Wat te doen met opmerkingen die in TMF thuishoren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je ziet regelmatig dat een Tweaker de moderatie op zijn reactie onterecht vindt, en daarover zijn beklag doet in een reactie op de frontpage in plaats van hier in TMF. Dit gebeurt door de naar zijn mening onterecht gemodereerde reactie te editen en de klacht toe te voegen of door een nieuwe reactie te posten met het beklag.

Hier een voorbeeld:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=604921

Hoe pak je zo'n reactie nou aan?
Veel van deze klachten zijn wel degelijk terecht. Sommige zijn moderaties zijn absurd, het zit de betreffende poster hoog, en deze post het voor het gemak maar in het topic. Je ziet het, en in principe is de eerste gedachte om de onterecte moderatie recht te zetten, er hier even vanuitgaande dat de klacht gegrond is. Van de andere kant: Voor dit soort klachten hebben we TMF. Reacties met geklaag in de reacties op de frontpage zijn buitengewoon ongewenst, en zouden eigenlijk op nul moeten staan. Als we de reactie punten geven om het een en ander recht te zetten, dan belonen we dit soort gedrag, en zal het toenemen.

Ik zie dat iedereen er met modereren anders op reageert, soms worden de reacties verder omlaag geschopt, maar meestal komt het er uiteindelijk op neer dat de reactie-score omhoog gaat, wat betekent dat deze onjuiste manier van klagen wel een positieve uitwerking heeft voor de klager, wat eigenlijk een verkeerd signaal is naar de rest toe.

Hoe doen jullie het?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het meestal voor het gemak negeer. Alleen als het geklaag heel negatief is geformuleerd, haal ik de reactie omlaag, en als de klacht echt extreem is (bijvoorbeeld: een inzichtvol-verhaal heeft een -1 troll zonder dat er flames en trolls in voorkomen) dan wil ik nog wel eens ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik zet ze meestal op 0, of probeer ze daar tenminste te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ik zelf vind gewoon dat de terechte score gehandhaafd moet worden, met daarbij een punt aftrek naar gelang de klacht te ernstig wordt (flamen wil ook nog wel eens voorkomen en dat moet een punt aftrek geven vind ik). Daarbij hebben we voor dit soort zaken de MA

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Meestal werd/wordt er een reactie onder geplaatst met een verwijzing naar ons afdelinkje, of dit nou altijd het beoogde effect heeft is een tweede.

Qua modereren van de betreffende posting kijk altijd naar het originele bericht en de inhoud daarvan, het klagen over de moderatie probeer ik altijd buiten beschouwing te laten (wel lastig, maar enfin..)

Dus gewoon onafhankelijk blijven modereren en geen acht op de klaagzang slaan, indien hij meent dat hij een onterechte punten waardering heeft kan hij zijn standpunt verdedigen hier op * Sundead .
Dan kan er altijd nog eens kritisch gekeken worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als het een opmerking is van "Overbodig. :? " terwijl de reaktie zelf een +2 waard is dan boeit het mij niet, maar als er iemand zeurderig gaat doen over zijn beoordeling dan gaat er een punt vanaf, de tag mag wat mij betreft dan "inzichtvol", "informatied, e.d. blijven omdat het uiteindelijk toch om de reaktie zelf gaat, de reaktie op het topic dus. :)

Het blijft toch een beetje de manier hoe zo'n opmerging wordt opgevat door de modder, en ik hanteer de door mij zojuist opgeschreven manier.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Het MA kan een TMF-info reactie plaatsen, maar zal dat niet te vaak en/of te makkelijk doen om te voorkomen dat het zeurderig overkomt.

Reacties in de trant van "WTF! welke waardeloze mod maakt hier een overbodig van" vergezeld van de nodige :r :r :r kunnen wmb op een behoorlijke penalty rekenen.
Reageren op de moderatie op de FP zelf wordt als "not done" beschouwd (waar heb ik dat eerder gelezen ;) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schelden op moderators of het moderatiesysteem : -1:flamebait , anders -1:overbodig. Het hoort niet op de FP, en dit soort dingen maken de hele reactie overbodig, jammer maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flamerige reacties op moderaties zouden met de PM in feite getrashed moeten worden. Reden: het feit dat men puur op de moderatie reageert zegt al dat men niet naar de inhoud van het bericht kijkt, maar puur naar de score die ze ermee verwerven => karmahoer. Nette reacties horen op /16 thuis, iets wat iedere tweaker die de FAQ heeft gelezen ook zou moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb weleens geklaagd over hoe ik gemod ben. Ik weet dat het niet hoort maar af en toe heb je er gewoon behoefte aan om je onvrede te uitten over hoe een post is gemoddereerd.

