Ervaring Unison Research

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hoi.. nou..na veel kijken lijkt me deze amp wel een heel gaaf beestje

http://www.6moons.com/showcase/unisonrsear...arch/unico.html

hier is de url met wat info..heeft iemand hier wat meer informatie over en heeft iemand deze al beluisterd? en zo ja wat zijn jullie meningen?

ik heb via de importeur al de prijs opgevraagd en folder gekregen etc.. maar veel wijzer word ik er niet van.. iemand enoge vrvaring met deze amp?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/bgintamps.html

Helemaal onderaan... misschien een back-issue te pakken zien te krijgen, ziet er wel goed uit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

s_roubos schreef op 23 september 2002 @ 19:50:
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/bgintamps.html

Helemaal onderaan... misschien een back-issue te pakken zien te krijgen, ziet er wel goed uit.
Geloof dat ie er 2 keer in staat?
Unico £750 Aug 02
Another stormer from Unison Research - big, beguiling, punchy sound and great build and style make it a true audio bargain!

Unison Research Unico 1 £800 Nov 01
A brilliantly musical all rounder, the Unico gives you your cake and lets you eat it, with relish.
edit: er staan wel erg weinig kritische noten in die lijst zeg, alles schijnt fantastisch te zijn.

Deze had ik al een keer gepost dacht ik:
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=2172

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jep.. het enigste probleem is dat er amar 1 of 2 reviewtjes van zijn.. ik zou wel wat meer willen lezen hierover..
ook is je linkje de 'i' versie.. die is geloof ik 100W.. de unico normaal is wat uitgekleder.. wat minder vermogen.. scheelt geloof ik weer wat...

er is heel weinig over te vinden.. google/altavista brachten me weinig verder dan inderdaad deze linkjes

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Waarom ga je niet gewoon luisteren? Je moet toch niet teveel waarde hechten aan reviews, ik gebruik ze over het algemeen met name voor de specs en andere 'harde' karakteristieken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
je.. maar die zijn er ook neit erg veel.. wat erg flauw is, is dat de UR geen IR gebruikt maar radiogolven voor afstandsbediening..
ik wil namelijk zo een philips pronto erbij hebben :D

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

UNISON RESEARCH UNICO DM
The new Unico DM from the Italian tube pioneers is a valve/Mosfet hybrid that claims to deliver a whopping 150W of power in 8ohm. Alan Sircom relishes the opportunity to shake the floorboards.
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/currentish.html

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
waar vind je dat allemaal? :D :7
hebben we nu de
-unico
-unico i
-unico DM
:? :? :?

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Zie die Amp thuis te krijgen om te luisteren (op B&W ? ) en luister of die bass strak genoeg is , anders dus gewoon die Rotel RB-991 halen :Y)

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
haha.. ja
op de b&w's :P
ik heb nu eindelijk al het geld om de cm4's af te dokken dus ik zal ze nu snel in huis hebben..

tis eigenlijk dat ik een beetje zit te twijfelen met de prijzen enzo..
unico kost 1250 euro.. en een nad mooie intergrated kost misschein 75% ervan.. scheelt wel ff.. wil ik ook wel even weten wat nou die unico precies is.. weinig foto's .. wil ook een mooie achterkant zien enzo (kijk welke aansluitingen etc etc)

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Yuk Rotel, lelijk spul ;)

Zelf ben ik mee geinteresseerd in de Arcam A85. Roksan Kandy MkIII schijnt ook bijzonder goed te zijn. Maar ja, om nou een versterker met als naam 'snoepje' thuis te hebben staan... dat ding heeft zijn naam tegen. Uiterlijk trouwens mee, mooi ding.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
snoepje..
sweetcheeks is my middel name.. love candy (dulfer ? :D )
ik zat zelf ook al te kijken naar de A85..
veel keuze :7

• Hellhound
hehe Rotel roeleerd dus echt wel :) (zeker de RB-991 en de RB-1090) , maar ik hoorde dat Gitaarwerk een strakke bass wil hebben en die krijg je zeker met een RB-991 want die heb ik zelf, en ik herkende mn speakers niet meer terug moet ik zeggen (Audiolab Candor). Verder is het zo dat je die 991 2de hands voor zo'n 6 a 700 euro kunt scoren (moet je wel ff zoeken want ze worden niet veel aangeboden en als ze er al staan zijn ze meestal dezelfde dag weer weg) en daar koop je volgens mij nix beters voor.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
haha.. wie zegt dat ik een strakke bas wil? :P ik wil mooie weergave alleen :7 eheh
ik vind dat de ruimtelijkheid en details eerder op 1 staan dan een strakke(re) bas.
Rotel schijnt inderdaad een goeie combinatie te zijn voor b&w's ... probleem is met de unico is dat de dealers heel eind uit de buurt zijn bij mij.. staffhorst kan adn nog wel.. hebben ze veel en daar hebben ze ook de b&w's

