NAT probleem bestanden verzenden

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb een probleempje ik wil regelmatig bestanden verzenden via msn op een pc die aan een linux bak zit gekoppeld waar de gatway naar internet vandaan komt. Maar MSN en NAT gaan niet zo goed samen, msn werkt perfect alleen bestanden versturen nog niet. Als ik nou de poort die msn bebruikt foward naar de pc waar msn opstaat. Moet het dan gaan lukken? Ik ben niet zn ster in linux, ik had zelf gedacht van:

code:
1
iptables -t nat -I PREROUTING 1 -p tcp -d 62.238.xxx.xxx --dport 1863 -j DNAT --to 192.168.0.3:1863

Alleen dat wil niet echt werken. Iemand een andere oplossing?

Twitter | Linkedin

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Een directe P2P data verbinding opbouwen via MSN zal niet zo lekker werken icm NAT. Ik geloof dat hiervoor een hele iptables-module geschreven moet worden .. net zoals voor ftp en irc.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Mavvie
Lethalis schreef op 23 september 2002 @ 19:59:
Een directe P2P data verbinding opbouwen via MSN zal niet zo lekker werken icm NAT. Ik geloof dat hiervoor een hele iptables-module geschreven moet worden .. net zoals voor ftp en irc.
Zijn hier misschien voorbeelden van?

Twitter | Linkedin

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 22:50

not-known

[BI] Crewmember

en anders ff van de meuktracker msn 5 downen. daar moet t mee kunnen. al lukt t mij nog niet helemaal eigenlijk via ipchains.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Mavvie
not-known schreef op 23 september 2002 @ 21:08:
en anders ff van de meuktracker msn 5 downen. daar moet t mee kunnen. al lukt t mij nog niet helemaal eigenlijk via ipchains.
Ik heb geen msn, gebruik trillian pro :)

Twitter | Linkedin

Pagina: 1