[BF1942] Mouse-freeze probleem

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 14:03
Battlefield 1942, prachtspel, maar ik heb er vanaf het begin een groot probleem mee.

Na een minuut of 5 spelen begint m'n muis namelijk te haperen. Dat wil zeggen, dat 'muiscommando's' langzaam, schokkend, of helemaal niet uitgevoerd worden. Dit wordt langzaam erger totdat het spel na een minuut of 10 volsterkt onspeelbaar is geworden. Het enige dat dan nog rest is het huidige spel verlaten (dus niet het programma), en weer opnieuw beginnen. Zeer irritant allemaal.

Het enige reproduceerbare dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat bij gebruik van m'n USB Sidewinder de muisproblemen direct beginnen. Vliegen doe ik dan ook niet meer, ik vaar of zwem wel naar de kant. Op de forums van de diverse BF1942 sites zie ik dat meer mensen dit probleem hebben, maar dat niemand er een oplossing voor heeft.

Wellicht ten overvloede: andere 'muis-intensieve' spellen als RTCW en MOHAA draaien als een zonnetje, dus daar kan het m.i. ook niet aan liggen.

Nu vraag ik me af, ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer die dit herkennen? En heeft diegene dan ook al een oplossing?

Voor de goede orde: de search en google hebben mij niet verder gebracht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

is je muis ook usb :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• alexbl69
Ja, maar zelfs als ik m'n joystick helemaal afkoppel blijf ik problemen houden.

Ik heb de nieuwste USB filter drivers (wat dat ook moge zijn) voor de AT7 geïnstalleerd. Noppes. En zoals gezegd: in andere soortgelijke spellen geen problemen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Speel je online?

Als je online speelt en je hebt lag dan gaat ie dus ontzettend haperen :(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Lijkt me een driver probleem, memory leak

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Hmm ook nog een goeie vraag:

Welke windows draai je?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• alexbl69
WIndows versie: XP. Ik speel (nog) niet online. Drivers zijn (voor zover ik weet) volledig up-to-date.

Verdere aanvulling. Het gecombineerde muis/joystick gebruik geeft in bijvoorbeeld FS2002 geen enkel probleem. Ook in GTA3, waarbij je ook de muis gebruikt terwijl er grafisch flink wat te berekenen valt, gaat zonder problemen, terwijl ik ook hier de auto's met de joystick bestuur.

Het lijkt me (als leek) een programmeerfout binnen BF1942. Ook omdat na een herstart van een map (ik hoef het programma dus niet opnieuw op te starten) het probleem tijdelijk weg is.

Het effect is ongeveer hetzelfde als je muisbal smerig is (of bij draadloos: je batterijen bijna op).

In ieder geval iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

Pagina: 1