FTP commando om schrijfruimte te zien

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat is het FTP commando om te zien hoeveel schijfruimte je nog op je server beschikbaar hebt? Iets van quota ofzo?

Verwijderd

Die bestaat niet. :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
quota werkt als je server een *nix systeem is en als je bent via ssh oid. op de console ingelogd.

Dan zie je precies hoeveel ruimte je nog heb.

Verwijderd

sommige FTP severs ondersteunen dit, zoals bijvoorbeeld GuildFTP. Je kunt het dan gewoon aanvinken..

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ja maar het gaat topicstarter om het commando :P Ik heb ff gegoogled en vind overal het commando 'quota', werkt dat niet gewoon? Je kunt voor niet-standaard commando's eerst 'quote' kunnen typen, dan op enter drukken en dan het niet-standaard commando kunnen typen.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
veel ftps doen dit al standaard. log eens in mbv dos ftp en probeer dan ff qouta. de meeste ftps van grote providers draaien allemaal *nix.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
nah, heb het net ff in dos geprobeerd en met g6 en Proftpd werkt het niet. Tripod NL ook niet.

Bij een raidentfpd account krijg ik "not implemented" terug, dus ik ga er vanuit dat het daar wel bij kan.

Verwijderd

Bij de meest gebruikte FTP servers op zowel Linux/Unix als Windows is er op dit moment geen commando om de diskquota te bekijken. In de console is een heel ander verhaal.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

QBiT schreef op 24 september 2002 @ 00:31:
veel ftps doen dit al standaard. log eens in mbv dos ftp en probeer dan ff qouta. de meeste ftps van grote providers draaien allemaal *nix.
Hangt niet van *nix af maar van de mailftpserversoftware natuurlijk :P

FOUTJE BEDANKT :+

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GerbenW schreef op 24 september 2002 @ 13:49:
[...]

Hangt niet van *nix af maar van de mailFTP-serversoftware natuurlijk :P
Correctemundo. Hangt helemaal af van de FTP-server die je draait. Trouwens, als het gaat om je eigen FTP server, dan zijn er nog wel wat mogelijkheden. Op mijn FTP server (ftp4all op een FreeSco doos) heb ik het zo ingesteld dat de welcome message laat zien hoeveel ruimte er nog vrij is. Daarnaast kan ik via een FTP client zowat de hele FTP server besturen dmv. het SITE commando (bv. SITE ADDUSER blabla). Die commando's zijn specifiek voor de ftp4all server, en werken dus niet op andere servers.

Dus: als het om je eigen FTP gaat, doe's vertellen wat voor merk server je draait. :)

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Verwijderd

mmm.. is er geen ftp client, waarmee je de properties van een map op kan vragen op je server?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, elke client beperkt zich tot de standaard set commando's he... De FTP-server kan nog wel extraatjes toevoegen maar die zul je handmatig in de client moeten invoeren. Die zitten nooit ingebouwd, TENZIJ er een client-server pakket is die bijelkaar horen :) Dan kun je hele leuke dingen maken maar dan hou je je eigenlijk niet aan de RFC.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
hm, in G6 kan je dat gewoon aan zetten dus

moet je wel opgeven hoeveel ruimte er is
Pagina: 1