Toon posts:

[xp]Extra schijf niet weergegeven in schijfaanduidingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

nou , het zit dus zo. Ik had vanochtend een systeem met 1 harde schijf die in partities verdeeld was van C: tot en met H: en vervolgens waren I en J de cd-rom en brander. Allemaal leuk en aardig dus. Ik had echter vanmiddag een nieuwe harde schijf ingebouwd, slave van de andere harde schijf gemaakt, fdisk uitgevoerd en geformateerd, allemaal goed dus. Probleem is echter dat ik deze nieuwe schijf in het rijtje van schijfaanduidingen op deze computer niet kon ontdekken. Wat bleek echter, door K: in de browser in te typen vond hij de schijf wel degelijk, maar hij was voor de rest nergens te vinden. Dus ik naar schijfbeheer via computerbeheer en maakte daar die nieuwe harde schijf I en de cd-rom en brander werden toen J en K. Toen echter, was de brander met K niet te ontdekken in het lijstje. Hij weigert dus gewoon meer dingen weer te geven daar, of hij heeft een fobie voor de aanduiding K. Iemand een idee hoe dit toch kan worden weergegeven?

Verwijderd

Door hem toch in schijfbeheer een andere letter toe te kennen en dan opnieuw formatteren. Of ben je aangesloten op een netwerk en heb je daar al een K: staan van een netwerk schijf??

Verwijderd

Wacht ff.

1. Oude HD -> slave + opnieuw geformateerd.
2. Nieuwe HD (master dus) wordt dus niet herkend.

Goed?

Wat is de indeling van <1>?
Heb je ook je nieuwe HD met FDISK ingedeeld?
Heb je rekening gehouden met primaire en extended partities?

Verwijderd

Worden je HD's goed herkent in het bios??? Dat wil ook nog wel eens fouten geven terwijl je toch wel kunt formatteren met fdisk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em dus in schijfbeheer al een andere letter gegeven, daarom staat hij nu onder I en wordt hij wel weergegeven, maar daardoor schuift alles dus door en wordt de brander K en deze is dan niet meer zichtbaar, terwijl hij er dus wel is. Het formatteren heb ik dus al lang en breed uitgevoerd. Ook zit ik wel in een netwerk, maar dat heeft er niks mee te maken :)

Verder is de Nieuwe HD slave en de oude heb ik master gelaten, omdat ik die nieuwe uit de pc van me vader gesloopt heb en die dus ouder is en minder capaciteit herbergt. Die oude schijf is dus ingedeeld met C als primaire dos partitie en D tot en met H hangen daar weer aan. De 2e harde schijf is dus vanmiddag met fdisk ingedeeld, als primaire dos partitie ook. Het werkt allemaal uitstekend, want hij wordt nu gewoon weergegeven in het lijstje, maar degene die onder K vermeld hoort te staan is niet zichtbaar. Snappie? ;)

Verwijderd

Raar zeg. Je zou toch denken dat windows dan gewoon de brander onder K zou zetten en kan hij dan ook niet onder L bijv.????

Verwijderd

Topicstarter
Even geprobeerd, maar onder L doet hij het ook niet nee. Is het niet zo dat er maar een maximum aantal schijven kan worden weergegeven ofzo?

Verwijderd

Dat kan misschien ook. Dat windows die misschien ziet voor netwerk drive's???
Maar dat lijkt me wel heel flauw.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de sp1 eens gaan installeren dan, eens kijken of die lui zo intelligent zijn om zelfs dit even te fixen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die lui zijn dus weer niet zoo slim blijkbaar. Iemand nog een oplossing dan?

Verwijderd

Ik heb nog even gekeken voor je maar ik kan gewoon hier wel de letter K krijgen en L ook voor de cd-rom speler. Zelf heb ik 5 partities en dus 2 dvd/cdrw speler. (zie specs). Maar het selecteren gaat hier wel gewoon normaal. Misschien ligt het aan je windows??

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ben persoonlijk fan van XP dus daaraan zal het niet liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu maar mijn kleinste partitie (D) van 500mb geen stationsletter meer gegeven, en nu heeft die nieuwe schijf dus de letter D gekregen. Die 500 mb is dan wel niet heel direct toegankelijk, maar ja, wie zeurt daar nou over hè :)

Verwijderd

Ik denk, dat je met TweakUi de schijf onzichtbaar hebt gemaakt.
Als je in TweakUi naar Explorer en dan naar drives gaat, dan kun je ze daar weer inschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ja, geniaal, was toch even vergeten dat dat ook nog bestond. Het probleem was dus al van de wereld geholpen, maar toch fijn dat mijn vertrouwen in windows xp toch niet meer ongegrond is nu. Echt respect dat je dit hebt gevonden, bedankt!

Verwijderd

YW ;)
Pagina: 1