Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamer.nl ??

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Doet T.net nu weer aan game-aankondigingen ?

Zie hier...

Ik dacht dat dat niet meer gedaan werd, daar hebben we toch Gamer.nl voor ?

Persoonlijke voorkeur van de newsposter misschien ?

Ik denk dat het niet meer op T.net thuishoort (of je moet het consequent doen) omdat men dat "stadium" wel voorbij is....

Laatst was er een stukje over iemand die een stukje had gesubmit waar heel diep werd ingegaan op de Unreal 2 engine en Nvidia, dat werd ook niet geplaatst. Dat had nog meer binding met "Tweaken" dan de nieuwspost dat Red Alert 2 uit is.....

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Hoewel het er wel vet uitziet moet ik je gelijk geven: of alles of niets.

Mischien, als we toch op de hoogte willen blijven van nieuwe Gamez, is er een optie voor een apparte rubriek.

IMHO had ie dus inderdaads niet gehoeven.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

IMHO had het ook niet gehoeven (modereren daarin hoeft ook niet, maar goed).
Aan de andere kant heeft T.net nog een games-optie (groen), dus eigenlijk....
Overigens is RA2 misschien wel een heel boeiend spel etc, maar dan hadden de posters ff zelf een review daarvan moeten maken.

* Delerium vertrouwd andere reviewers van het eerste uur na TS/dune2000 niet meer.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
"GoD moves in mysterious ways" ;)

Zo heb ik de laatste week als nieuws gesubmit:

* FireGL2/GL3-specs (S3 prof. grafische kaarten, voorheen Diamond)
* 3 Nobelprijswinnaars in de sectie Natuurkunde, die de grondleggers zijn voor technische ontwikkelingen in IT
* Intel's bedrijfsresultaten van het derde kwartaal tov van vorig jaar (Omzet +19%, winst +52%)

Allemaal niets, nada, niente resultaat of reactie. De opmerking die je krijgt bij het submitten van; "als je er niet tegen kunt dat je nieuwsbericht niet geplaatst wordt, enz..." snap ik in grote lijnen wel, maar het is tegelijkertijd ook een dooddoener van hier tot Tokio. En in combinatie met nieuwtjes die wel de frontpage halen, waaraan dan soms ook nog een bepaalde draai of titel aan gegeven wordt, roept af en toe wel vraagtekens op omtrent de overwegingen die gemaakt worden.

Enfin, regelmatig ook andere bronnen checken voor een volledig en genuanceerder beeld, zeg ik dan maar altijd.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Cookie
BTW, voor ik het vergeet: TgF en GameOver nog bedankt voor de oproep mijn naam in 'ere'te herstellen :).

• AntonT
  • Laatst online: 09:30

AntonT

One Ton!

Dit bericht postte ik ook in de thread:

Er wordt de laatste tijd wel vaker gevloekt & gescholden over het al dan niet plaatsen van ingestuurd nieuws. Hier bij Tweakers.net blijft het nieuws nog steeds verwerkt worden door meerdere nieuwsposters. Inmiddels is de crew redelijk groot geworden met zo'n 13 mensen die tamelijk frequent nieuws posten. Er is nog altijd een optie game-nieuws aanwezig en zo af en toe wordt het nog gepost. Als de samenwerking met Realgamer.nl gaat komen zal er hier praktisch helemaal geen game-nieuws meer worden geplaatst.

Als ik mij goed herinner was er zo'n maand geleden nog de vraag of er niet wat meer game-nieuws gepost kon worden sinds de "break" met Gamer.nl. Als laatste punt wil ik nog brengen dat het misschien net zo interessant nieuws was wat je instuurde, maar dat er op dat moment interessanter nieuws was om te posten. (dat Duitse bierfeest even buiten beschouwing latend) Dus om even tot de conclusie te komen: Jammer dat je post niet werd geplaatst, maar wij zijn ook maar mensen en kunnen niet als één Tweakers.net Nieuwsposter fungeren.

Verwijderd

We praten er nu over in het crew-forum, en zullen het er zeker ook over hebben op de volgende meeting. Ik ga hier niets zeggen over specifieke submits en/of nieuwspostings, maar ik geef je gelijk dat het 'beleid' af en toe wat wazig is ;).

Voor de duidelijkheid: <a href="http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=176">link</a>.

• Cookie
Eh.. Anton, op wiens post geef je nu een antwoord: GameOver, mij, beide?

• AntonT

AntonT

One Ton!

Ehhh... Beide

Gamer.nl is dus niet meer gecombineerd met Tnet, en verder ga ik ook enigszins in op het niet plaatsen van een nieuwsbericht.

Omdat deze reactie aanvankelijk in de RA2-thread stond, was ie niet helemaal toegespitst op jullie vragen.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Misschien dat t.net wel gewoon van opzet moet veranderen en meer nieuws er doorheen moet pompen?
Bovenaan de "rooie" sectie met hardware.
Dan de blauwe voor de software, met daaronder internetnieuws, met daaronder de, jaja, paarse sectie met het algemene nieuws!

En dan in het grijs de meuktracker. Voor al je gamenieuws ga je vervolgens naar realgamer.net.

Zo krijg je veel meer nieuws, en kan je nog verder doorgroeien.

• fuyungcow
  • Laatst online: 14-02-2004

fuyungcow

Drinken en Roken is ook sport

Weg die game sooi anders surf ik wel naar planet game ofzo

Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........

