik een hf dichte kabel gebruik of een simpele stekker die geen hf-dichte connectors heeft.

Dan krijg je "korrels" in je beeld.

Heel erg irritant en nog steeds het struikelblok voor 100hz tv's voor mij. :(
Again, dat heeft niks met de refresh van het beeld te maken :D

Het is wel zo dat er bij een 100Hz TV wat trucjes met de interliniering uitgehaald moeten worden om een goed beeld te krijgen. En vooral grote breedbeeld TV's hebben last van wat korrelig beeld, maar dat heeft niks met de refresh te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 23 september 2002 @ 21:45:
[...]

Again, dat heeft niks met de refresh van het beeld te maken :D
Sorry hoor maar ik heb het ook niet over de refresh-rate 8)7 |:(

Als je met je 100 hz breedbeeld tv-tje iets anders dan DVD gaat kijken zie en merk ik altijd een "ruis" in 100 hz tv's.

Dat heeft niets met de refreshrate te maken. Een grote boosdoender daarin is inteferentie van andere apparatuur omdat er slechte kabels worden gebruikt of er wordt een slecht signaal aangeleverd.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:48:
Dat heeft niets met de refreshrate te maken.
Dat zeg ik dus net, maar jij gaf de indruk iets anders te bedoelen ;)

Verwijderd

Exirion schreef op 23 september 2002 @ 21:50:
[...]

Dat zeg ik dus net, maar jij gaf de indruk iets anders te bedoelen ;)
Tis maar hoe je het leest. :D :+

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hallo... Mensen! Waar zijn we in godsnaam mee bezig!!??

Wie er denkt dat je voor een 100Hz TV een ander type coax kabel nodig hebt zit er wel heel erg ver naast. En diegene die dat bedacht heeft is erg vindingrijk (of een "goede" verkoper).

Ja, natuurlijk maakt een andere, duurdere, betere kabel verschil voor je beeldkwaliteit, maar de term 100Hz kabel is hetzelfde als lucht verkopen. Het bestaat gewoon niet.
Het heeft echt niets met elkaar te maken.
Enige is dat je op een 100Hz TV eerder wat ruis opmerkt (of niet, omdat er een ruisonderdrukker aanstaat) en daarom zou kunnen kiezen voor een duurdere, betere kabel...

Maar een 100Hz kabel.... whahahaha... laat me niet lachen... :)
Het is allemaal COAX, 75 Ohm (of was het nou 50 Ohm).

Alles kan stuk.

Pagina: 1