Toon posts:

Kan met XP machine niet internetten via W2K ICS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mannen,

Probleem. Ik had 2 XP machine's draaien en dit werkte perfect. ICS en netwerk draaide prima.
Nu heb ik op de PC waar ik de ICS op draaien opnieuw geinstalleerd en nu met W2K Adv. Server (het is een DC geworden). Als ik nu ICS instel krijg ik maar geen internet op de XP machine. Het moet toch gewoon mogelijk zijn.
Wat heb ik geprobeerd.
Heb de XP machine lid gemaakt van domein. Kan inloggen en alles gaat goed. Internet Mail en msn doen niks.
Als ik op de XP machine local inlog dan kan ik niet internetten en mailen maar wel MSN.???? Que. Snap er niks van.
Ik had aan de XP machine niks veranderd dus waarom werkt het niet.

Heeft iemand een idee?

THX

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:38

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ik zit met bijna hetzelfde probleem. Bij mij is het zo dat op mijn xp machine zit het internet en mijn w2k machine moet dus via de xp machine op internet komen. Heb vanalles geprobeerd zoals Winproxy, Wingate en Sygate. Maar het wil maar niet werken? Iemand suggesties?

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Heb je toevallig een firewall geistaleerd??

die kunnen dns blokeren.
msn probeert op meerdere manieren internet te bereiken, meschien op ip niveau.
plus msn draait op andere poorten

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:38

Alaksandus

Vae puto deus fio

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:32:
Heb je toevallig een firewall geistaleerd??

die kunnen dns blokeren.
msn probeert op meerdere manieren internet te bereiken, meschien op ip niveau.
plus msn draait op andere poorten
Geen firewall geinstalleerd en die van XP staat uit. Is er nergens een goede/duidelijke FAQ over internet delen? Die van got heb ik al gelezen maar daar heb ik ook niet veel aan.

Als een god in Nijmegen.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Ik zit op dit moment ook met een DNS crises hier op een W2K (DC) server. En krijg het maar niet voor elkaar om de DNS servers via DHCP aan de clients door te laten geven. (help help!).

Ik heb bij de DHCP manager de 'Server Options' rechts geklikt en 'Configure Options' gekozen. Vervolgens onder het tabblad 'General' bij opie 6 de DNS servers in gevuld. Maar die informatie komt niet bij de clients aan. :?

Een tijdelijk oplossing is om de DNS handmatig bij de clients in te vullen (bij de TCP/IP opties). Dan kan je weer internetten op je clients via je server.