Brander in kast = nope

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57
Dit probleem is werkelijk 1 van de vreemdste die ik ooit gehad heb.

Mijn Plextor 12/10/32A wil sindskort niet meer aan het werk in mijn AOpen HX08. De PC doet er dan heel lang over om op te starten en de brander krijgt uiteindelijk gewoon geen stroom.

Als de brander niet in de kast zit, bijvoorbeeld bovenop de kast ligt, dan doet ie het wel.

Ik heb tevens een andere voeding geprobeerd, mijn voeding in een andere kast met brander, zelfde effect.

Probleem: zolang de brander in de HX08 zit, krijgt ie geen stroom.

Dus, het ligt niet aan de voeding.

Nou, na 2 maanden hoor ik graag uw oplossingen.

Verwijderd

kijk eens na of je comp niet onder stroom staat... kan zijn dat als je de brander in je kast doet dat die meer contact maakt en daardoor een soort van sluiting maakt ...

• JeroenNietDoen
Euhm hoe doe ik dat? Ik ben namelijk verre van handig als het stroom betreft.

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Met een multimeter wat meten. (je zou dan een voltverschil moeten meten tussen de brander en je kast). Als je geen brander hebt probeer dan eens een fan ertussen te houden, of een lampje ofzo. :)

(weet niet of het helemaal safe is, maar misschien als je het stereoplugje van je boxen ertegenaanhoudt dat het wat gebrom geeft, als ik het plugje nl. tegen mijn *ongeaarde* kast houd doet hij dat ook)

Verwijderd

hoe je het ook even kan testen is door een stroom draad goed vast te knopen aan de verwarming ( aan het metaal anders maakt die geen contact natuurlijk) en dan de andere kant tegen je computer aan te houden. Zo kan je hem ook ff tegen je brander aan houden en dat soort dingen. In theorie mag dat niet uit maken omdat je brander enzo dezelfde aarde gebruikt als de kast maar toch ... je kan het proberen.
LET OP !!!
Als je kast onder stroom staat en je houd die draad er tegen aan kan je een behoorlijke klap krijgen

Heb het zelf ook gehad dat er inderdaad vonken van mijn kast af kwamen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

houd er dan een spanningzoeker op joh!
das een schroevendraaier met een lampje erin, en die zet je op een contact (in dit geval je kast) en houd je vinger op de achterkant.
als het ledje gaat branden weet je dat er stroom op staat.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Kaap schreef op 23 september 2002 @ 20:12:
Dit probleem is werkelijk 1 van de vreemdste die ik ooit gehad heb.

Mijn Plextor 12/10/32A wil sindskort .
Dus hij werkte eerst wel. Jumpertje er af gevallen. :? M/S

• JeroenNietDoen
Hij werkte goed totdat mijn inwin 330 watt voeding het begaf. Toen kwam er een andere voeding in en sindsdien heb ik dit probleem. Als ik de nieuwe voeding eruit haal en een voeding uit een andere pc pak, dan is het hetzelfde euvel.

• JeroenNietDoen
Over die spanningszoeker, op wat voor contact moet ik die houden dan?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kaap schreef op 24 september 2002 @ 13:35:
Over die spanningszoeker, op wat voor contact moet ik die houden dan?
staat er toch.
in jouw geval op de kast.
kan je zien of er stroom op staat.

edit: normaal steek je zo'n spanningzoeker in een lampenfitting of een stopcontact om te zien of er nog stroom op staat.

• JeroenNietDoen
K, heb effe spanningszoeker gezogd, ertegen aan gehouden en jullie hebben gelijk.

Als ik hem tegen de achterkant van de kast houdt, waar o.a. monitoraansluiting zit enzo, dan licht het ledje op.

Mijn vraag is nu dus, wat moet ik hier verder mee doen dan?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kaap schreef op 24 september 2002 @ 13:39:
K, heb effe spanningszoeker gezogd, ertegen aan gehouden en jullie hebben gelijk.

Als ik hem tegen de achterkant van de kast houdt, waar o.a. monitoraansluiting zit enzo, dan licht het ledje op.