• Hillie
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb in de Red Alert reacties alles waar om de Fairlight zooi gebedeld wordt en waar naar illegale shit gevraagd werd op -1 troll gezet......

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 02:42
Zoals ik ook in het draadje op Tweakers heb gezegd, ik begrijp niet helemaal wanneer iets nu wel en niet op de frontpage van tweakers wordt geplaatst. Ik had het logisch gevonden dat het nieuws van RA2 wel in de meuk tracker was gekomen. Maar momenteel ligt het aan de personlijke voorkeur van de poster of het op de frontpage komt of op de meuktracker. En dit gebeurd dus niet consequent (interessant software nieuws verdwijnt in de meuk, en niet super interessant nieuws komt groot op de frontpage). Graag zou ik zien dat hier in het vervolg dus wel wat consequenter mee omgegaan wordt.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 19:21 schreef [J.d.I.] Exploder het volgende:
Zoals ik ook in het draadje op Tweakers heb gezegd, ik begrijp niet helemaal wanneer iets nu wel en niet op de frontpage van tweakers wordt geplaatst. Ik had het logisch gevonden dat het nieuws van RA2 wel in de meuk tracker was gekomen. Maar momenteel ligt het aan de personlijke voorkeur van de poster of het op de frontpage komt of op de meuktracker. En dit gebeurd dus niet consequent (interessant software nieuws verdwijnt in de meuk, en niet super interessant nieuws komt groot op de frontpage). Graag zou ik zien dat hier in het vervolg dus wel wat consequenter mee omgegaan wordt.[/quote]Je hebt helemaal gelijk. We zijn op dit moment druk bezig om hier een oplossing voor te verzinnen (newspolicy of zoiets dergelijks), maar met 13 nieuwsposters komt het nou eenmaal voor dat de één iets frontpage vindt en de ander meuk.

Verwijderd

Ik denk dat ik mijn mening hierover niet eens hoef te vermelden.

KDE niet op de frontpage
Red Alert 2 wel, met een UITROEPTEKEN erachter.

[J.d.I.] Exploder ,het is dat ik je geen + meer kon geven anders stond je op +5 :)

(ik denk dat als er geen limiet op zat, J.d.I.Exploder alle records zou breken.) ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mensen, wat een boejuh discussie. Alsof de wereld vergaat. :(

Doe normaal en releks, alles komt op zijn pootjes terecht.

Als je dan toch wat te melden hebt, doe het dan zonder te trollen/flamen en met argumenten.

Thnx!

LinkedIn WoT Cash Converter

• AntonT

AntonT

One Ton!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 19:21 schreef [J.d.I.] Exploder het volgende:
Zoals ik ook in het draadje op Tweakers heb gezegd, ik begrijp niet helemaal wanneer iets nu wel en niet op de frontpage van tweakers wordt geplaatst. Ik had het logisch gevonden dat het nieuws van RA2 wel in de meuk tracker was gekomen. Maar momenteel ligt het aan de personlijke voorkeur van de poster of het op de frontpage komt of op de meuktracker. En dit gebeurd dus niet consequent (interessant software nieuws verdwijnt in de meuk, en niet super interessant nieuws komt groot op de frontpage). Graag zou ik zien dat hier in het vervolg dus wel wat consequenter mee omgegaan wordt.[/quote]Je slaat de spijker op z'n kop. Binnenkort hebben we een meeting en kunnen we het er uitgebreid over hebben. Daarna zullen we óf een tamelijk unaniem standpunt hanteren (er ligt altijd iets in de handen van de poster) of naar buiten brengen wat onze stelling is (denk ik). <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 19:43 schreef Zemanova het volgende:
Ik denk dat ik mijn mening hierover niet eens hoef te vermelden.

KDE niet op de frontpage
Red Alert 2 wel, met een UITROEPTEKEN erachter.[/quote]Graag zou ik een gefundamenteerde mening horen. Het is dat ik zo'n beetje af kan leiden dat je het eens bent Exploder, maar om nu te vallen over een uitroepteken vind ik wel errug ver gaan. OK, misschien beter niet kunnen doen, maar KDE bijvoorbeeld hing weer af van Hielko, die 'm postte. Te zien aan de hoeveelheid reacties was het relevant genoeg geweest voor op de Frontpage, maar dat is achteraf gelul. Beide posts zijn geschied en daar zullen we het mee moeten doen.

Verwijderd

Ik vind dat het uitkomen van games (niet ALLE, maar de wat betere games, niet in een specifiek genre, maar dus helemaal niet spellen zoals Davilex Amsterdoom ofzo :P) best gepost mag worden, maar niet om de haverklap game nieuws.

Verwijderd

Dus om op te sommen: Posten wanneer games uitgekomen zijn (en wanneer ze aangekondigd worden - officieel, niet door tipgevers), maar niet gamenieuws van "BlahBlah gaat de hoepsiedesie-engine gebruiken voor optimale graphics!" en dat soort zooi, daarvoor ga ik wel naar gamer.nl

Verwijderd

Welke gamer.nl? op de site staat 'wacht tot 1 october', t'is nu bijna 1 november!

• Hielko
  • Laatst online: 17:24
het is tegenwoordig gamers.nl

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
Van mij mag er best game nieuws op tweakers... Veel mensen hebben hun Thunderbird 800+ en Geforce 2 GTS en nog sneller voor games, waarom zouden we geen game nieuws willen hebben?
Zeker als er geen samenwerking is met een gamers site is het zeer relevant imho.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

+2 Inzichtvol :)

Verwijderd

Om sommige games kun je niet heen, die moet je plaatsen

Verwijderd

Red Alert is geen game, het is de waarheid, dus moet ie er op.

