Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] IR - Niet ontvangen, maar zenden...

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Weet iemand een goed programma en schema om een infrarood ZENDER te bouwen voor de pc. In combinatie met een ontvanger kun je alle video/audio apparatuur besturen in je huis. De ontvanger heb ik al gemaakt. Alleen de zender werkt niet die ik van de site heb. Heeft iemand alternatieven. Dit is btw de site waar ik het idee vandaan heb: http://www.ziplabel.com/cir/schem.html

Het principe: Je "leert" de pc de signalen van je bestaande afstandsbediening...Deze worden opgeslagen in kleine bestandjes, en daarna kun je ze via een kleine tool weer terug zenden. Hiermee kun je bijvoorbeeld via je pc je video/tv/DTS receiver etc.. aanzetten 8)

Iemand een beter idee dan die van op die site? Dat werkt namelijk niet echt...

edit:

Zou iemand kunnen zeggen of dit schema Uberhaubt kan werken?
Afbeeldingslocatie: http://www.ziplabel.com/image/schem2.gif

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Of kan iemand dit zelf programmeren in basic ofzo? Ik kan alleen in basic wat LEDjes laten aan gaan op de parallele poort. Ben ik de enigste die het leuk vind om alle audio/video apparatuur aan te sturen via de pc???

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Dit schema kan best werken, als je parallelle poort maar een mooie 36-40 kHz blokgolf kan produceren. Weet niet of dat lukt... Anders moet je een blokgolf generatortje maken met bv. een 555je en deze aan en uitschakelen met een poort.

Die IR-LEDs zullen vast ook wel een voorschakelweerstandje nodig hebben denk ik, anders branden ze door...

Enne vergeet niet de min pool van die 9V batterij aan de massa van je PC te hangen, staat ook niet echt duidelijk in het schema...

Het schema is niet echt lekker dus denk ik... :(

Verwijderd

Kun je niet een oude tv/stereo afstandsbediening openschroeven en de onderdelen daarvan gebruiken? Ik weet natuurlijk niet precies wat je van plan bent, maar misschien kun je de electronica van een oude AB gewoon hergebruiken.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Tag aangepast, niet's bijzonders verder...

Verwijderd

Gewoon AMX kopen...lange!! Hahahaha ;) >:)
www.amx.com

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Hey frik, beetje te duur.com ;)
Hmmzz ziet er goed uit. Als ik iemand wist die dit gemaakt heeft dan kan ik dit ook maken. Heb jij dit zelf ofwat?

• McFizban
  • Laatst online: 17:26

McFizban

Hackito ergo sum.

Benadski schreef op 23 september 2002 @ 21:42:
Dit schema kan best werken, als je parallelle poort maar een mooie 36-40 kHz blokgolf kan produceren. Weet niet of dat lukt... Anders moet je een blokgolf generatortje maken met bv. een 555je en deze aan en uitschakelen met een poort.

Die IR-LEDs zullen vast ook wel een voorschakelweerstandje nodig hebben denk ik, anders branden ze door...

Enne vergeet niet de min pool van die 9V batterij aan de massa van je PC te hangen, staat ook niet echt duidelijk in het schema...

Het schema is niet echt lekker dus denk ik... :(
Het weerstandje naar de LED's hoeft er niet in. Je kunt LED's namelijk ook gepulst gebruiken. De toegestande stroom is dan ineens véél groter.
Je moet er dan wel voor zorgen dat je zeker weet dat de LED's uit staan als je je pc opstart of het programma niet gebruikt.

Voor de rest ben ik het met je eens: het zou kunnen werken (,maar het kan best moederbord afhankelijk zijn).

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27
atmoz schreef op 24 september 2002 @ 21:21:
Hmmzz ziet er goed uit. Als ik iemand wist die dit gemaakt heeft dan kan ik dit ook maken. Heb jij dit zelf ofwat?
Nee, hoewel ik er wel aan gedacht heb. Maar aangezien ik alleen interesse in een ontvanger had, heb ik een Universal Infrared Reciever (UIR) gebouwd. Misschien kun je de maker van die transceiver een mailtje sturen voor wat meer info.
Pagina: 1