Toon posts:

[html] probleem met oude waarde van invoerveld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel normaal formulier gemaakt. Nu is het leuke ervan dat als je al een keer iets heb ingevuld dat dat wordt opgeslagen. Klik je een keer in het veld krijg je een lijstje onder het invoerveld met waarde die je daar ooit hebt ingevoerd. Maar nu verschijnt bij mij dat lijstje ongeveer 150px lager??? Het is een gewone pagina in een iframe (ligt daar misschien het probleem???)

Ik hoop dat iemand daar iets zinnigs over kan zeggen en hoe dt op te lossen is.

Verwijderd

Weet niet hoe je dat lijstje hebt gemaakt. Is een optie binnen HTML bijvoorbeeld.
Kunt gebruik maken van van AutoComplete.
Kijk eens bij
http://msdn.microsoft.com...orms/autocomplete_ovr.asp

Wanneer je zelf iets gemaakt hebt is het beste om je url ff door te geven of het gedeelte van je code.
Dan reageren wellicht meer mensen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheel ff op Internet gezet..

http://www.revasa.nl/verstoep/main.php?sub=2

Het systeem werkt nogt niet dat weet ik ;) , maar het gaat om het formulier (de standaard auto aanvul zeg maar)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Het valt mij op dat het AutoComplete-menuutje precies op de 'Volgende'-knop zit. Misschien is het gewoon zo gedaan, om niet het formulier te bedekken ofzow? Je zou deze theorie kunnen testen door er nog een veld bij te zetten natuurlijk.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

creative8500:
Het valt mij op dat het AutoComplete-menuutje precies op de 'Volgende'-knop zit. Misschien is het gewoon zo gedaan, om niet het formulier te bedekken ofzow? Je zou deze theorie kunnen testen door er nog een veld bij te zetten natuurlijk.
Dit is niet helemaal waar... Er zit elke keer dezelfde afstand tussen de 'Autocomplete list' en de input..

Ik heb er ooit weleens mee te maken gehad, maar weet eve niet meer hoe ik het één en ander toen heb opgelost... Als ik de oplossing nog vind zal ik het even melden....

Naar mijn idee heeft het iets te maken met de opmaak (middels stylesheets) van de INPUT's. Je moet overigens ook nog even het bestand door de W3C Validator halen, want het klopt nog niet helemaal (Ook de CSS Validator gebruiken :P)

edit:

PS: Mijn configuratie is: Windows 2000 SP3, IE6 SP1

[ Voor 0% gewijzigd door Woudloper op 24-09-2002 08:42 . Reden: Data toegevoegd ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Weet niet wat het probleem is bij jullie maar bij mij lijkt het prima. Het lijstje verschijnt precies onder de input.

Windows 2000 + IE 5.0

Verwijderd

Topicstarter
Ik betwijfel of het aan de opmaak ligt. Als je het bestand uit het iframe haalt en dat in een nieuw venster opent dan werkt het formulier wel gewoon goed... Het lijkt erop volgens mij dat er tussen het AutoComplete menuutje en de input dezelfde afstand zit als de hoogte van het plaatje op de top.. Dat denk ik dus, maar weet niet in hoe verre dat klopt...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een klein vraagje:

- in hoe verre wordt dit ondersteund: <FORM AUTOCOMPLETE = "off"> (naast IE5+)

PS de validator geeft geen schokkende fouten in zowel de html als in de css (ja, de scrollbalk kleuren, maar dat wist ik al ;))

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Hier doet 'ie ook gek: Win 98, IE 5.50 SP 2, bijgewerkt.
't Zal inderdaad aan je ccs liggen: dingen als scrollbars enzo opmaken wordt pas vanaf IE 5.50 ondersteund. Post je css eens?