Yes Sir! I'm on it!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Graag zou ik een gefundamenteerde mening horen. Het is dat ik zo'n beetje af kan leiden dat je het eens bent Exploder, maar om nu te vallen over een uitroepteken vind ik wel errug ver gaan. OK, misschien beter niet kunnen doen, maar KDE bijvoorbeeld hing weer af van Hielko, die 'm postte. Te zien aan de hoeveelheid reacties was het relevant genoeg geweest voor op de Frontpage, maar dat s achteraf gelul. Beide posts zijn geschied en daar zullen we het mee moeten doen.[/quote]Goed gefundeerd (is lastig dus ga ik ook maar wat voordelen noemen):
KDE is belangerijk voor iedereen die wat met linux wil gaan doen. Het heeft direct relatie met tweakers.net omdat tweaken niet beperkt blijft tot hardware maar ook software --> dus ook linux --> dus ook KDE.

Games zijn niet belangerijk. Wel leuk (hoewel ik eigenlijk nooit games speel, ik tweak liever.)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Te zien aan de hoeveelheid reacties was het relevant genoeg geweest voor op de Frontpage[/quote]Het aantal reacties is btw een slechte maatstaaf voor relevantie. Dan ben je meer bezig met prive/telegraaf-acties. (Ik bedoel: post een plaatje met "patricia ford" of met warezlinks en dan krijg je pas reacties.)

Een kernelupdate van linux kan ik overigens wel begrijpen dat die niet op de frontpage komt (ZELFS als het een belangerijke update is 2.4) MAAR wat er zeker wel op de frontpage moet is een review of iets dergelijks met de features die de kernel gaat bieden. (dan krijg je zinvolle reacties) Voor KDE was een nederlandse link beschikbaar met veel info --> dus veel stof om over te praten --> absoluut frontpage.

Games is aardig, maar het levert altijd nogal wat kinderachtige reacties op (da's mijn mening). --> veel reacties, maar weinig zinvol --> geen frontpage

Het wine-nieuws was wel leuk en belangerijk omdat MSoffice2000 onder linux toch een mooie mijlpaal is.

Ik denk dat een redelijke maatstaaf voor frontpagenieuws het aantal zinvolle reacties betreft. Maar zelfs dat is kort door de bocht. Een ander criterium lijkt me dat als software frontpage nieuws is dat het dan ook door bedrijven gebruikt moet worden op de een of andere manier. Het quake-engine in de bouwkunde verhaal was wel nuttig. Games niet, winamp niet, mediaplayer niet, photoshop wel, painshop pro wel, wingate wel, enz..

Overigens vind ik het uitkomen van linuxsoftware sneller nieuws dan dat van windowssoftware om de eenvoudige reden dat dat minder voorkomt en omdat ik het hele-windows gebeuren toch wel mee krijg, met linux wil ik wel eens iets missen. (De Corel office release bijvoorbeeld is me ontgaan omdat het geen nieuws is geweest) En dat vind ik dan jammer.

Een nieuwe linuxdistributie vind ik overigens frontpage nieuws (mits er info over is), een service pack voor windows zou kunnen, maar een servicepack voor een NIET-OS (bijvoorbeeld office) is geen frontpage nieuws.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dat is achteraf gelul. Beide posts zijn geschied en daar zullen we het mee moeten doen.[/quote]Tja, tijd kun je niet terug draaien. ;)

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 02:42
Ik zeg ook niet dat ik geen gamenieuws op tweakers wil. Alles moet alleen wel het zelfde behandeld worden. Dus gewoon alle spelen in de Software update of op de frontpage.. en niet als de poster denkt, goh leuk spel.. op de frontpage.. . Ik zelf ben dus er eigenlijk voor om alle software (dus ook games) in de software update te laten zetten.. ) en dan misschien die tracker een wat opvallendere plaats op de site (of kleuren op zijn minst).

Ik ben dus idd voor een goede tweakers.net news post policy.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:29
Nitentie > Kijk nitenite slaat de spijker op z'n kop. De hardware is bedoeld om games mee te spelen, dus waarom geen game nieuws.

Zelf zie ik ook meer wetenschappelijk nieuws (computer gerelateerd natuurlijk) zoals over DNA computers of hi-tech nieuws. En als financieel nieuws (jaarcijfers concern) kan dan kunnen games natuurlijk ook. Ik heb liever meer van alles.

AntonT > je zegt "interessant nieuws was wat je instuurde, maar dat er op dat moment interessanter nieuws was om te posten" Is er dan een limiet van het aantal nieuwspostings per uur? Ik baal steeds dat er zo weinig nieuwspostings zijn. Kom elke dag om het uur even kijken en baal meestal. Mijn startpagina is http://www.tweakers.net/nieuws.dsp. Als een argument om niet teveel nieuws te posten het te lang worden van de pagina is dan kan die toch ook worden opgesplitst in meerdere delen?

Is het niet slim om tweakers met een bepaald status toegang te geven tot een nieuws-buffer van on-gepost nieuws? Daarin verschijnt alleen de mogelijk titel van het nieuwsbericht (zonder link of verhaal. Op basis van die posting kunnen de tweakers met een bepaalde status het nieuws modden. Op die manier zien de nieuwsposters op welk nieuws de lezers het hardst zitten te wachten. En ik denk dat de tweakers met een bepaald status goed genoeg zijn om de interesse van de gemiddelde lezer aan te geven.

