Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Helemaal onderaan... misschien een back-issue te pakken zien te krijgen, ziet er wel goed uit.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Geloof dat ie er 2 keer in staat?s_roubos schreef op 23 september 2002 @ 19:50:
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/bgintamps.html
Helemaal onderaan... misschien een back-issue te pakken zien te krijgen, ziet er wel goed uit.
edit: er staan wel erg weinig kritische noten in die lijst zeg, alles schijnt fantastisch te zijn.Unico £750 Aug 02
Another stormer from Unison Research - big, beguiling, punchy sound and great build and style make it a true audio bargain!
Unison Research Unico 1 £800 Nov 01
A brilliantly musical all rounder, the Unico gives you your cake and lets you eat it, with relish.
Deze had ik al een keer gepost dacht ik:
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=2172
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
ook is je linkje de 'i' versie.. die is geloof ik 100W.. de unico normaal is wat uitgekleder.. wat minder vermogen.. scheelt geloof ik weer wat...
er is heel weinig over te vinden.. google/altavista brachten me weinig verder dan inderdaad deze linkjes
ik wil namelijk zo een philips pronto erbij hebben
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/currentish.htmlUNISON RESEARCH UNICO DM
The new Unico DM from the Italian tube pioneers is a valve/Mosfet hybrid that claims to deliver a whopping 150W of power in 8ohm. Alan Sircom relishes the opportunity to shake the floorboards.
waar vind je dat allemaal?
hebben we nu de
-unico
-unico i
-unico DM
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
op de b&w's
ik heb nu eindelijk al het geld om de cm4's af te dokken dus ik zal ze nu snel in huis hebben..
tis eigenlijk dat ik een beetje zit te twijfelen met de prijzen enzo..
unico kost 1250 euro.. en een nad mooie intergrated kost misschein 75% ervan.. scheelt wel ff.. wil ik ook wel even weten wat nou die unico precies is.. weinig foto's .. wil ook een mooie achterkant zien enzo (kijk welke aansluitingen etc etc)
Zelf ben ik mee geinteresseerd in de Arcam A85. Roksan Kandy MkIII schijnt ook bijzonder goed te zijn. Maar ja, om nou een versterker met als naam 'snoepje' thuis te hebben staan... dat ding heeft zijn naam tegen. Uiterlijk trouwens mee, mooi ding.
sweetcheeks is my middel name.. love candy (dulfer ?
ik zat zelf ook al te kijken naar de A85..
veel keuze
ik vind dat de ruimtelijkheid en details eerder op 1 staan dan een strakke(re) bas.
Rotel schijnt inderdaad een goeie combinatie te zijn voor b&w's ... probleem is met de unico is dat de dealers heel eind uit de buurt zijn bij mij.. staffhorst kan adn nog wel.. hebben ze veel en daar hebben ze ook de b&w's
tnx
ik ga deze nu even leen onder het genot van pink floyd - the division bell en een goeie amaretto (lekker veel)
wel gaaf is dat ie klasse A is
ow
ook een Ronald?
biertje?
dat schreef je op hifi.nl , die dempingsfactor maakt dus dat je een strakke gecontroleerde bas krijgt, dus dat vond je wel belangrijk vandaar dus. btw die 991 heeft een dempingsfactor van 1000 dus klinkt er strak in het laag. Ik zou nooit een amp kopen zonder m gehoord te hebben trouwens, zeker niet als die b&w's een goeie aansturing voor het laag wensen.alleen de dempingsfactor lijkt mij belangrijk aangezien de b&w's vaak wat ongecontroleerd in het laag zitten..
bij deze amp is het >50 dempingsfactor..
Bij What hifi hebben ze ook eens wat getest, jan 02 (niet online)
ok..bij de luistertest krijg jij een biertje van me.. voorkeuren??
unico = 80 Watt
unico i = 100 watt
unico dm = 150 watt
hmz.. lekker handig.. btw..de normale unico ziet er ook et mooistuit
naja.. 80 watt is toch voldoende.. als et niet teveel meerkost neem ik wel de 'betere'
jep.. maar ik kreeg et advies dat alle dempingsfactoren boven de 10 al goed zijn..Hellhound schreef op 23 september 2002 @ 21:03:
[...]