Zo scherp als een voetbal!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

Pelle

🚴‍♂️

Euh, kicken doen we hier pas na een dag. Als je niet tevreden bent over de snelheid waarmee je problemen uit de wereld geholpen worden, is het misschien tijd om wat minder vragen te stellen en je es wat meer voor anderen in te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ik wou ff reageren op Pelle,

Ten eerste had ik idd mn ene bericht kunnen editten, mijn excuus daarvoor
Ten tweede had mijn vorige bericht niet de inhoud en intensie van een kick-bericht
Ten derde stond deze topic al bij de eerste vijf in /13 dus was er al helemaal geen reden om te kicken
Ten vierde is mijn kennis niet zo uitgebreid als vele andere hier en heb ik niet de tijd om om de drie minuten te kijken naar nieuwe berichten van andere, want als ik kijk zijn er meestal al antwoorden gegeven... dus is het ook niet dat ik niet wil, want het hele webdesign en programmeer gebeuren is voor mij een hobby waar ik een jaar mee bezig ben en heb al heel veel geleerd, maar moet ook nog heel veel leren.
Ten vijfde: ik bevind me vaker op een ander forum waar het niveau wat lager is en ik daar een helpende hand kan geven.

Dat wou ik ff kwijt

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ bedankt voor alle reply _/-\o_

ik heb maar autocomplete = "off" gebruikt

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 07:32:
_/-\o_ bedankt voor alle reply _/-\o_

ik heb maar autocomplete = "off" gebruikt
Dat kan natuurlijk ook, maar in principe lost het het probleem niet op... Als je nog een keer zin hebt zal ik als ik jou was ook een keer zoeken waarom dit precies gebeurd

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je wel gelijk in.

Maar het probleem zit hem in denk ik gewoon in het gebruik van die iframe in de tabel. Het lijkt er opdat de positie van de AutoComplete berekend wordt aan de hand van de top eb de left van het venster (of zoiets...). Dus er zou eigenlijk een soort van compensatie in gezet moeten worden. Maar das voor een andere keer. Kon er in iedergeval niks over vinden en het is opzich niet zo'n groot probleem als de autocomplete uitgezet is.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

Pelle

🚴‍♂️

Op verzoek van Sooterd hier toch een reactie, die ik zelf eerlijk gezegd overbodig vond.. m'goed, bij deze dus:

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:01:
Ten eerste had ik idd mn ene bericht kunnen editten, mijn excuus daarvoor
Doe dat dan ook.
Ten tweede had mijn vorige bericht niet de inhoud en intensie van een kick-bericht
Over je intentie kan ik niks weten, maar kicken is kicken, ongeacht de inhoud.
Ten derde stond deze topic al bij de eerste vijf in /13 dus was er al helemaal geen reden om te kicken
Je zult er verbaasd over staan over hoeveel mensen dat doen.
Ten vierde is mijn kennis niet zo uitgebreid als vele andere hier en heb ik niet de tijd om om de drie minuten te kijken naar nieuwe berichten van andere, want als ik kijk zijn er meestal al antwoorden gegeven... dus is het ook niet dat ik niet wil, want het hele webdesign en programmeer gebeuren is voor mij een hobby waar ik een jaar mee bezig ben en heb al heel veel geleerd, maar moet ook nog heel veel leren.

Wat heeft dat met een vrijwaring tot kicken te maken?
Ten vijfde: ik bevind me vaker op een ander forum waar het niveau wat lager is en ik daar een helpende hand kan geven.
Ook daar kan ik niks over weten. Fijn dat je andere mensen wilt helpen, maar als ik op straat een oud dametje help oversteken wil niet zeggen dat ik nu maar als een gek een zooi helpdesk-topics hier op GoT mag openen.
Je bent hier lid van een community, en het enige waar zo'n community z'n bestaansrecht aan ontleent is de bereidheid tot het helpen van elkaar. Mensen die alleen maar consumeren zonder daar iets voor terug te geven, zullen ooit eens een keer de wind van voren krijgen.
Dat wou ik ff kwijt
Ik ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dit zo moet lopen. Het gaat mij erom dat bij een klein foutje (door vergeten of er niet aan te denken om te editten) dat er gelijk gebrult wordt dat er wordt gekickt. Kan het niet op een andere manier?

En om gelijk een link te plaatsen naar wat ik wel niet doe aan topics aanmaken en waar ik aan meehelp vind ik persoonlijk gewoon triest.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Wat heeft dat met een vrijwaring tot kicken te maken?
Dit heeft idd niks te maken met een vrijwaring tot kicken, dat was als reactie op het feit dat er een link bij werd gezet naar wat ik op dit forum heb geschreven.

Ik hoop niet dat dit als een zeikbericht overkomt, want dat is absoluut niet de bedoeling. Ik doe ook mn best om hier wat te helpen met mijn kleine kennis.

met vriendelijke groet,
Pagina: 1