Is het niet mogelijk dat de t.net crew verschillende oplossingen formuleerd en dan door een poll de lezers laat kiezen?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is het niet slim om tweakers met een bepaald status toegang te geven tot een nieuws-buffer van on-gepost nieuws? Daarin verschijnt alleen de mogelijk titel van het nieuwsbericht (zonder link of verhaal. Op basis van die posting kunnen de tweakers met een bepaalde status het nieuws modden.[/quote]Goed idee, gewoon een beoordeling -1 tot 4 ofzo. Nadeel is dat het dan langer in de NEWSQUE staat (dus misschien toch niet zo goed)

Overigens wil ik wel mijn complimenten geven aan de manier waarop het nieuws verzorgd wordt, vaak duidelijk en met de kernpunten netjes toegelicht. :) De newsposters doen goed werk, maar de onderwerpen zijn IMHO niet altijd even goed. (Het is dus alleen een selectieprobleem.)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb al gereageerd in de RA 2 alert, ik stoorde mij dus aan het feit dat mijn gesubmitte nieuws over de unreal 2 engine genegeerd werd, op dit forum is mij toen te verstaan gegeven dat tweakers.net in principe geen gamesite is, ik heb toen beargumenteerd dat het hier niet alleen om een game subject gaat maar dat in het news juist zoveel nadruk werd gelegt op de technologie(o.a in combinatie met de laatste generatie videokaarten). Echter hier werd een beetje lauw op gereageerd, het doet dus extra pijn als je dan een maandje later zo een flut subject van RA2 ziet, hoewel ik me 100 procent aansluit bij de mening dat lezers niet gaan over het al dan niet plaatsen van nieuws denk ik toch dat het de motivatie om news te submitten sterk afremt.

Verwijderd

het moet er gewoon op red alert 2 is dermate nieuws voor de hele tweaker stam

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 09:08 schreef hielko het volgende:
raptorix:

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13012
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11221[/quote]Ik had deze berichten gelezen hielko, echter het interessante aan het bericht waaar ik op doelde was dat voor het eerst een nieuwe generatie game-engine ook daadwerkelijk shots en een tamelijk cool filmpje erbij hadden staan, en je weet zelf dat dat meer zegt als al het geblaat wat je normaal hoort in computerland

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 09:39 schreef Sjaak-fat-aars het volgende:
het moet er gewoon op red alert 2 is dermate nieuws voor de hele tweaker stam[/quote]Goh, goed gefundamenteerd joh.

Tsss...

Het gaat hier over hoe er met nieuwsposts omgegaan moet worden, zeg maar een soort "beleid" of "policy", dat iedere nieuwsposter dezelfde criteria gebruikt om news te plaatsen.

Als Games daarbij horen, prima.

Maar het is wel de bedoeling dat zoiets consequent gebeurd, en niet eens in de maand iets over een bepaald spel, terwijl in de tussentijd al XX andere uitgekomen zijn, waar je dan niets over leest.

Diablo 2 bijvoorbeeld ? Nix van gezien, is toch ook een grote naam.

Dat is zeg maar het punt. Dit gaat verder dan alleen maar Games, het heeft namelijk ook betrekking op OS'sen, Updates, Service packs, Applicaties, enz.

Hoe daar dus algemeen door iedereen op dezelfde methode mee omgegaan moet worden door alle newsposters.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik vind het feit dat er uberhaupt op nieuws gefilterd wordt een rare. Ik bedoel: who carez als er 30 newspostings zijn! beter 30 dan 4, waarvan 3 al 2 dagen oud. (die via /. en nu.nl op tweakers terecht komen of erger: via webwereld)

Als het 'nieuws' geen onzin is en niet oud, post het dan! Boeie wat het is. Of mogen er niet meer dan 10 newspostings per dag worden gedaan oid? wat resulteert dat mensen die op t.net komen voor de verzameling nieuwtjes EVENGOED nog ergens anders naartoe moeten.

odd...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Goed gefundeerd (is lastig dus ga ik ook maar wat voordelen noemen):
KDE is belangerijk voor iedereen die wat met linux wil gaan doen. Het heeft direct relatie met tweakers.net omdat tweaken niet beperkt blijft tot hardware maar ook software --> dus ook linux --> dus ook KDE. [/quote]Erm... ik schat dat zo'n 90% of meer van de bezoekers van t.net windows draaien. dus max 10% is met linux aan het surfen (dat is al ERG veel, in mijn herinnering was het iets van 1.2% van de t.net lezers die linux draaiden). Daarvan is echt niet 100% geinteresseerd in KDE 2.0, maar minder dan de helft, omdat de meerderheid GNOME draait. dus slechts 5% van de bezoekers is geinteresseerd in KDE2.0 (grove hoge schatting). Waar blijven we dan met allerlei andere open source spullen die elke dag uit komen? Dit is geen freshmeat. Als je je dagelijkse OSS updates wil ga je toch daarheen?

• Hielko
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Boeie wat het is[/quote]ehhhh, morgen:

Nieuws headlines (55) van Vrijdag 27 Oktober

- Pronk geen dinges bij de VN...
- Palastijnen bla bla

Denk toch zeker dat filteren noodzakelijk is. Het is trouwens zo dat het er wordt gestreeft naar 25 postings per dag en dat als er meer nieuws is (wat bijna nooit voorkomt) het niet gewoon richting de prullenbak gaat.