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tnx :)
ik ga deze nu even leen onder het genot van pink floyd - the division bell en een goeie amaretto (lekker veel)

wel gaaf is dat ie klasse A is :)

ow :7 die reviews heb ik al gelezen :D .. hmz.. :+ ff verder borrelen ondertussen..
ook een Ronald? :Y)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Amaretto, beetje te zoet...

biertje?

• Hellhound
gitaarwerk schreef op 23 september 2002 @ 20:50:
haha.. wie zegt dat ik een strakke bas wil? :P
alleen de dempingsfactor lijkt mij belangrijk aangezien de b&w's vaak wat ongecontroleerd in het laag zitten..
bij deze amp is het >50 dempingsfactor..
dat schreef je op hifi.nl , die dempingsfactor maakt dus dat je een strakke gecontroleerde bas krijgt, dus dat vond je wel belangrijk vandaar dus. btw die 991 heeft een dempingsfactor van 1000 dus klinkt er strak in het laag. Ik zou nooit een amp kopen zonder m gehoord te hebben trouwens, zeker niet als die b&w's een goeie aansturing voor het laag wensen.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

http://www.whathifi.com/b...eivers&action=showoptions

Bij What hifi hebben ze ook eens wat getest, jan 02 (niet online)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
^^ die doet et niet..
ok..bij de luistertest krijg jij een biertje van me.. voorkeuren?? :9

unico = 80 Watt
unico i = 100 watt
unico dm = 150 watt
hmz.. lekker handig.. btw..de normale unico ziet er ook et mooistuit B)

naja.. 80 watt is toch voldoende.. als et niet teveel meerkost neem ik wel de 'betere'

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hellhound schreef op 23 september 2002 @ 21:03:
[...]

[...]

dat schreef je op hifi.nl , die dempingsfactor maakt dus dat je een strakke gecontroleerde bas krijgt, dus dat vond je wel belangrijk vandaar dus. btw die 991 heeft een dempingsfactor van 1000 dus klinkt er strak in het laag. Ik zou nooit een amp kopen zonder m gehoord te hebben trouwens, zeker niet als die b&w's een goeie aansturing voor het laag wensen.
jep.. maar ik kreeg et advies dat alle dempingsfactoren boven de 10 al goed zijn..
(weet niet van wie..was et nou van jou Ronald?)

cm4's hebben denk ik wel toch ietjes zwaarders nodig..klasse a bijv. :) (of zit ik nu maar te blaten ?? :P )

• Hellhound
Die 991 is geloof ik de 1ste 15/20 watt klasse A , is een High Current Amp en THX certified (is dus iig stabiel tot 2 Ohm). Heb hier nog wel een piccie liggen van de binnenkant als je interesse hebt.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Stomme vraag, maar wat is klasse A nou precies.

• Hellhound
Bij klasse A trekt de amp all power van de voeding ten alle tijde (om zo stabiel mogelijk te zijn, dus of je nou hard of zacht draait maakt nix uit voor het stroomverbruik). Dat betekend dus dat ze meestal erg warm worden en ook dat je een aardige stroomrekening tegemoet kan zien als je een amp hebt met een ruim bemeten voeding >:) .

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik dacht het voordeel zat in het ontbreken van crossover vervorming

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
En nee, die rotels zijn absoluut geen klasse a.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
:o lol
maaris dat klasse a nou egt veel beter?

• Hellhound
Hij is alleen de 1ste 15 watt ofzo klasse A heb ik gehoord , het is dus geen Klasse A Amp (heb ik ook nooit beweerd trouwens).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
woei.. ik hoor net dat ik zaterdag de cm4's worden gebracht bij me :)
trouwends uitgerekend.. krijg ze 250 euro goedkoper.. tis dan toch wel een beadragje he :P (ik betaal nu 1250 euro)

btw.. kan iemand gewoon een lijstje maken die weet welke versterkers bij de b&w's kunnen passen ? luisteren doe ik zel f wel.. maar heb weinig benul van merken

• hervaz
De versterker die na een uitgebreide luistersessie er als beste uit komt en bij je budget past :P ;)

