[XFree86] Primaire monitor veranderen

Pagina: 1
Acties:

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09

KeesV

Zonder titel

Topicstarter
Zo, ik heb net SUSE 8.0 geinstalleerd en dat werkt verder allemaal prima, maar nu heb ik 1 probleempje. Ik heb een dual monitor setup met een S3 PCI kaartje met daaraan een 15" en een geforce 3 met daaraan een 19".

Tijdens de installatie van SUSE herkende hij alleen mijn S3 kaartje, geen probleem, want toen alles eenmaal liep heb ik met het setup tooltje mijn andere videokaart ook aan de gang gekregen. Nu is het enige: mijn S3 is primair, en daar moet ik dus op inloggen e.d. Eigenlijk wil ik dit niet, want ik vind het nogal irritant. (2e monitor staat namelijk de andere kant op....)

Nu is mijn vraag dus: hoe kan ik de primaire monitor veranderen? Ik weet dat het kan want onder Mandrake had ik het ook, maar vraag me niet hoe dat gekomen is, ging volgens mij vanzelf ofzo....

De S3 staat in het BIOS primair omdat windows anders begint te flippen, dus dit wil ik liever niet veranderen.

Ik doe niet aan sigs

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:51
/etc/X11/Xf86Config

Zoek in het stukje
"Section Serverlayout"

daar moet je de primair screen de de secundaire screen omwisselen
een beetje gezond verstand gebruiken
en als je het niet snapt man XF86Config ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.