Verwijderd

Kriteria nieuws-post software

1) wordt de software door sommige bedrijven gebruikt? --> pluspunt
2) is het alleen bedoeld voor thuis? --> minpunt
3) is het een programma waarmee je iets configureert en monitort (tweakt) -> pluspunt
4) is er veel over te vertellen -> pluspunt
5) heeft het software veel impackt op de bestaande marktverdeling of kan het daar inpackt op hebben (KDE2, kernel2.4 bijvoorbeeld)? --> pluspunt
6) zal het veel zinvolle reacties opleveren. (is er stof voor discussie) ? --> pluspunt
7) is het vernieuwend ? --> pluspunt
8) is de software een grote aanwinst voor de doelgroep ? --> pluspunt
9) is het iets apparts/bijzonders ? (_bijvoorbeeld_ iets waarmee je je oude pc of onderdelen daarvan nog nuttig kunt gebruiken)

9 "geboden van *Flipz", ik heb geen tijd meer, kom vast nog wel op meer.
:) :): :) :) :) :) :) :) :) :) ;) ;) ;)

Verwijderd

OTIS:

Stel de release van KDE2 eens in het perspectief van punt: 1,3,4,5,6,7,8,9

Ik gaf al aan in die andere tread dat windows gebruikers geinteresseerd zijn in KDE2. JIJ ook. Je wilt toch niet zeggen dat je niet geinteresseerd bent.

Vraagje? hoeveel tijd heb jij besteed aan KDE2 (met screenshots bekijken, info lezen op inet --> http://kde.nl http://kde.org )

/me denkt meer (ik nog veeeeel meer) dan je leest over de gemiddelde nieuwspost. ;)

vandaar dus ):=-->>> KDE2.0 is uit == frontpagenieuws. Dat ben je met me eens (en anders geloof ik je niet :+ )

• raptorix
Come on dude ik ben zelf ook een grote games freak en ik ga nou niet flamen in de richting van RA al ben ik er absoluut geen fan van, kijk ik vind dat tweakers best aandacht mag besteden aan games maar dan moet het wel in perspectief zijn van technologie(ook gamestechnologie), hoewel RA een goed spel is denk ik dat het het toch vooral van het concept moet hebben en niet van de bijzonder technologie, in dat opzicht vond ik het bericht dus een beetje misplaatst.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zemanova,<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>2) is het alleen bedoeld voor thuis? --> minpunt[/quote]Owh ?

De meeste "Tweakers" doen dat thuis hoor...

Ik denk niet dat "Tweakers" zich puur op bedrijfspul richt, sterker nog het meeste wat je voorbij ziet komen is voor in de "privesfeer". (Videokaarten, Mobo's, Tweakzooi)

Heb jij hier wel eens reviews gezien van Compaq Proliants, Dell Poweredges, Sun Sparcstations, Exchange Server, enz...

Aannames zijn fataal.

• weedty435
  • Laatst online: 24-10 09:32

weedty435

.-=WOT UnDeRgRoUnD MeMbEr=-.

hallè,de gebruikers van T.net zijn toch niet de baas over de site?
als femme+crew graag wil dat dit staat op HUN(!) site,dan moet dat toch kunnen?

en dan heb je daar helemaal niks aan om daar over te gaan zeiken! Want dat maken ze altijd nog wel zelluf uit of ze aandacht besteden aan een game i.p.v "normale" software.

dus.... ;)

I'm busy with my new shell replacement login script, and it's almost foolproof: Yes means No and No means Yes. Delete all files [Y]?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet helemaal waar. Een goede site moet een beetje consequent zijn. Als Femme opeens de meest vreemde dingen uitvreet, dan verdwijnen een hoop bezoekers.

Maar wel een hoop drukte om 1 posting, die in principe hier wel mocht komen.

• Cookie
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Denk toch zeker dat filteren noodzakelijk is. Het is trouwens zo dat het er wordt gestreeft naar 25 postings per dag en dat als er meer nieuws is (wat bijna nooit voorkomt) het niet gewoon richting de prullenbak gaat.[/quote]Moet je nog eens mijn eerdere posting lezen in deze thread en mij eens uitleggen waarop die nieuwsberichten gefilterd zijn:

- relevantie voor T.net-bezoekers?
- bepaalde tegenstrijdige belangen?
- nickname afzender?

Ook bij navraag over 1 van die submits in 'L.A.' (die onbeantwoord bleef), is er niet alsnog werk van gemaakt, wat gemakkelijk had gekunt. Komt op mij een beetje vreemd over. Het lijkt soms wel of het o.a. hiermee te maken heeft:

http://tweakers.net/g/forum/g/amd2.gif

Verwijderd

Hielko: je weet best wat ik bedoel. Dat bush in een poll voorstaat of achter, over dat soort 'nieuws' had ik het niet. Wel over computer gerelateerd nieuws. En dat is per dag _HEEL VEEL_. Dat jullie soms niet verder komen dan 10 a 15 links waarvan minimaal 3 a 4 ouder dan een dag of 2, dan denk ik: je doet niet goed je best. Als je elke dag 50% van de postings op bluesnews.com zou copieen zou je al meer tweaker related (en NON GAME related!) news hebben.