Sommige mensen modden al naar troll of flamebait als je ook maar iets negatiefs over Intel zegt of je "M$" gebruikt ipv. MS. Opzich kan het me dan niet schelen op wat voor score mijn post staat, ik wil op dat moment gewoon even zeggen dat ik het een stomme/slechte moderatie vindt. Als die punten me konden schelen dan zou ik juist hier gaan klagen, want jullie kunnen daar iets aan doen, ik verwacht heus niet als ik "hoezo flame? :(" in mijn post zet dat ie omhoog gemod gaat worden door "normale" bezoekers.

Vindt dat "karmahoer" dus ook een belachelijke woordkeuze voor mensen die klagen over onterechte mods, kan ik jou ook "machtsgeil" noemen omdat je mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:50:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb weleens geklaagd over hoe ik gemod ben. Ik weet dat het niet hoort maar af en toe heb je er gewoon behoefte aan om je onvrede te uitten over hoe een post is gemoddereerd.
Dan zal ik je toch ernstig tegenspreken op dit moment. Iemand die met allerlij ziektes gaat lopen gooien omdat een moderatie volgens hun onterecht is mag van mij direct /dev/null in. Waarom? als er verder neits in zit hoort het niet.

Reacties die ge-edit worden omdat de moderatie niet juist is krijgen van mij een duwtje richting 0. Ze hebben een reactie geplaatst en halen het nivo (als dat daar al was) omlaag door aan te geven dat ze de moderatie te laag vinden. Wat nou als ze roepen waarom staat deze zo laag (wanneer hij op 0 staat) en iedereen die het leest geeft hem een +1 en hij eindigt op +4? Beetje slecht he...
Sommige mensen modden al naar troll of flamebait als je ook maar iets negatiefs over Intel zegt of je "M$" gebruikt ipv. MS. Opzich kan het me dan niet schelen op wat voor score mijn post staat, ik wil op dat moment gewoon even zeggen dat ik het een stomme/slechte moderatie vindt. Als die punten me konden schelen dan zou ik juist hier gaan klagen, want jullie kunnen daar iets aan doen, ik verwacht heus niet als ik "hoezo flame? :(" in mijn post zet dat ie omhoog gemod gaat worden door "normale" bezoekers.
Troll's en flames worden heel duidelijk uitgelegt in de FAQ. M$ vind ik persoonlijk gezien 1 van de oudste en flauwste troll's die er is. Als iemand het 1 keer gebruikt in een post van 20 regels wil ik er nog wel eens overheen lezen maar als ze het maar blijven roepen ga ik duwen. Het is hier meer het persoonlijke gevoel over een post. Ik weet dat sommige mensen het niet erg vinden en een aantal anderen jusit wel.
Als je je bericht edit met de melding dat hij verkeerd gemod is verwacht je niet omhoog gemod te worden? waarom doe je het dan als je weet dat dit forum er is?
Vindt dat "karmahoer" dus ook een belachelijke woordkeuze voor mensen die klagen over onterechte mods, kan ik jou ook "machtsgeil" noemen omdat je mod?
Karmahoer vind ik een heel toepasselijk woord voor mensen die er ook echt op jagen om karma te vergaren. Machtsgeil mag je mij best noemen maar ik mod omdat ik het leuk vind en omdat ik niet wil dat andere mensen bevooroordeeld worden (of andersom). Ik denk dat de meeste het hier wel mee eens zijn :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:50:

Karmawhore of karmahoer is een term die al een maandje of wat rouleert onder de tmf-addicten. Dat jij klaagt over een moderatie, ok, dat mag, maar dat mag in /16. Als je goed leest heb ik het over text die naderhand in een reactie wordt geplaatst op de fp vanwege de moderatie.

Je mag mij machtsgeil noemen, maar het gaat niet om de naam, maar de aard van het beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet ter sprake stellen wat wel of niet mag, daar ga ik niet over.

Ik vindt het echter een belachelijke opmerking om gelijk van "karmahoeren" te spreken als mensen het niet eens zijn met hun moderatie, ook al houden ze zich niet netjes aan de regels. Dan voel ik me dus aangesproken, want ik heb dus weleens mijn onvrede over moderaties geuit, maar echt niet omdat karma mij ook maar enigzins interesseert, wtf heb ik nou weer aan karma? Ik ben dan wel een nerd maar niet zo erg dat ik me zorgen maak over hoeveel "karma" ik heb op t.net.

Ik zou gewoon met iets meer respect spreken over medetweakers. Dat er mensen zijn die die bewoording rechtvaardigen wil ik best geloven, maar dat geld echt niet voor iedereen die zeurt over hoe zijn post gemod is. Respect werkt wederzijds dus als jullie tweakers gaan generaliseren als "karmahoeren" zou het best wel eens kunnen dat jullie binnenkort gegeneraliseerd worden als machtsgeile rukkermods.

