Toon posts:

Brander kaduuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok tweakers,

Ik heb een vraag, sinds kort stottert mijn brander (LiteOn 12x10x32) tijdens het draaien van audio cd's, je hoord soms dat ie kleine stukjes stottert of anders van die "tik" geluiden tussen door.

Het ligt niet aan de cd's die ik afspeel want ik heb ook nieuwe geprobeerd, en precies zelfde effect.

De brander (enige cd drive aanwezig) is aangesloten met een combinatie van een Hardeschijf (Maxtor 60 Gb 7200 RPM). Hier zou het kunnen liggen denk ik maar dat moet ik zelf nog eventjes testen, of de brander zou gewoon versleten kunnen zijn, wat ik in eerste instantie niet hoop.

PS: Ook als ik een CD maakt niet uit data of audio in de Brander laat liggen, en dan mijn computer aan maak of reboot, dat windows langer laadt dan gewoonlijk, en zie je dat het ledje van de brander ook aan blijft staan.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 18:52
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:49:
Ok tweakers,

Ik heb een vraag, sinds kort stottert mijn brander (LiteOn 12x10x32) tijdens het draaien van audio cd's, je hoord soms dat ie kleine stukjes stottert of anders van die "tik" geluiden tussen door.

Het ligt niet aan de cd's die ik afspeel want ik heb ook nieuwe geprobeerd, en precies zelfde effect.

De brander (enige cd drive aanwezig) is aangesloten met een combinatie van een Hardeschijf (Maxtor 60 Gb 7200 RPM). Hier zou het kunnen liggen denk ik maar dat moet ik zelf nog eventjes testen, of de brander zou gewoon versleten kunnen zijn, wat ik in eerste instantie niet hoop.

PS: Ook als ik een CD maakt niet uit data of audio in de Brander laat liggen, en dan mijn computer aan maak of reboot, dat windows langer laadt dan gewoonlijk, en zie je dat het ledje van de brander ook aan blijft staan.
gaan data cd's goed? dan heeft het waarschijnlijk met de audio extractie te maken (probeer de cd eens in te lezen met de brander)

Het dat langer opstarten niet te maken dat windoze probeerd te booten van de cd?

Verwijderd

Probeer em op een andere Ide poort te zetten en misschien moet je even je brander schoonmaken. Openschroeven wattenstaafje met van dat speciale schoonmaak alcohol wat ook bij schoonmaakbandjes zit beetje natmaken. effe over de lens heen en gelijk weer droog maken (met de andere kant). Nu moet ie weer goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Data cd's gaan goed. Alleen als ik data wil gaan overzetten naar mijn HD en ik speel een mp3 af (dat op de HD zit) vervormt het geluid nogal.

En over het opstarten, het gebeurd namelijk vlak voordat opstart scherm van windows (scherm met blauw 'knightrider' geval) dat het scherm tijdje zwart blijft en de brander led blijft branden, dat duur ongeveer iets minder dan een minuut (schatting: 40 sec), en dan is windows pas opgestart.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb dat ook wel eens, je systeem trekt het dan gewoon even niet of geeft het kopieren even de hoogste prioriteit.
Je kan de prioriteit van Winamp ergens met een instelling hoger zetten en anders zou je eens moeten proberen te spelen met DMA instellingen. Misschien dat het dan verholpen is.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
[qoute]Probeer em op een andere Ide poort te zetten en misschien moet je even je brander schoonmaken. Openschroeven wattenstaafje met van dat speciale schoonmaak alcohol wat ook bij schoonmaakbandjes zit beetje natmaken. effe over de lens heen en gelijk weer droog maken (met de andere kant). Nu moet ie weer goed zijn.[/quote]

Ik zal het eens proberen, als heb ik het nooit eerder gedaan.

thnx.
Pagina: 1