Flipz: ik heb 30 minuten besteed aan KDE2.0. Toen besloten dat mocht ik ooit weer es iets met unix doen het wel leuk zou zijn. Ik heb ook gisteren ong 2 uur besteed aan de nieuwe XML parser van MS. Die stond ook niet op de frontpage.

Verwijderd

Otis: mooi ;)

Gameover: de nadruk ligt op ALLEEN.

Kom ik meteen bij punt 10:
Alleen gebruikt voor bedrijven, niet voor thuis ---> minpuntje
(bijvoorbeeld zware servers)

Al die plusjes en minnetjes samen geven dan een indruk van de waarde van de newspost.

Verwijderd

Ik denk dat het een goed idee is om voor verschillende richtingen criteria op te stellen. (ik gaf er net al een aantal voor software).

Vervolgens is het gebruikelijk op daaraan weegfactoren toe te kennen. (het makkelijkste, en vaak ook goed genoeg, is om die uit je duim te zuigen m.b.v. logisch nadenken) Het resultaat is dus een tabel met criteria en weegfactoren. Dat is dus _algemeen_ bruikbaar voor alle newsposts.

De newsposter moet vervolgens nog een score (waardering/cijfer) toedelen aan de criteria, meestal ++,+,0,- of -- In getallen uitgedrukt dus 1,2,3,4,5 (1,2,3,5,8) is ook een mooie verdeling. Met betrekking tot elk criterium geeft hij dus een cijfer voor het newsitem.

Vervolgens vermenigvuldigen en optellen (makkelijk met een spreadsheet) en je het een indruk van de waarde van het nieuws in één cijfer. Daarmee heeft de newsposter voldoende inzicht gekregen in het wel of niet plaatsen. Het is niet de bedoeling om vast te bijten in dat cijfer, het is maar een indruk.

Verwijderd

wf is weegfactor, cijferkeuze=1,2,3,4,5

Voorbeeld :+, de punten zijn beetje krom geformuleerd, maar het resultaat is overduidelijk. KDE2 hoort op de frontpage, dat game-verhaal niet.

KDE2.0
wf(1) * 5
wf(2) * 5
wf(3) * 4
wf(4) * 5
wf(5) * 5
wf(6) * 5
wf(7) * 4
wf(8) * 5
wf(9) * 1
wf(10) * 5

red alert nogwat
wf(1) * 1
wf(2) * 1
wf(3) * 1
wf(4) * 3
wf(5) * 1
wf(6) * 2
wf(7) * 3
wf(8) * 5
wf(9) * 1
wf(10) * 5

in dit geval maken de weegfactoren zelf niet veel uit, tenzij wf(10) = 1 en de rest nul, dan is kde2-nieuws net zo waardevol als red-alert-nieuws

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gaat het nu nog om RA2, of een reden waarom KDE2 niet mocht?

Die nieuwsposters deugen niet altijd, maar deze discussie splitst zich wel heel erg naar details.

Indien iemand overigens ideeen heeft over nieuwspostingen (les 1, hoe moet het?) of openhied wilt over het huidige systeem (welke criteria), gaat íe maar naar de Adjes.

Verwijderd

Ik zie hier nu twee punten:

1. Tweakers.net is niet consequent

Nieuwsposten zal altijd iets van persoonlijke mening/inzicht vereisen. Dat is niet iets dat je met zo'n stomme rekensom kan bepalen. Richtlijnen zijn misschien wel nodig, maar om voor alle submits die er op een dag binnenkomen een hele wiskundige formule te gaan uitwerken... Ik kan je verzekeren dat er geen regels zijn over bepaalde bedrijven (en dat geldt zowel positief als negatief). Wel quote ik:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>!! Persoonlijke meningen over zaken als Microsoft of Intel vs. AMD zijn uiteraard NIET gepast. Blijf objectief :)[/quote]en later nog een keer:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Wees objectief[/quote]Dat wij zouden kijken naar de naam van de afzender is al helemaal onzin, maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Iedere nieuwsposter is professioneel genoeg om zich niet door eventuele persoonlijke redenen te laten leiden, en als dat toch zou gebeuren (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) zijn er nog altijd heel wat anderen die de submit alsnog kunnen verwerken.

2. Er moet meer nieuws komen

Komen we terug bij punt 1... Wat is nieuws? Zijn die 400 links met 1 regeltje tekst bij b.v. Blue's News of Voodoo Extreme nieuws? Is review nummer 506 van de GeForce2 nieuws?

Stel we gaan mikken op 50 headlines per dag. Wat is het gevolg? Er wordt minder gekeken naar de kwaliteit van het gelinkte artikel en de tekst/plaatjes/layout die de posters er zelf bijzetten. Er komt veel herhaling, off-topic gelul, en nieuws dat eigenlijk geen nieuws is.

We verkiezen op dit moment kwaliteit boven kwantiteit. Je ziet nu trouwens zelf wat er gebeurt als er een keer iets geplaatst wordt dat niet aan het verwachtingspatroon van de bezoekers voldoet. Verder is het deze week inderdaad een beetje traag, veel newsposters zijn op vakantie of hebben tentamens (waaronder ikzelf).

