Toon posts:

[xp] client accepteert domein naam niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router met freesco erop, werkt allemaal goed lijkt het.
Maar als ik nu bij een client met xp erop de domein naam @home wil geven (zelfde als de router) dan zegt hij dat dat niet kan.
Iemand een idee wat er hier aan de hand is?

Ip enzo is dus ook niet 192.168.0.2-50 zoals het zou moeten.

Verwijderd

@home? probeer eens gewoon 'home'....

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Volgens RFC 1035 zijn alleen A-Z a-z 0-9 en de hyphen (-) toegestaan...

Houdt MS zich een keer aan de standaarden, is het weer niet goed ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Vunzz op 23-09-2002 22:40 . Reden: nulletje teveel ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Heb zou ook kunnen zijn dat je router (freesco bak) met zijn DNS al *.home al beheert, dan kan jij dus niet vrolijk een ADS op gaan zetten met *.home, omdat die al beheert word door een andere DNS. Had het zelfde probleem hier met getweakte router + win2k advanced server +ADS

Verwijderd

Topicstarter
De error: (die ik overigens merk ik nou ook krijg als ik de client direct op de kabelmodem aansluit)

Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

De domeinnaam @home kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.

Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein @home:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.@home.

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.

2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:

@home
. (hoofdzone)

Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor zover ik weet maakt het geen enkele ruk uit wat je als netbios naam invoert (voor je @home inet verbinding).
Desnoods doe je dus pietje.home.nl

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
netbios naam?
Pagina: 1