[...]
dat schreef je op hifi.nl , die dempingsfactor maakt dus dat je een strakke gecontroleerde bas krijgt, dus dat vond je wel belangrijk vandaar dus. btw die 991 heeft een dempingsfactor van 1000 dus klinkt er strak in het laag. Ik zou nooit een amp kopen zonder m gehoord te hebben trouwens, zeker niet als die b&w's een goeie aansturing voor het laag wensen.
(weet niet van wie..was et nou van jou Ronald?)
cm4's hebben denk ik wel toch ietjes zwaarders nodig..klasse a bijv.
maaris dat klasse a nou egt veel beter?
trouwends uitgerekend.. krijg ze 250 euro goedkoper.. tis dan toch wel een beadragje he
btw.. kan iemand gewoon een lijstje maken die weet welke versterkers bij de b&w's kunnen passen ? luisteren doe ik zel f wel.. maar heb weinig benul van merken
Op zo'n b&wkan van alles, van de bekendere merken als rotel en marantz tot dingen als naim of linn tot buizen, maar ik weet niet wat je smaak is, dus koffiedik kijken, en vergeet vooral je bron niet!
pioneer pd-s507 gebruiken voor loopwerk.. audio gedeelte eruit slopen en dan verzwaren en spikes eronder. .. dan een coax uitgang erin maken en die naar een denon DAC.. dan komt er 'henno's XTC interlinks' op .. (als dat de moeite waard blijkt op de test) (wil je ook komen hervaz? mail me als je intresse hebt, duck-twacy en heel veel andere hifi.nl-ers komen ook)
Mijn smaak is redelijk breed..
Folk
Country
Rock
POP
jazz
nederlandstalige muziek
beetje electronisch af en toe..
de unico I kan ik 2e handsvoor 950 euro krijgen..die is alleen niet met buizen..
http://www.royco.co.kr/review/unison/unico_i.htm
ff wat commerciele mombojombo
http://www.diest-audio.com/pliniuss.htmClass A design is where the transistors are always working, regardless of the amount of signal applied to them, and in this mode they are at their most linear producing the most distortion free sound possible. In Class AB, the transistors in the circuit are working according to the power of the signal, and function less linear. As the amount of signal applied to them changes, the levels of current drawn by the amplifier also alters, giving rise to power supply modulation, which is likely to cause audible distortions. Class A is regarded as the ideal operating mode for high quality amplifiers. Many leading amplifiers designers and manufacturers world wide also recognise that a well designed Class A circuit has inherently lower distortion than any other design. Pin point images, tonal clarity, subtle detail and authority are all hallmarks of good Class A design.
Btw Plinius is ook wel aardig als laag aansturing voor mijn speakers
Oeps, 800 watt constant verbruik (de SA100).
Verwijderd
Ik heb zelf een puur klasse A 15 watt versterker en die heeft voor 1 transistor al een groter koelblok dan waar deze fabrikant er 4 op gooit. Voor een 2x 80 Watt versterker die in klasse A moet werken is dat wel te weinig. Zelfs bij dynamische klasse A moet je minstens 50% van de energie in de koelblokken stoken.
Overigens is de voeding wel ruim bemeten (voor een consumenten versterker) 300VA. De ingangs condensatoren zijn aardig groot dus dat zit ook wel goed. Maar je koopt dat ding natuurlijk voor de houten afstandsbediening
maar buizen zijn toch te veranderen uiteraard?
Wat zou jij zeggen Taco, van deze versterker.. moeite waard?
Verwijderd
Ter illustratie een 100 watt klasse A + koeling:Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:48:
Ik heb zelf een puur klasse A 15 watt versterker en die heeft voor 1 transistor al een groter koelblok dan waar deze fabrikant er 4 op gooit. Voor een 2x 80 Watt versterker die in klasse A moet werken is dat wel te weinig. Zelfs bij dynamische klasse A moet je minstens 50% van de energie in de koelblokken stoken.
....
Prachtig van hun vind ik dat je de klasse a en a/b kan schakelen.
back to the UR - unico