Over Games-nieuws kan ik alleen zeggen dat er over gepraat wordt, en dat er waarschijnlijk op de komende crew-meeting een definitieve beslissing zal worden gemaakt over dit onderwerp.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
euh T.Net + Games? klopt gewoon niet...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat is niet iets dat je met zo'n stomme rekensom kan bepalen. [/quote]Tuurlijk wel, wordt zovaak zo gedaan. Vooral bij onderzoek / projectmatigwerk, waarbij (hoe verrassend) een keuze moet worden gemaakt uit alternatieven.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Richtlijnen zijn misschien wel nodig, maar om voor alle submits die er op een dag binnenkomen een hele wiskundige formule te gaan uitwerken...[/quote]Daar gaat de tijd niet inzitten. "wiskundige formule" is overdreven als je alleen cijfers hoeft te geven (daar gaat het om). --> vermenigvuldigen en daarna optellen kan een PC best goed hoor, hoeft tegenwoordig niet meer met de hand. :D

Zo'n richtlijn in de vorm van een "rekensommetje" heeft 3 doelen:
1) inzicht geven, doordat je om cijfers te kunnen geven er over na moet denken
2) fouten voorkomen door een globale indruk te geven
3) het opstellen van de weegfactoren met criteria geeft inzicht in de problematiek.

(Punt 3 doe je dus 1 keer, dat is het onderzoek met als resultaat de richtlijnen waaraan je het nieuws telkens kunt toetsen)

F.Zemanova

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
//semi-serieus//
Mag ik even bezwaar aantekenen tegen het uitgebreide gebruik van de term gamenieuws ?

:):):):)

Die hep ik namelijk: http://www.gamenieuws.nl

Nou nog een degelijke lay-out, database en wat geld en ik ben in bisnis.
//semi-serieus off//

Verwijderd

Yes, lekker veel game-nieuws op t.net.

Ik zit toch ook niet op alle nieuwsposts te zeiken die mij niet bevallen?

Midiland S4/7100 5.1 speakerset review? Wat kan mij dat schelen!? Ik heb al vette speakers! En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Verwijderd

En trouwens, WTF heeft Internet en Software dan met tweaken te maken? Nou? Zeg het maar?

NIX!!!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het grootste probleem is dat er op dit moment gewoon te weinig nieuws gepost wordt. Als er meer nieuws gepost wordt kunnen, komen er vanzelf meer nieuwssubmits in het nieuws. Dit hebben we geprobeerd op te vangen door meer nieuwsposters aan te nemen, maar dat heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleidt.

Het is trouwens wel zo dat het schrijven van een nieuwsposting voor Tweakers.net veel meer tijd kost dan wat andere quote sites doen zoals bijv. AnandTech's webnews. Die blaten gewoon twee regeltjes bij elkaar en dan zijn ze klaar.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> FireGL2/GL3-specs (S3 prof. grafische kaarten, voorheen Diamond) [/quote]Ik was daar mee bezig maar kwam tot de conclusie dat het oud nieuws was en dat de specs al een aantal maanden op de S3 site stonden.

Het is zelfs al in het nieuws geweest:

http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11281

Games nieuws komt op Realgamer.nl.

• Cookie
Was dat bericht van bijna 5 maanden geleden over die FireGL's alweer vergeten. In mijn herinnering werd er alleen nog gespeculeerd over specs en introductie, vandaar.

Nou nog graag een uitleg/toelichting over die Nobelprijswinnaars en Intel's kwartaalcijfers (i.k.v. 'weinig nieuws-submits') en dan zijn die vraagtekens ook weer uit de weg geruimd :).

Verwijderd

Het zou mij juist leuk lijken als je naast Tweakers en Fok ook nog een gamessite krijgt, op dezelfde manier, met update trackers enz.

gamers.net of zo

• The Source
  • Laatst online: 15:29
is het geen goed idee om een mega poll te houden (of een enquete) om ze de interesses van de gemiddelde t.net bezoeker te achterhalen. Met iedereen rekening houden kan toch niet.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het grootste probleem is dat er op dit moment gewoon te weinig nieuws gepost wordt. Als er meer nieuws gepost wordt kunnen, komen er vanzelf meer nieuwssubmits in het nieuws. Dit hebben we geprobeerd op te vangen door meer nieuwsposters aan te nemen, maar dat heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleidt.[/quote]Misschien is het een idee de newseditors eens een lijstje sites toe te spelen waar ze kunnen gaan kijken voor nieuws. Want met een BEETJE moeite kom je echt wel op een 40 tal newspostings dagelijks die echt niet off topic zijn voor t.net. Wellicht moeten jullie het intern anders opzetten? -> een aantal mensen surft continu, ziet nieuws, maakt een interne notitie en zet het in de queue waar ook user-submitted news in terecht komt. Een ander groepje editors sponst continue de queue en maakt daar items van.

Maar IMHO ben je ook echt geen uren bezig met het formuleren van 20 regels tekst om een newsfeitje heen. De meeste tijd gaat zitten in het afstruinen van andere sites op zoek naar news (dat weet ik uit ervaring toen ik nog de halflife workshop site bij planethalflife.com). Door die taken te verdelen hebben de newsposters alle tijd voor het uitpoepen van articles.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het grootste probleem is dat er op dit moment gewoon te weinig nieuws gepost wordt.[/quote]mmm, ik zal zo nog ff gaan zoeken ;) (ik had het playstation-nieuws btw ook gesubmit. Dat zag ik op tv)

Misschien helpt het als het submitten wordt beloond met karma of modpoints. Sommigen zijn daaraan verslaafd geloof ik. :+<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is trouwens wel zo dat het schrijven van een nieuwsposting voor Tweakers.net veel meer tijd kost dan wat andere quote sites doen zoals bijv. AnandTech's webnews.[/quote]En met positief resultaat zou ik zeggen. Nogmaals mijn complimenten :)

Ik heb btw ook wel eens gehoord dat als de submitter geen verhaaltje schrijft, dat dan de kans groter is dat het niet gepost wordt. *FlipZ geeft meestal alleen een link omdat het schrijven van een verhaaltje idd best even moeite kost. Wat ik dus eigenlijk wil weten: "Is het zinvol om alleen een link te submitten of gaat die direct naar de eeuwige datavelden?"

