Toon posts:

[Debian] Installeren op Promise FastTrak133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Hoe kan ik het voorelkaar krijgen om een Debian Base systeem te installeren op mn RAID stripeset verbonden aan een Promise FastTrak 133? Ik had reeds begrepen dat dit in de kernel 2.4.19 beschikbaar zou moeten zijn, alleen de bootfloppen van Debian Woody zijn 2.4.18 :'(

Ik ben niet echt een linux-expert, maar ik denk wel dat dit mogelijk moet zijn, weet alleen niet hoe. Als het met een andere distro wel mogelijk is hoor ik dat ook graag. :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net SuSE 8.0 geprobeerd welke ook op 2.4.18 kernel boot, dit heeft tot resultaat dattie wel detecteerd dat er een Promise controller aanwezig is maar bij het partitioneren zeurt ie over een invalid partition table (na het proberen te creeeren daarvan). Lijkt dus dat de support voor mijn 133 versie van de fasttrak er inderdaad niet WERKEND in zit... :(

Verwijderd

Vervelend.

Verwijderd

idd. daarom ben ik dus fan van volledig hardwarematige raid controllers.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
Had je het eigenlijk al geprobeerd? Vast wel, maar ik denk ik vraag het maar even voor de zekerheid...

Op http://colby.tjs.org/~bre...ise-ft66-howto/howto.html stond altijd een howto, maar daar staat dus dat de nieuwe bootfloppen dit ondersteunen en dat de stappen die daar staan dus niet nodig zijn... Je vindt de bf2.4 images op:
ftp://ftp.nl.debian.org/p...-05-21/images-1.44/bf2.4/
Dit zijn losse diskettes, maar in principe heb je maar 2 diskettes nodig (rescue.bin en root.bin), en eventueel nog de drivers. De rest kan je gewoon via netwerk of cdrom doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat dit topic al weer erg lang geleden geopend is door mij, kick ik hem toch maar even omhoog.

Ik heb vanmorgen de draad hiermee weer opgepakt, of eigenlijk gisteravond al B). Ik heb Debian nu weten te installeren met behulp van de hierboven genoemde howto. Echter: De geinstalleerde kernel ondersteund dat RAID apparaat niet (/dev/ataraid), die op het floppy wel. Dus moet ik booten met het floppy en

code:
1
rescue root=/dev/ataraid/d0p2

achter boot: typen. Kan ik de kernel van dat floppy naar mijn debian installatie overzetten? Of kan ik de kernel van debian updaten naar een versie die wel mijn Promise ATA133 RAID ondersteund?

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:00

nrg

Ja, dat kan.
Ik heb ook een kernel met RAID support geinstalleerd, alleen had per ongeluk een nieuwe kernel geinstalled (kwam automatisch mee met een package in apt-get).

Toen heb ik geboot vanaf m'n boot cd-rom, en volgens mij vmlinuz van de cd-rom van naar de harddisk gekopieerd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. De linux.bin van de rescue floppy kopieren naar de vmlinuz in /boot

Bedankt voor alle tips die gegeven zijn :)
Pagina: 1