Kwaliteit Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik kan voor 150 Euro een Radeon 8500 All In Wonder 64 MB DDR halen, nieuw met 2 jaar garantie.
Wat ik nu gebruik is een Asus Geforce2 MX met 32 MB SD-RAM en een Pinnacle PCTV Pro.

Wat ik belangrijk vind is de kwaliteit van de video in- en uitgang.
Hoe is deze te noemen? Ik heb nl. geen ervaring met die kanten van de kaart.
Als iemand wat screenshots kan laten zien, dan graag.

De tuner is niet zo belangrijk. De prestaties van de kaart ook niet zo, ik speel toch zo goed als geen games, maar zal het een merkbare upgrade opleveren?

Rest van de pc zie specs in sig.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

he psstt... werkte jij niet bij dat bedrijf in ridderkerk :?
daar zou je het toch ook wel kunnen testen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Ik heb de kaart en ik kan je met alle zekerheid van de wereld vertellen dat de VIVO functies bijde klasse zijn, het TV kijken gaat perfect (hoewel ik zelf MMC van ATI niet echt handig vind werken) beeld is perfect en de rest van de in/uitgangen (svhs, composiet) zijn ook gewoon perfect, zeker een hele grote aanrader van mij.....

http://twitter.com/randalpeelen

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Klopt het dat die TV out zonder software werkt? Ik heb gehoord dat je zelfs het booten van de pc op je tv mee kan kijken.

Ik werk inderdaad bij 'dat ene bedrijf', maar we hebben het op dit moment vrij druk en je begrijpt dat hardware van klanten voorrang heeft.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
dreeke schreef op 23 september 2002 @ 20:38:
Klopt het dat die TV out zonder software werkt?
Mijn TV out (Hercules Geforce 2 gts 32mb) werkt ook gewoon zonder software hoor... gewoon zorgen dat je tv aangesloten is als je boot en je kunt in windows (XP) zo switchen :Y)

Edit: Laatst zelfs TV aangesloten na het booten... werkte ook. Misschien dat het bij win2k was dat ie aangesloten moest zijn voor het booten :?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Marv schreef op 23 september 2002 @ 20:40:
[...]

Mijn TV out (Hercules Geforce 2 gts 32mb) werkt ook gewoon zonder software hoor... gewoon zorgen dat je tv aangesloten is als je boot en je kunt in windows (XP) zo switchen :Y)

ik bedoelde meer dat de tv out zonder windows/drivers (enige vorm van) werkt?

Mijn GF2 kan ik ook zo switchen, maar de tv out kwaliteit is nou niet echt je-van-het

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind de TV-out kwaliteit van de Ati Radeon ViVo en AIW zo'n beetje de beste die ik tot nu toe gezien heb. Ikzelf heb de ViVo, en ook de kwaliteit van de ingang is behoorlijk goed. Waar je wel op moet letten is het in de goede volgorde installeren van de bijbehorende drivers.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Tele schreef op 23 september 2002 @ 20:56:
Ik vind de TV-out kwaliteit van de Ati Radeon ViVo en AIW zo'n beetje de beste die ik tot nu toe gezien heb. Ikzelf heb de ViVo, en ook de kwaliteit van de ingang is behoorlijk goed. Waar je wel op moet letten is het in de goede volgorde installeren van de bijbehorende drivers.

Over die ViVo heb ik tot nu toe alleen maar goede dingen gehoord van verschillende mensen :)

Hoe zit dat met die drivers dan, de PCTV kan ook erg rot doen, maar werkt wel goed onder Windows 2000 met alternatieve software (DScaler en Virtualdub)

Kan dat een probleem opleveren :? Ik wil natuurlijk geen kaart kopen waar ik niks aan heb .... :)

Verwijderd

Ik heb nog geen ervaring met ATI, maar heb vele reviews gelezen. Daaruit blijkt een ding zeer duidelijk de 2D kwaliteit van de ATI gaat ver boven die van GF2,3 &4.
Ook ik ga o.b.v. de vele positieve berichten voor videobewerking naar de ATI, de Gigabyte 8500pro-64.

Pinnacle wil nog al eens hikken met een Via-board is een ander statement. Maar bij velen draait het ook zonder problemen.
Ook van de Ati AIW zie je hier en daar wel eens een hikje, maar van welke kaart of combinatie niet?
Trouwens zijn er meer van die kaarten voor die prijs?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Deze kaart wordt bij Alternate aangeboden voor 185 Euro ofzo uit me hoofd, bulk (zonder kabeltjes, wel met extern aansluitingenboxje, in kartonnen doosje ipv mooie showdoos, built by ati).

Goedkoper heb ik em niet kunnen vinden bij een winkel (hoe ik eraan kom maakt niet uit, en ik kan er niet meer regelen voor jullie ;))

PCTV heb ik draaien op een MSI K7T Turbo met KT133A chipset zonder enige echte problemen, en je hebt gelijk er is bijna altijd wel iets dat conflicteert.

Als alleen de ViVo functie van dat kaartje al heersend is, laat ik em voor dat geld zeker niet liggen :)
Ik gebruik m'n pc het meeste voor internet, videobewerking en beeldbewerking. Dus dat ie beter presteert in 2D is wel interessant. Is weer eens wat anders dan een Matrox :P

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb hem nu en de video capture functie is iig al vele malen beter als van een PCTV Pro kaartje :P :9

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

dreeke schreef op 23 september 2002 @ 20:24:
Ik kan voor 150 Euro een Radeon 8500 All In Wonder 64 MB DDR halen, nieuw met 2 jaar garantie.
Wat ik nu gebruik is een Asus Geforce2 MX met 32 MB SD-RAM en een Pinnacle PCTV Pro.

Wat ik belangrijk vind is de kwaliteit van de video in- en uitgang.
Hoe is deze te noemen? Ik heb nl. geen ervaring met die kanten van de kaart.
Als iemand wat screenshots kan laten zien, dan graag.

De tuner is niet zo belangrijk. De prestaties van de kaart ook niet zo, ik speel toch zo goed als geen games, maar zal het een merkbare upgrade opleveren?

Rest van de pc zie specs in sig.
shit....had ik dit maar eerder gelezen, had je er voor mij ook eentje kunnen bestellen....hebbe.hebbe...hebbe.. :9 :P :9

Nu heb ik al een gewone Radeon bestelt praktisch voor hetzelfde geld :'(

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
dreeke schreef op 28 september 2002 @ 03:01:
Ik heb hem nu en de video capture functie is iig al vele malen beter als van een PCTV Pro kaartje :P :9
De Radeon kaarten waren altijd al van goede kwaliteit en de R8500 was ook lekker snel :)

The devil is in the details.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Is het bij die AIW kaarten niet het nadeel dat de input alleen werkt met ATI software. En dat je geen andere software kunt gebruiken voor opnemen ?

AKA Rinkel weblog

• Tele
  • Niet online
4POX schreef op 28 september 2002 @ 11:56:
Is het bij die AIW kaarten niet het nadeel dat de input alleen werkt met ATI software. En dat je geen andere software kunt gebruiken voor opnemen ?
Er is een WDM wrapper waarmee je bv. Virtualdub kan gebruiken :)

Ik heb deze even online gezet. :)

Zo kan je bv. met een snelle CPU rechtstreeks in divx capturen :*)

• Tele
  • Niet online
Zit er bij jouw Radeon 8500AIW dv een afstandsbediening Dreeke?
Pagina: 1