Toon posts:

[ADSL]Niet browsen, wel FTP & MSN ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

Ik heb een skynet adsl abonnement. Ik kan verbinding maken met het internet en dingen zoals msn, kazaa, ftp's en dergelijke gebruiken. Maar wanneer ik IE, opera of outlook wil gebruiken lukt dit niet.

Wanneer ik bij de internetconnecties op proporties klik en dan op settings van de modem krijg ik de melding dat er momenteel geen modem is geinstalleerd???

Ik heb mijn internetverbinding (en modem) al een paar maal opnieuw geinstalleerd, ik heb de virusscanner al geuninstalled, ik heb het netwerk ook al gedelete maar niets wil lukken. Heeft iemand een idee waar de fout zou kunnen zitten?

Alvast bedankt

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

welks smaak modem gebruik je dan?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb modem, maar nooit problemen mee gehad. De lampjes van de modem werken ook normaal. En msn en ftp enzo werkt nog wel dus ik denk dat er softwarematig een probleem is?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Mischien moet je instellen onder IE dat hij niet gebruik moet maken van een modem, maar van een LAN verbinding :?

* Xandrios plaatst een gokje ;)

Verwijderd

Topicstarter
betwijfel ik ten zeerste want vroeger toen het wel werkte was het helemaal niet op die manier. Indien ik instel om internet via lan te verkrijgen gaat hij ook zoeken naar netwerk met internet via netwerkkaart en dat is er simpelweg niet?

Iemand nog een gokje plaatsten?

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 12:37

M2B

Kan het niet aan de provider liggen dat de naamserver van de provider plat ligt

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het niet want de rest van mijn staat die zelfde abonnement enzo hebben hebben wel 100% werkend i-net ???

Verwijderd

neem een ethernet modem bespaart dit soort problemen, winipcfg misschien een optie? of gewoon add new hardware en dan laten zoeken of handmatig modem instellen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik laat zoeken naar harware vind hij niks en modem handmatig instellen lukt ook niet echt denderend. En het werkt, dan zou de modem toch geinstalleerd moeten zijn??? (hij staat toch tussen de hardwarelijst)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DNS server juist ingesteld?

• Xandrios
  • Laatst online: 13:18
DNS server juist ingesteld?
Als msn, ftp en kazaa werkt, zijn de DNS servers ook oke :)

Titel edit overigens :)

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 16:08
ik ga ook voor een foute dns :)
Als msn, ftp en kazaa werkt, zijn de DNS servers ook oke
dat hoeft niet, msn zoekt naar een ip, dan werkt het gewoon als je dns het niet doet, dns = dynamic name service/server. Als ik goed ben voorgelicht zet dit ip-nummers om in domeinen en andersom (klopt toch he?)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• blackd
  • Niet online
Welk OS?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft ME

P IV 1700
256 Mb ram
tnt2 m64

als ik mij niet vergis

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 12:37

M2B

kieltju schreef op 23 september 2002 @ 19:46:
ik ga ook voor een foute dns :)

[...]

dat hoeft niet, msn zoekt naar een ip, dan werkt het gewoon als je dns het niet doet, dns = dynamic name service/server. Als ik goed ben voorgelicht zet dit ip-nummers om in domeinen en andersom (klopt toch he?)
Klopt ja heb ik vaak met @home ligt de dns server plat kazaa, edonkey, msn en online games werken dan nog wel >:)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
* Robthebest gaat ook voor de DNS server, kan anders niet denk ik.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Had bijna hetzelfde probleem van de week op mn werk. Onderstaande hielp mij toen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/18#18

Toch es uitzoeken hoe ik ervoor zorg dat ie netjes de topictitelweergeeft ipv url :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik had 't zelfde probleem toen ik mijn modem getweaked had, zie 't modem tweak draadje van afgelopen augustus (toen 't net in kwam :Y) )...

Bij mij lag 't inderdaad aan de DNS servers, maar ook aan de NAT instellingen... Ik weet niet of dat modem van jouw ook NAT kan doen... Maar daar wil 't ook wel eens aan liggen...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Nope, hij heeft een USB modem, die doen niet aan NAT.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Enforcer
  • Niet online
Wat kan je wel en wat kan je niet ?

Kan je pingen naar de gateway ?
Kan je pingen naar ip nummers van sites ?
Kan je pingen naar www adressen van sites ?
Kan je tracen naar bepaalde sites ?

Heeft er een firewall opgezeten / zit deze er nog op ?
Vanaf wanneer is het probleem ontstaan ? Is er nog iets gebeurt op de pc (zowel geinstalleerd als verwijderd) ?

Verwijderd

Topicstarter
stel dat het probleem aan de dns server ligt hoe kan ik dat dan in orde krijgen?

firewall staat er niet op, het probleem is een paar dagen geleden ineens opgedoken. Voor zover ik weet is er niets speciaal met de computer gebeurd (dingen geinstalleerd en geuninstalled) maar de pc wordt door de hele familie gebruikt ... en die kunnen niet met pc's overweg. Maar het zou mij wel verwonderen dat iemand de instellingen zo fel kan veranderen zonder dat ze weten er iets scheelt ???

• Enforcer
  • Niet online
*** Werkt alleen voor Win95/Win98/WinME ***

1. Start - Instellingen - Configuratiescherm - Software - Windows Setup - Communicatie

Verwijder voor Win95/98: - Externe Toegang
Verwijder voor WinME: - InbelNetwerk

Mocht de vraag verschijnen: "Wilt u Externe Toegang en alle onderdelen verwijderen waarvoor dit is vereist", kies dan gewoon voor "Ja".

* PC niet opnieuw opstarten! *

2. Start - Uitvoeren - type "regedit" en druk daarna op <ENTER>

Ga vervolgens naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services

In de map Services, verwijder je de volgende sleutels (erop rechtsklikken en voor verwijderen kiezen):

Winsock
Winsock2

Open vervolgens de map VXD (een paar sleutels boven de sleutels die je net heb weggehaald)
In de map VXD, verwijder je op dezelfde manier de volgende sleutels:

AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

* PC niet opnieuw opstarten! *

Vervolgens ga je terug naar het Configuratiescherm en installeer je Externe Toegang / Inbelnetwerk weer die je in stap 1 hebt verwijderd. Nu worden alle sleutels weer aangemaakt in de originele staat.

* Start vervolgens de PC nu wel opnieuw op! *

Als het meezit kan je weer internetten .. :)
Pagina: 1