Toon posts:

[html/2D] landkaart kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een landkaart van Nederland die ik wil verdelen in allemaal kleine regio's d.m.v. "coords" zodat ze clickable zijn. Maar nu komt het, ik wil niet dat als het betreffende stukje van de landkaart wordt geklikt er doorgelinkt wordt (href) maar dat het betreffende stukje een andere kleur krijgt en geselecteerd blijft. Zo moet je bijvoorbeeld meerdere regio's kunnen selecteren. Ik dacht dus zelf dat met html te doen maar ik weet niet of dit uitvoerbaar is (moet zeker met cookies gewerkt worden om de selectie te onthouden?). Misschien is het wel beter om het op een andere manier te realiseren, misschien met director of flash?? Het hoeft niet voor webgebruik geschikt gemaakt te zijn, enkel voor intern gebruik om een printje van te maken! Dus dat de gebruiker snel wat delen aanklikt en vervolgens uitprint.
Wie heeft er wat tips voor mij????B) Ik dank jullie allen hartelijk :)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

Moeten er meerdere regio's geselecteerd worden? Anders kun je als er bv 4 regio's zijn 4 verschillende afbeeldingen maken, waar telkens 1 regio anders gekleurd is. Dan laad je afhankelijk van waar iemand klikt een andere afbeelding.

Hoe dit met javascipt precies moet, kan ik je niet zeggen, dat zul je zelf moeten doen.

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Wat je zou kunnen doen is per regio een gif maken die alleen de regio bedekt en verder transparant is. Deze kun je dan per mouseover visible maken en onclick ook. Zo heb je dus maar een plaatje extra per regio nodig.

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik ook al aan gedacht maar het zijn meer dan 80 regio's volgens mij. Dus aparte plaatjes is geen optie :( Ik ga morgen wat proberen met Director. Ik heb anders ook geen idee om dit op te lossen..

Verwijderd

Topicstarter
kga ook ns wat proberen met fireworks. wellicht dat daar wat in zit...

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Kan je met IE niet bepaalde effecten doen op een afbeelding?
Dus donkerder maken of tinten aanpassen??

edit
Kijk hier eens naar
http://msdn.microsoft.com...r/reference/reference.asp

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
mmm..daar zit zeker meer in! bedank!! ik ga er morgen mee aan de slag.

Verwijderd

Volgens mij bedoel je zoiets als dit:

http://www.bombermania.com/balk/index2.html

Als je wilt kan ik je de source geven, je kan het uiteraard ook even rippen :-)

• Apollo_Futurae
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:30:

ik weet niet wat het moet doen, maar bij mij (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.2a) Gecko/20020910) doet het niets :'(

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:30:

Heel erg mooi dat die balk-delen van kleur veranderen, maar je kunt er niet meerdere tegelijk selecteren, wat wel de bedoeling van de topicstarter was...

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
dat is waar maar misschien kan ik 1 en ander aanpassen. Zou je de source ff door kunnen mailen naar emielpb@cistron.nl ?? thnx Fantos! Ik heb btw wel een goed voorbeeldje gevonden van hoe het er ongeveer uit zou moeten zien: http://javaboutique.internet.com/imsmfree/ , alleen jammer dat de source niet vrij is en dat ook hier niet onthouden kan worden welke landen aangeklikt zijn.

Verwijderd

koffercomputer, je kan heel toevallig geen meerdere delen selecteren in mijn voorbeeld. Maar met een beetje aanpassen is dat geen probleem, niet alles komt op een zilveren dienblaadje he :-)

Sacerdote, ik zal de boel zippen en naar je mailen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Je kunt een landkaart met een imagemap gebruiken. Dan een javascript functie schrijven die alle onclick events van het document afvangt (anders moet je voor alle 80 regio's een onclick schrijven 8)7 ).

In die functie kijk je of er op de landkaart geklikt is, en zo ja dan bepalen welke regio. Dan is het daarna simpel om een half-transparant jpg plaatje erover heen te zetten (tenminste, als je vlakken rechthoekig zijn). :7

Verwijderd

dit is met behulp van php toch zo te schrijven, of mag je dat niet gebruiken ofzo :)
Pagina: 1