Mijn vraag is nu dus, wat moet ik hier verder mee doen dan?
aarden.
stopcontact met randaarde gebruiken voor je pc.

je kan ook je brander in papier wikkelen en dan in je kast hangen met plastic schroefjes.
maaktie ook geen contact meer.

• JeroenNietDoen
In deze kamer heb ik geen geaard stopcontact, er zit wel een stekkerdoos tussen die mischien geaard is.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Alleen stekkerdoos heeft geen zin. Die kan zijn aarde immers niet verbinden met iets anders

• JeroenNietDoen
Hmmz zwaar klote dus. Iemand anders een oplossing? Alles met papier inwikkelen zint me ook niet echt.

Ik heb net gecontroleerd. De andere pc die hier staat, heeft hetzelfde, staat volgens spanningszoeker ook onder stroom.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kaap schreef op 24 september 2002 @ 13:46:
Hmmz zwaar klote dus. Iemand anders een oplossing? Alles met papier inwikkelen zint me ook niet echt.

Ik heb net gecontroleerd. De andere pc die hier staat, heeft hetzelfde, staat volgens spanningszoeker ook onder stroom.
mijn pc ook hoor.
een pc kan er opzich wel tegen.
denk dat sinds je oude voeding de brander er niet meer tegen kan ofzow.

• JeroenNietDoen
Zwaar kut, euhm wacht even. In de PC die hiernaast staat, doet die brander het overigens wel.

Verwijderd

Inderdaad altijd je computer AARDEN gebruik een GEAARD stopcontact ,

Het kan goed gaan met een ongeaard stopcontact maar vaak krijg je hier problemen mee ,

Het probleem in de geschakelde voeding deze zorgt ervoor dat de computerkast
op 110 volt kom te staan als je geen geaard stopcontact gebruikt.

Voor diegene die geen geaard stopcontact gebruiken ,
hou de achterkant van je computer maar eens vast en pak tegelijkertijd de verwarming vast , en je voelt de spanning.

COMPUTER ALTIJD IN EEN GEAARD STOPCONTACT !!!!!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
aard hem anders via de verwarming....

geaard stopcontact is natuurlijk beter....anders die ongeaarde eruit halen en een geaard stopcontact maken...

Suc6

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:57:
Inderdaad altijd je computer AARDEN gebruik een GEAARD stopcontact ,

Het kan goed gaan met een ongeaard stopcontact maar vaak krijg je hier problemen mee ,

Het probleem in de geschakelde voeding deze zorgt ervoor dat de computerkast
op 110 volt kom te staan als je geen geaard stopcontact gebruikt.

Voor diegene die geen geaard stopcontact gebruiken ,
hou de achterkant van je computer maar eens vast en pak tegelijkertijd de verwarming vast , en je voelt de spanning.

COMPUTER ALTIJD IN EEN GEAARD STOPCONTACT !!!!!
Ja en dat hebben we overal :z

Is ons huis veel te oud voor, hebben we alleen waar 't echt nodig is.

Maar als 't niet te veel stroom is aarden via verwarming, al heb ik gehoord dat dat ook niet al te veilig is, maar hoeveel daar van waar is weet ik ook niet, bij ons zitten op sommige plaatsen die kabels er nog aan, hing vroeger gewoon 220 op :/

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• JeroenNietDoen
Precies, dit huis is ook oud en alleen in de keuken en bijkeuken zitten geaarde stopcontacten.

Ik heb geen idee hoe ik zelf een geaard stopcontact moet maken.

Verwijderd

Kaap schreef op 24 september 2002 @ 14:48:
Precies, dit huis is ook oud en alleen in de keuken en bijkeuken zitten geaarde stopcontacten.

Ik heb geen idee hoe ik zelf een geaard stopcontact moet maken.
Draadje aan je kast en aan de verwarmingsbuis, zo is die ook geaard. Noodoplossing. Maar ik raar je dus echt een andere kast aan. Heb dit eerder gehoord van een vriend en die zijn MB ging erdoor gekapot, tot 2 maal aan toe.
aan en uit knop van de kast bleek niet optimaal te functioneren dus.... uit voorzorg......... eerst je plex...dan je... you never know..