Op zo'n b&wkan van alles, van de bekendere merken als rotel en marantz tot dingen als naim of linn tot buizen, maar ik weet niet wat je smaak is, dus koffiedik kijken, en vergeet vooral je bron niet!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
haha.. neej de bron uiteraard niet..
pioneer pd-s507 gebruiken voor loopwerk.. audio gedeelte eruit slopen en dan verzwaren en spikes eronder. .. dan een coax uitgang erin maken en die naar een denon DAC.. dan komt er 'henno's XTC interlinks' op .. (als dat de moeite waard blijkt op de test) (wil je ook komen hervaz? mail me als je intresse hebt, duck-twacy en heel veel andere hifi.nl-ers komen ook)

Mijn smaak is redelijk breed..
Folk
Country
Rock
POP
jazz
nederlandstalige muziek
beetje electronisch af en toe..

de unico I kan ik 2e handsvoor 950 euro krijgen..die is alleen niet met buizen..

http://www.royco.co.kr/review/unison/unico_i.htm :Y) handig als ik chinees kan :P

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Koreaans!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

gitaarwerk schreef op 23 september 2002 @ 22:21:
:o lol
maaris dat klasse a nou egt veel beter?
ff wat commerciele mombojombo
Class A design is where the transistors are always working, regardless of the amount of signal applied to them, and in this mode they are at their most linear producing the most distortion free sound possible. In Class AB, the transistors in the circuit are working according to the power of the signal, and function less linear. As the amount of signal applied to them changes, the levels of current drawn by the amplifier also alters, giving rise to power supply modulation, which is likely to cause audible distortions. Class A is regarded as the ideal operating mode for high quality amplifiers. Many leading amplifiers designers and manufacturers world wide also recognise that a well designed Class A circuit has inherently lower distortion than any other design. Pin point images, tonal clarity, subtle detail and authority are all hallmarks of good Class A design.
http://www.diest-audio.com/pliniuss.htm

Btw Plinius is ook wel aardig als laag aansturing voor mijn speakers :),
Oeps, 800 watt constant verbruik (de SA100).

Verwijderd

Die unison Research Unico staat gereviewed in Hi-Fi News van juli 2002. Het is een goede versterker met een of andere dynamische klasse A, maar aan het koelblok te zien is dat wel op een lage ruststroom dus is het gewoon een variant op dynamische klasse A zoals toegepast in Pass Labs en Krell. Teven is de ingangsbuis (ecc82) een budget buis die lang niet zoveel detail heeft als bv. ecc88 goldpin.

Ik heb zelf een puur klasse A 15 watt versterker en die heeft voor 1 transistor al een groter koelblok dan waar deze fabrikant er 4 op gooit. Voor een 2x 80 Watt versterker die in klasse A moet werken is dat wel te weinig. Zelfs bij dynamische klasse A moet je minstens 50% van de energie in de koelblokken stoken.

Overigens is de voeding wel ruim bemeten (voor een consumenten versterker) 300VA. De ingangs condensatoren zijn aardig groot dus dat zit ook wel goed. Maar je koopt dat ding natuurlijk voor de houten afstandsbediening :7.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
haha.. die is wel erg mooi . niet dan? :P

maar buizen zijn toch te veranderen uiteraard?
Wat zou jij zeggen Taco, van deze versterker.. moeite waard?

Verwijderd

Zeker de moeite waard, ik geef alleen aan dat je niet te veel moet verwachten van 'klasse A' het is gewoon een hele goede versterker voor het geld en ook nog goed gebouwd. Tuurlijk zijn buizen te veranderen maar daar gaat het hier eigenlijk niet om, ik denk dat de huidige config zeker voldoet. Ik weet alleen niet impedantie verloop van je speakers, deze versterker zal <4 ohm wel problemen krijgen (zoals erg veel versterkers).

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:48:

Ik heb zelf een puur klasse A 15 watt versterker en die heeft voor 1 transistor al een groter koelblok dan waar deze fabrikant er 4 op gooit. Voor een 2x 80 Watt versterker die in klasse A moet werken is dat wel te weinig. Zelfs bij dynamische klasse A moet je minstens 50% van de energie in de koelblokken stoken.

....
Ter illustratie een 100 watt klasse A + koeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.pliniusaudio.com/secimages/photos/sa102in02_lg.jpg

• hervaz
Plinius!!!!

Prachtig van hun vind ik dat je de klasse a en a/b kan schakelen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
hmz.. kost ook wel wat denk ik :{
back to the UR - unico

Pagina: 1