Nog even over het posten van software:
Criterium nummer 11 voor goed nieuws (voor overige 10 zie m'n vorige postings)

11) Als het gratis is --> pluspunt
Reden: het is interessanter voor de tweaker dan niet gratis software, omdat het vaak een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding heeft (beter kan niet). En aangezien tweakers (.net) niet zo houden van illegale software.
:) :) :) :) :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Games nieuws komt op Realgamer.nl.[/quote]Maybe een idee om onder Fok! nieuws aan de linkerkant dan ook Realgamer nieuws te adden?

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar IMHO ben je ook echt geen uren bezig met het formuleren van 20 regels tekst om een newsfeitje heen. De meeste tijd gaat zitten in het afstruinen van andere sites op zoek naar news (dat weet ik uit ervaring toen ik nog de halflife workshop site bij planethalflife.com). Door die taken te verdelen hebben de newsposters alle tijd voor het uitpoepen van articles.[/quote]Eerst artikel vinden, dan artikel lezen, bepalen of het belangrijk genoeg is, plaatje zoeken, downloaden, resizen, en in de DB krijgen, HTML repareren als er weer ergens wat fout gaat... 20-30 min per posting, bij elkaar, is geen gekke schatting.

Ik weet niet hoeveel tijd jij verwacht dat iedereen dagelijks heeft exclusief voor t/net, maar zelf heb ik geen uren per dag te besteden..

Verwijderd

Zoals ik al zei is het beter dat er aan de ene kant mensen zijn die nieuwsartikelen opzoeken en een aantal mensen die die artikelen verwerken.

Als 20-30 minuten bezig bent per artikel dan doe je btw toch iets verkeerd. Niet om het een of ander hoor, maar er staat gemiddeld echt niet meer dan 20 regels tekst bij een nieuwsposting op t.net.

Verder is het jouw probleem en niet die van de bezoeker dat jij niet veel tijd hebt om aan t.net te besteden. dan moet t.net OF maar meer newsposters aanstellen OF zn zaakjes beter regelen.

• Hielko
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als 20-30 minuten bezig bent per artikel dan doe je btw toch iets verkeerd. Niet om het een of ander hoor, maar er staat gemiddeld echt niet meer dan 20 regels tekst bij een nieuwsposting op t.net.[/quote]Je hebt vast niet gelezen wat Jasper Janssen heeft geschreven... Eerst artikel lezen (met een review van 30 pagina's ben je bijvoorbeeld niet in één minuut klaar), dan plaatje zoeken, titel bedenken, beetje html bouwen, wat spel en layout foutjes fixen etc.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verder is het jouw probleem en niet die van de bezoeker dat jij niet veel tijd hebt om aan t.net te besteden. dan moet t.net OF maar meer newsposters aanstellen OF zn zaakjes beter regelen.[/quote]Is ook gebeurt....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je hebt vast niet gelezen wat Jasper Janssen heeft geschreven... [/quote]Nou dat heb ik wel, hoe kan ik anders reageren? Ik spreek btw uit ervaring en je bent hooguit 5 minuten bezig met het tikken van de tekst voor een newsposting en dan nog wat minuten voor het bijplakken van een plaatje en/of quote.

Aangezien 30% van de newspostings van t.net ong van webwereld en soortgelijke sites afkomen, ben je aan dat plaatje geen tijd kwijt en aan de tekst ook nauwelijks tijd. Tja, waar die 20 minuten in gaan zitten snap ik dan echt niet.

• Cookie
Het zal natuurlijk sterk afhangen van de aard en omvang van een nieuwsbericht hoelang je er over doet, vanaf lezen tot en met uiteindelijk posten. Een prijslijstje met weinig commentaar kun je idd snel klaarhebben, lijkt me. Maar een uitgebreide review moet eerst goed gelezen EN begrepen worden, wil je de essentiele quotes selecteren en in je commentaar een originele en zinnige boodschap toevoegen. Vooral dat laatste lijkt me een rekbare factor. Het informatief, begrijpelijk en vlot leesbaar schrijven van commentaar (zonder tikfouten), zal niet voor iedere nieuwsposter een even gemakkelijke klus zijn. De een doet dat snel, de ander doet er wat langer over, of is misschien niet snel tevreden over z'n tekst. Het is natuurlijk de kunst het EN vlug EN goed te doen. Maar dat is een vak en vereist naast talent ook oefening. Je kunt je er natuurlijk ook gemakkelijk van af maken. Dat hangt een beetje van je instelling en beschikbare tijd af.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Laat ik ook even uit ervaring spreken: nu post ik niet zo heel vaak nieuws maar ik werk al lang genoeg voor T.net om te weten hoe alles werkt

Als ik flink doorklus doe ik misschien 4 nieuwspostings per uur, en dan moeten er niet te lastige bij zitten. Goed nieuwsposten kost meer tijd dan je denkt
Pagina: 1