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
aarden doe je gewoon dmv een koperen of ijzerendraad naar de grond te leiden!
dus pak een stuk huis tuin en koper draad en verbindt die aan je kast van je computer pak het andere uiteinde en zet die op de kale buis van je plaatselijke kachel, omdat een kachelpijp namelijk ook altijd naar de grond toe gaat!

succ6 :)

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:53:
[...]

Draadje aan je kast en aan de verwarmingsbuis, zo is die ook geaard. Noodoplossing. Maar ik raar je dus echt een andere kast aan. Heb dit eerder gehoord van een vriend en die zijn MB ging erdoor gekapot, tot 2 maal aan toe.
aan en uit knop van de kast bleek niet optimaal te functioneren dus.... uit voorzorg......... eerst je plex...dan je... you never know..
Maar hoezo ligt dat aan de kast dan? Ik ken geen kasten die helemaal van plastic zijn hoor :?

• Dewoudloper
als een schroefje of iets ijzers wordt doorverbonden met de omranding van je kast dan krijg je lekstroom, dat is meestal een paar volt, als je op je moederbord plastic schroeven gebruikt en je pci kaartjes zou je daar geen last meer van moeten hebben!
:)

• JeroenNietDoen
Das een tip! Gaat ik doen!

• Dewoudloper
maarrr pin me er niet aan vast B)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

aan de kast ligt et niet hoor. eerder de voeding (wat zou er mis kunnen zijn met de kast???).

helemaal plastic kasten bestaan btw wel. check maar eens die plexiglas kasten die kant en klaar verkocht worden.

• Dewoudloper
Oo zeker dat het wel uitmaakt hoor! ken genoeg kasten met zulke problemen!
slechte montage en verkeerde schroefen zijn meestal de boosdoender! B)

• JeroenNietDoen
Mjah, ik moet volgende week pc helemal ombouwen dus ik zal em wel helemaal uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten. Oh, en effe kieken voor die schroefjes.

• JeroenNietDoen
Ok, gisteren effe gekeken. Ik heb een verlengkabel uit de keuken getrokken waar wel een geaard stopcontact zit en dan staan beide pc's nog steeds onder stroom.

Er liggen 3 stekkerdozen bij met van die schakelaars erop. Als ik er enkele uitzet, wordt er nog steeds stroom doorgegeven.

Vandaag ga ik verder kijken, aangezien beide pc's onder stroom staan, vermoed ik dat er 1 van de 3 stekkerdozen of 1 van de vele adapters naar de klote is.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kaap schreef op 25 september 2002 @ 08:41:
Ok, gisteren effe gekeken. Ik heb een verlengkabel uit de keuken getrokken waar wel een geaard stopcontact zit en dan staan beide pc's nog steeds onder stroom.

Er liggen 3 stekkerdozen bij met van die schakelaars erop. Als ik er enkele uitzet, wordt er nog steeds stroom doorgegeven.

Vandaag ga ik verder kijken, aangezien beide pc's onder stroom staan, vermoed ik dat er 1 van de 3 stekkerdozen of 1 van de vele adapters naar de klote is.
klopt wel hoor
er blijft wel stroom op je kast staan. die stroom word alleen afgevoerd nu. (is mooi als jij aan de kast zit en een lading ESD mee neemt).

dat die stroom nog doorgegeven wordt klopt ook.
de aardleiding mag namelijk niet geschakelt worden.
stel nou dat bliksem inslaat in jouw kamer. dan kan de bliksem niet weg.

• JeroenNietDoen
Ik heb effe doorgezocht. 1 van de stekkerdozen functioneerde toch echt niet naar behoren. Was ook de oudste en lichste stekkerdoos. Ik ga van de week effe kijken voor een prof ding. 1 met 24 aansluitingen die 3200 watt doet.

Overigens geef ik Firewurx gelijk, er blijft altijd stroom op staan. Op een geaard stopcontact geprobeerd en ook daar staat de kast onder stroom.

De brander, tja....beesie wil niet meer in mijn kast dus heb ik hem ondergebracht op een oude p3 600MHz.
Pagina: 1