<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Graag zou ik een gefundamenteerde mening horen. Het is dat ik zo'n beetje af kan leiden dat je het eens bent Exploder, maar om nu te vallen over een uitroepteken vind ik wel errug ver gaan. OK, misschien beter niet kunnen doen, maar KDE bijvoorbeeld hing weer af van Hielko, die 'm postte. Te zien aan de hoeveelheid reacties was het relevant genoeg geweest voor op de Frontpage, maar dat s achteraf gelul. Beide posts zijn geschied en daar zullen we het mee moeten doen.[/quote]Goed gefundeerd (is lastig dus ga ik ook maar wat voordelen noemen):
KDE is belangerijk voor iedereen die wat met linux wil gaan doen. Het heeft direct relatie met tweakers.net omdat tweaken niet beperkt blijft tot hardware maar ook software --> dus ook linux --> dus ook KDE.
Games zijn niet belangerijk. Wel leuk (hoewel ik eigenlijk nooit games speel, ik tweak liever.)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Te zien aan de hoeveelheid reacties was het relevant genoeg geweest voor op de Frontpage[/quote]Het aantal reacties is btw een slechte maatstaaf voor relevantie. Dan ben je meer bezig met prive/telegraaf-acties. (Ik bedoel: post een plaatje met "patricia ford" of met warezlinks en dan krijg je pas reacties.)
Een kernelupdate van linux kan ik overigens wel begrijpen dat die niet op de frontpage komt (ZELFS als het een belangerijke update is 2.4) MAAR wat er zeker wel op de frontpage moet is een review of iets dergelijks met de features die de kernel gaat bieden. (dan krijg je zinvolle reacties) Voor KDE was een nederlandse link beschikbaar met veel info --> dus veel stof om over te praten --> absoluut frontpage.
Games is aardig, maar het levert altijd nogal wat kinderachtige reacties op (da's mijn mening). --> veel reacties, maar weinig zinvol --> geen frontpage
Het wine-nieuws was wel leuk en belangerijk omdat MSoffice2000 onder linux toch een mooie mijlpaal is.
Ik denk dat een redelijke maatstaaf voor frontpagenieuws het aantal
zinvolle reacties betreft. Maar zelfs dat is kort door de bocht. Een ander criterium lijkt me dat als software frontpage nieuws is dat het dan ook door
bedrijven gebruikt moet worden op de een of andere manier. Het quake-engine in de bouwkunde verhaal was wel nuttig. Games niet, winamp niet, mediaplayer niet, photoshop wel, painshop pro wel, wingate wel, enz..
Overigens vind ik het uitkomen van linuxsoftware sneller nieuws dan dat van windowssoftware om de eenvoudige reden dat dat minder voorkomt en omdat ik het hele-windows gebeuren toch wel mee krijg, met linux wil ik wel eens iets missen. (De Corel office release bijvoorbeeld is me ontgaan omdat het geen nieuws is geweest) En dat vind ik dan jammer.
Een nieuwe linuxdistributie vind ik overigens frontpage nieuws (mits er info over is), een service pack voor windows zou kunnen, maar een servicepack voor een NIET-OS (bijvoorbeeld office) is geen frontpage nieuws.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dat is achteraf gelul. Beide posts zijn geschied en daar zullen we het mee moeten doen.[/quote]Tja, tijd kun je niet terug draaien.