Toon posts:

offline webpagina sneller maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webpagina offline staan, het index bestand is 65Kb, en het laad erg langzaam, is er een manier om dit sneller te laten laden?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Tim Schuhmacher

abasios

snellere pc, css gebruiken, minder plaatjes, kwaliteit plaatjes minder.
wordt er gebruik gemaakt van een database? -> query's optimaliseren.

Eigenlijk moet je wat duidelijker met je vraag zijn. Hoe langzaam, wat is het voor pagina etc.

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Welke webserver gebruik je ??
Mijn ervaring met apache is namenlijk het volgende :

localhost snelheid = 40kb per seconde (of minder)
hostname = 1000kb per seconde

De localhost of 127.0.0.1 is namelijk erg brak op windows

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Laat de pagina of source eens zien...

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

ALLE enters uit je source halen, alle plaatjes gif-jes maken, alle zinloze troep eruit halen, geen onnodige javascriptjes, die vreten kb's

Misschien lullige vraag, maar als 65kb lang laden is heb je een 286 ofzo?....

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hoezo?! JPEG kan ook, als je maar lage kwaliteit neemt dan.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 23:29:
ALLE enters uit je source halen, alle plaatjes gif-jes maken, alle zinloze troep eruit halen, geen onnodige javascriptjes, die vreten kb's

Misschien lullige vraag, maar als 65kb lang laden is heb je een 286 ofzo?....
OkkE schreef op 23 september 2002 @ 23:47:
[...]

*antfuck ;) Hoezo?! JPEG kan ook, als je maar lage kwaliteit neemt dan.
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:16:
Ik heb een webpagina offline staan, het index bestand is 65Kb, en het laad erg langzaam, is er een manier om dit sneller te laten laden?
Ik heb zo het idee dat je indexfile niet kleiner wordt als je gifjes danwel jpegjes gebruikt hoor :)

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:53

admiral866

The King Personality Disorder

ok, kortere benamin van plaatjes ;)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Aangezien het allemaal lokaal is lijkt me vooral de opbouw van de html van belang. Dus niet te veel tables nesten, bij plaatjes de grootte meegeven in de img tag, dat soort werk. Als je plaatjes in veel kleine stukjes heb geknipt kun je ook proberen ze weer als een geheel te plaatsen... grote bestanden laden sneller dan vele kleine.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik heb het vage vermeoden dat het zo'n pagina betreft die doorspekt is met <font>-tags...
if so, dan kun je daar een enorme winst in behalen door al die tags d'r uit te mieteren en, zoals Tim al zei, CSS toe te passen.

Alle images omzetten naar gif is je reinste onzin: een kleurrijke foto omzetten naar gif levert een bestandsgrootte toename op van misschien wel 200%
Lijkt me niet the way to go.
Vuistregel: logo's texten, afbeeldingen met zichtbaar minder dan 256 kleuren--> GIF
kleurrijk materiaal, herkenbaar meer dan 256 kleuren--> JPG

Daarnaast kunnen leuke dropdown menuutjes nog wel eens een flinke lap code met zich meebrengen...

Om een juiste inschatting te kunnen maken zul je toch ergens een voorbeeld moeten plaatsen.

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dreamweaver heeft ook de nare eigenschap alles te doorspekken van ellenlange slome javascripts maar vooral heel, heeeeeel veel spaties en lege tabelkolommen/regels. Op een redelijke pagina met veel tabellen scheelt je dat soms 1/3 van de pagina als je dat deruit gooit.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Bosmonster schreef op 24 september 2002 @ 09:38:
Dreamweaver heeft ook de nare eigenschap alles te doorspekken van ellenlange slome javascripts maar vooral heel, heeeeeel veel spaties en lege tabelkolommen/regels. Op een redelijke pagina met veel tabellen scheelt je dat soms 1/3 van de pagina als je dat deruit gooit.
Mjah en probeer jij dat met een redelijk grote pagina maar eens op te schonen... met de hand is dat iig niet te doen :/

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

sdomburg schreef op 05 november 2002 @ 17:15:
[...]

Mjah en probeer jij dat met een redelijk grote pagina maar eens op te schonen... met de hand is dat iig niet te doen :/

Search/replace ?

In Dreamweaver kun je overigens gewoon instellen dat je tabs wilt gebruiken ipv een berg spaties ;)

edit:

Maar waarom een schop van 1,5 maand? Kan ook niet zeggen dat het een onmisbare toevoeging was...
Pagina: 1