HP 940C print veel te vet.

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een HP 940C. Dat ding print onzettend vet, zo vet dat de inkt een heel klein beetje gaat lopen, en dan is de tekst niet scherp meer. Letters zijn ook veel te dik.

In de instellingen staat inktvolume op "Lichter", verder kun je niet gaan. Teksten printen we nu in "Concept", dat lijkt redelijk. Echter met plaatjes erbij lijkt het nergens naar, want de kleuren zijn dan niet helemaal goed en ook veel te licht (logisch).

Er zit nu net een andere inktcardridge-zwart in, geeft echter geen verbetrring.

Iemand een idee hoe je dit verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht papier??? Komt vaker voor dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verschillende papiersoorten, maakt geen *piep* uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03

mr_petit

opperprutser

heb je 'verschillende papiersoorten' geprobeert (de blaatjes dus) of bij je printereigenschappen verschillende papiersoorten ingesteld (bepaald vaak de hoeveelheid inkt) ('normaal papier' (of sheets :? ) is vaak het minste inkt

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ik verschillende blaadjes gebruikt.

Papiersoort staat in driver aangegeven als "normaal papier", dat is waar die op moet staan voor het papier dat we gebruiken.

Verder niemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat voor cartridges heb je erin? HP-cartridges in? Of gerecyclede? Of andere merken?

Verwijderd

Topicstarter
Zit een orginele HP-cartridge in, goede type-nr ed. Gehaald bij de zaak waar de printer vandaan komt.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 17:23

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Concept moet je dus niet gebruiken. Concept is de opzet van de brief/tekst dus dan laat ie de tekst heel dun zien en de afbeeldingen vaag en soms helemaal niet.
Ik zou eens de drivers verwijderen en de nieuwe van de HP site downen misschien dat dat helpt anders is het gewoon een verkeerde instelling. Bij mijn drivers kan ik uit 3 instellingen kiezen waarvan "Economfast" (dacht dat het zo heette) de minste inkt verbruikt.

Verwijderd

ook al probeer je verschillende soorten "NORMAAL" papier, dat wil nog niet zeggen dat er een goed soort tussen zat, probeer eens een dikker en gladder soort papier om te zien of dat beter gaat.
De meeste mensen gebruiken copier/printerpaper maar dat is eigenlijk beter geschikt voor laserrprinters, het is meestal iets te poreus voor inkjetprinters, als je alleen een plaatje op normal mode afdrukt is aan de andere kant dan heel duidelijk zichtbaar dat er iets op staat?
Ik herhinner me nog de eerste Epson Stylus Color met 720 DPI, je had dan speciaal paier nodig om dat optimaal te krijgen, nu verwachten mensen maar dat ze 600 of zelfs 1200 dpi op gewoon papier kunnen afdrukken

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat concept niet goed is, maar het is de enige manier om er weinig inkt uit te laten komen.

Die instellingen als Economfast zijn er in deze driver niet. Ik zal denken aan andere drivers.

We printen op 300 dpi, op inkjetpapier en laserpapier geprobeerd, maakt echter niet uit. De soort papier zal ook niet zoveel meer uitmaken, zoveel inkt komt eruit.

Verwijderd

Gebruik je wel de juiste drivers van HP? De 900 serie print namelijk prima op diverse soorten papier, daar hoef je echt niet mee te gaan expirimenteren. Ga eens terug naar de winkel en laat een afdruk op eenzelfde printer maken. Je ziet dan snel genoeg het verschil.

Overigens zijn inkjet prints altijd wat vetter dan laserprints, maar als de inkt zowat gaat lopen is er iets fout.

Verwijderd

Maar wat nou als ie het ook heeft met een testpage, die zou wel goed moeten zijn, dan kan je driver probleem uitsluiten... en is het dus een defect aan de aansturing van de kop, ofzoiets, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 18:49:
Maar wat nou als ie het ook heeft met een testpage, die zou wel goed moeten zijn, dan kan je driver probleem uitsluiten... en is het dus een defect aan de aansturing van de kop, ofzoiets, ik zeg ook maar wat....
En daarom moet hij in de winkel op een andere printer van hetzelfde type een afdruk laten maken. Als die het niet heeft, ligt het probleem aan z'n printer (of z'n drivers, uiteraard). De printerkop lijkt me sterk, die zit namelijk ingebouwd in de inktcartridge en wordt dus vervangen elke keer dat je een nieuwe cartridge in de printer zet. En aangezien hij dat net heeft gedaan...

[ Voor 0% gewijzigd door Jiffy op 27-09-2002 16:24 . Reden: verduidelijkt... ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1