Toon posts:

Dual Boot Xp Vs 98 ( Geen Standaard Vraag )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
voordat ik begin ff zeggen dat ik al gezocht heb met de search en de faq bekeken heb maar niet het andwoordt op mijn vraag heb kunnen vinden,
het zit dus namelijk zo voor sommige bekend dat fastracker niet in xp werkt dus ik moet wel dual booten omdat ik gewoon xp wil omdat alles er beter werkt bij mij geen fouten enzo,
maar nu als ik dual boot geeft dat na een paar weken al conflicten,
nu d8 ik zo is er niet een manier dat als ik of xp of 98 opstart dat hij de rest hide zeg maar zodat er geen conflicten kunne komen,
dus als ik op 98 zit dat ik de xp partitie niet kan benaderen,
ik hoop het zo goed uitgelegd te hebben endat jullie me vraag snappen.
Alvast Bedankt ;)

Verwijderd

XP partitie als ntfs formatteren

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46
Als je de partitie niet wil kunnen benaderen, dan blijf je er toch gewoon vanaf. :) Of NTFS maken idd.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je wel eerst 98 geinstalleerd en toen XP ?

Verwijderd

Topicstarter
ja tuurlijk,
maar ik wil gewoon fat32 allebei maar dat als ik in xp ben dat je de partitie van 98 nie ziet en dus ook nix mee kan gebeuren,
want ook als ik soms software ging installeren op 98 gaf dat ook conflicten...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:27
In XP kun je natuurlijk gewoon de driveletter van de 98 partitie weggooien, dan ziet XP hem niet meer.Als je XP op NTFS draait, heb je geen probleem in 98. Anders moet je misschien Partition-Magic de partitie laten hiden.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar d8 ik ook al aan,
maar dat ntfs geef tog geen problemen met 98 dan ofzo,
ik bedoel dat ik dan gewoon nog alles kan doen met wat ik nu doe,
en oja ik heb een D schijf waar al me data op staat enzo,
ik wil dat die behouden blijft kan dat of?!?!?!
alvast bedankt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Wat moet dit voorstellen?
Misschien een kick binnen 24 uur? Liever niet he ;)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wat bedoel je met 'conflicten'? Als je xp en 98 gewoon allebei op een andere partitie installeert krijg je echt niet zomaar na een paar weken conflicten... ik snap ook niet waarom het hiden van een partitie die 'conflicten' ineens op zou kunnen lossen.
Wat voor problemen krijg je dan allemaal? Misschien dat we je dan beter kunnen helpen..

Verwijderd

Topicstarter
ja het is nogal moeilijk uit te leggen,
me windows werkt dat gewoon niet helemaal lekker,
dan is ineens me windows theme weg en kan ik alleen de standaard look hebben,
of me software werkt niet lekker die ik dan geinstalleerd heb,
daarom zou ik graag zien dat ik niet op de andere partitie zou komen,
zodat er niets in de war kan raken,
dus nogmaals mijn vraag wat duidelijker....
hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik in xp ( 98 ) ben dat ik de partitie van 98 ( xp ) niet kan zien en dat het dus lijkt dat ik alleen die windows heb en zo andersom ook...
Hoop dat 1 van jullie het nu begrijpt.
Alvast bedankt!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Maak met Partion Magic 7 primairy c: partities die daardoor hidden voor elkaar zijn :P . Hierop je systeem zetten (w98 en windows xp, werkt ook met Linux ;)En een extended en logical partitie op FAT32 voor data uitwisseling, doe ik hier al jaren ;)

Doe ik hier al jaren :X :X

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 24-09-2002 00:23 . Reden: typo's ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
aha ok en dan raak ik me windows dus niet kwijt??
ik heb namelijk nu alleen c en d c voor windows xp en d voor me data...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 07:53:
aha ok en dan raak ik me windows dus niet kwijt??
ik heb namelijk nu alleen c en d c voor windows xp en d voor me data...
en windows 98 heb je ook op c staan??
als dat zo is kan het daar aan liggen je moet zoiets altijd op aparte partities installleren

Verwijderd

idd, je zal toch aparte partities moeten aanmaken voor ieder os

ik gebruik www.xosl.org als bootmanager, vond hem veel makkelijker als die v partition magic. Maar smaken verschillen nu eenmaal.

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
Kijk ook eens naar eens oudere versie van pqmagic. In versie 5 werd de os/2 boot-manager vervangen door een "beter" programma. Start PQmagic. Je maakt 2 primaire partities (1 voor 98, 1 voor xp) en eventueel een aantal logische drives die voor beide OS-en te bereiken zijn. installeer en configureer nu de boot-manager (kan gewoon vanuit pqmagic). Maak de partitie van het os wat NIET je default boot is hidden. Maak een copy van pqmagic op een bootdisk! Nu kan je de OS-en gaan installeren (of probeer met ghost de partities te kopieren). Windows-installaties hebben meestal de gewoonte je MBR te overschrijven dus daar heb je je bootdisk voor nodig. Maar blijf ver weg van de bootmanager van de nieuwere versies van pqmagic.

Verwijderd

Topicstarter
hmm,
ik heb dus op dit moment alleen xp,
en ik wil graag 98 hidden want die gebruik ik alleen maar voor fastracker en msn,
ik ga daar nie op internet enzo,
dus ik wilde die bootmanager van xosl gaan downen maar nu zijn er zoveel verschillende..
welke is nou de beste??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien is http://www.madtracker.org/ een oplossing? Is een soort fasttracker voor windows, dus werkt ook onder XP.

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:34:
hmm,
ik heb dus op dit moment alleen xp,
en ik wil graag 98 hidden want die gebruik ik alleen maar voor fastracker en msn,
ik ga daar nie op internet enzo,
MSN werkt ook prima onder XP hoor, is zelfs standaard geinstalleerd...:)

Verwijderd

Topicstarter
neej als je gelezen had had je gezien dat ik het voor fastracker ging gebruiken omdat dat nie in xp werkt maar ik wil dus wel onder ft2 op msn kunnen;),
en voor Palomar ik gebruik dat nu maar ik vindt het nie helemaal lekker werken,
heb liever fastracker.

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:57:
neej als je gelezen had had je gezien dat ik het voor fastracker ging gebruiken omdat dat nie in xp werkt maar ik wil dus wel onder ft2 op msn kunnen;),
en voor Palomar ik gebruik dat nu maar ik vindt het nie helemaal lekker werken,
heb liever fastracker.
Had ik wel gelezen, net als de reactie van Palomar :).... wist ik veel dat jij dat proggie niks vind... Maareh... er zijn inmiddels heel wat bruikbare oplossingen voor je probleem gegeven....
Pagina: 1