[Win98] Kom Win98 niet meer in, behalve via safe mode

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Een tijdje geleden is mijn andere computer gecrashed en nu wou ik win 98 op nieuw installeren maar dat wil niet. bij het maken van een primaire dos partitie geeft hij aan dat er een fout is dit fout nummer 6 in de file fdiskc.msg, maar deze kan ik helemaal niet vinden op al men computers.

Nou komt hij er uiteindelijk wel uit. formateren gaat wat langzaam voor een 8 gb drive, maar lukt ook gewoon.

Nou heb ik dat me beeld op de paar minuten wegvalt maar dat heb ik op te weten lossen met de powersafe funcite van de bios uit te zetten.

Maar al goed ik windows 98 instaleren 32 minuten normaal 22. verloopt allemaal goed.

laatste keer opnieuw opstarten en dan naar windows stopt hij er mee, windows in save mode komt hij wel in.

maar windows kom ik niet meer in nou hoopte ik eigenlijk dat een van jullie me kan helpen.

Verwijderd

beetje vage topictitel vind je niet? en je geeft ook wel weinig info, welk mobo heb je bijvoorbeeld.

Welkom op Got maar lees eerst ff wat Faq's door voordat je een topic opent

Verwijderd

Meer specs. Windows 98 OEM of retail? Fabrikant?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix (o.a. OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy), en wat heb je verder geprobeerd in de veilige modus? Geef ook eens wat specificaties van je systeem.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• whocarez
het is een p2 250mhz met een seagate 8gb en een wdc 8 gb met de wdc als primair en de andere als secundaire schijf. mobo is een asus, geluid is een ess soundkaart 16 bit
videokaart is een ati expert 8mb
hij heeft 196 mb ram geheugen 3 modules van 64
56k modem
realtec 10/100 nic hiervoor zat er op deze bus een miro dc10+ kaart
32 speed cd-rom
hp 8200 brander
Onder safe mode heb ik nog niks gedaan.

er zijn geen drivers geinstalleerd want zo ver komt hij niet alleen een ruwe instal van win98

deze configuratie heeft het sinds 98 flekkeloos gedaan zonder enig probleem het probleem onstond nadt ik de tweede schijf heb verwisseld met de primaire schijf van de computer war is nu achter zit en dat is een wdc 6 gb

daarna geformateerd en sinds dien komt hij win98 niet meer in vlak voordat je je drivers gaat instaleren na de windows instal stopt hij er mee. dan blijft hij hangen op het laatst vertoonde scherm en dat is dat hij de mode code table aan het inladen is

• Proudman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-08 23:12
Heb ik ook wels gehad toen werkte er niks meer bij mij. Ik heb het opgelost door gewoon simpel weg opnieuw te formateren. En alles volgens de juiste stappen te doen.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je geeft eigenlijk zelf de oplossing, de schijven zijn gewisseld, er zijn inderdaad problemen tussen sommige harde schijven die als master slave wel goed werken maar als slave/master niet, ik weet dat dit niet het vreeemde gedrag verklaart maar het lijkt me de meest logische stap om de boel in de oorspronkelijke situatie terug te brengen.

Invoegen doe je zo!

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
format c: /s/c (met /c checkt hij iedere sector tijdens het formateren (duurt wel langer))

alle niet-noodzakelijke kaarten/drives verwijderen. 1 memory-module laten zitten.
Windows installeren.
1 voor 1 hardware instaleren instaleren.
Let vooral op je geheugen-modules. Ik had er laast ook 1 die kapot was gegaan.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:58

Dido

heforshe

Zitten er toevallig jumpers op je HD's waarmee je ze master/slave maakt? Staan die goed?

Wat betekent mijn avatar?

• whocarez
ik heb alles tot de oude staat terug gezet zoals ik hem van me dealer heb gekregen maar hij werk nog steeds niet. de jumpers van de hd staan volgens de originele configuratie.

• whocarez
als ik alles los haal op de hd na en 1 geheugenbankje dan doetie het nog niet. kan het zo zijn dat men hd niet kapot is?
Pagina: 1