Diskette station weigert dienst!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-03 16:38
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een nieuwe case voor me pc. Ik denk laat ik maar eens een frisse look aan me bakkie geven. Iets wat ik dus schijnbaar niet had meoten doen.

Sinds dat ik alles heb overgebouwd weigert mijn diskette station dienst. Het lampje bijft alsmaar door branden. Een ander diskettestation en/of een nieuwe kabel heeft ook weinig geholpen.

Een reset van me CMOS hielp ook niks en de instellingen veranderen hielp ook niks. In windows kan ik wel gewoon me diskette station zien in Deze Computer maar ik kan niks ervan opvragen.

Alles zit op de juiste manier aangesloten. Ik dacht zelf dat het anders aan de voeding lag omdat de rest gewoon uit de oude kast kwam, maar is dat niet wat vergezocht?

Ik hoop dat iemand me heirmee kan helpen,

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lampje blijft alsdoor branden? Kabel zit verkeerdom.. Rode draad moet bij pin1 en de uiteinde met de twist moet bij de floppy :)

Verwijderd

BalusC schreef op 23 september 2002 @ 18:39:
Lampje blijft alsdoor branden? Kabel zit verkeerdom.. Rode draad moet bij pin1 en de uiteinde met de twist moet bij de floppy :)
jeps dat denk ik ook als ik het zo hoor, anders is ie stuk.

(kan niet aan de voeding liggen anders branden het lampje ook niet. diskette station gebruikt maar 1 voltage... dus niet 12v en 5 volt... alleen de 5 volt gebruikt ie)

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
misschien de kabel niet helemaal goed erop (alleen bovenste of onderste rij pinnetjes), kijk dat ff naar en anders probeer een andere kabel.

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

Verwijderd

Jaime schreef op 23 september 2002 @ 18:43:
misschien de kabel niet helemaal goed erop (alleen bovenste of onderste rij pinnetjes), kijk dat ff naar en anders probeer een andere kabel.
kabel zal wel goed zijn aangezien het ervoor ook werkte

Verwijderd

kijk es naar de pinnetjes........ ik liep een keer een eeuwigheid te kloten , bleek dat er 1 pinnetje was afgebroken :/ :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:22
Ik move 'm maar van PMG naar OM & I/O, past 'ie beter thuis me dunkt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

BalusC schreef op 23 september 2002 @ 18:39:
Jongens Balusc heeft het bij het rechte eind. Laat proximus eerst ff reageren.

Probleem is volgens mij namelijk opgelost

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
Zoals iedereen hier zegt: kabel er niet goed op. Let er bij Sony diskettedrives op dat je de rode draad juist niet bij pin1 zet, dat hebben ze van begin af aan al omgekeerd gemarkeerd (en ook de uitsparing voor de nok op de kabel zit aan de foute kant :r). Heb paar weken terug voor 't eerst een sony uit 2002 gehad die wel goed was.

Wat er verder nog mis kan zijn: voeding verkeerd om. Vaak prik je zo'n klein stekkertje zomaar andersom, vooral als je een wat oudere brakgebogen voedingsconnector op dat ding hebt. Probleem wat je dan krijgt is ook: hij blijft maar branden, hijs nml doorgebrand :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 09:46:
Jongens Balusc heeft het bij het rechte eind. Laat proximus eerst ff reageren.

Probleem is volgens mij namelijk opgelost
Laat dit draadje dan ook met rust.. Er werd na 19:10 gisteren ook niet meer gereageerd :/
Anyway, de topicstarter heeft wel meer dan genoeg suggesties gekregen lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.