[edit] En trouwens, ik noem jullie dus niet zo want ik generaliseer niet snel en ik ken jullie helemaal niet, ook al hebben jullie me voor karmahoer uitgemaakt zonder mij te kennen... Maar meer mensen zullen zich aangesproken voelen als ze dat lezen en die zullen niet allemaal even open-minded zijn. Dus om te voorkomen dat we in een neerwaartse flamespiraal komen beter niet zwaar generaliseren en naar beledigen. Ik ken nl. geen mensen die het op prijs stellen om voor hoer te worden uitgemaakt ook al woon ik 5 minuten van de wallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Z161, je punt is duidelijk en enige terughoudendheid mbt tot vermeend generaliserend karmahoereren is wel op z'n plaats.

Vanuit 'ons' standpunt gezien moet je er rekening mee houden dat 'wij' doorgaans voor rotte vis uitgemaakt worden als een moderatie niet klopt, terwijl 'wij' er juist voor proberen te zorgen dat die moderaties juist wel op de goede eindscore terecht komen.

Met 'ons' en 'wij' bedoel ik alle serieus modererende users, en daar hoor jij ook bij?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben er mee eens dat een reactie over de moderatie niet valt onder karmahoeren.
frustratie of ongenoegen is meestal geen poging zoveel mogenlijk karma te verzamelen dus geen karmahoeren.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik mod weleens een post als ik er sterke gevoelens over heb, maar dit is de eerste keer dat ik op TMF kom... ik dacht laat ik ook eens een kijkje nemen en dan zie ik meteen dat ik voor hoer word uitgemaakt... Niet echt relaxed en daar komt dan ook die reactie vandaan.

FYI: Ik heb niets met de posts waar deze thread over gaat te maken, ik voelde me gewoon aangesproken omdat ik dat dus nog wel eens wil doen, ik weet dat het stout is maar ik kan het niet laten... maar als jullie dat dan weg willen modden omdat dat niet mag, ga je gang. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Z161: Jij bent _niet_ uitgescholden voor "karmahoer", althans dat heb ik niemand hier zien doen.

Het woord "karmahoer" duikte in dit topic op in deze post:
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:14:
Flamerige reacties op moderaties zouden met de PM in feite getrashed moeten worden. Reden: het feit dat men puur op de moderatie reageert zegt al dat men niet naar de inhoud van het bericht kijkt, maar puur naar de score die ze ermee verwerven => karmahoer. Nette reacties horen op /16 thuis, iets wat iedere tweaker die de FAQ heeft gelezen ook zou moeten weten.
Als jij denkt dat iemand je hier voor "karmahoer" uitmaakt, dan voel je je blijkbaar aangesproken door het zins-fragment "het feit dat men puur op de moderatie reageert zegt al dat men niet naar de inhoud van het bericht kijkt, maar puur naar de score die ze ermee verwerven". Maar als jij daar niet bij hoort, dan ben je volgens de post van SeeMann ook geen "karmahoer".
Ik snap het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch nog ff reageren op een paar dingen die Wauske zegt voordat ik me terugtrek in de coffeeshop:
Felicia schreef op 24 september 2002 @ 18:04:
[...]

Dan zal ik je toch ernstig tegenspreken op dit moment. Iemand die met allerlij ziektes gaat lopen gooien omdat een moderatie volgens hun onterecht is mag van mij direct /dev/null in. Waarom? als er verder neits in zit hoort het niet.
Wie heeft het er hier over met ziektes gooien? Onvrede uitten kun je ook doen zonder te schelden.
Reacties die ge-edit worden omdat de moderatie niet juist is krijgen van mij een duwtje richting 0. Ze hebben een reactie geplaatst en halen het nivo (als dat daar al was) omlaag door aan te geven dat ze de moderatie te laag vinden. Wat nou als ze roepen waarom staat deze zo laag (wanneer hij op 0 staat) en iedereen die het leest geeft hem een +1 en hij eindigt op +4? Beetje slecht he...
Tja dat "als dat daar al was" duid er wel erg op dat jij niet vindt dat mensen die zeuren over mods sowieso al niet zoveel niveau in hun posts hebben. Mensen die een post omhoog gaan modden puur omdat iemand daar om vraagt zijn wel stom.
[...]

Troll's en flames worden heel duidelijk uitgelegt in de FAQ. M$ vind ik persoonlijk gezien 1 van de oudste en flauwste troll's die er is. Als iemand het 1 keer gebruikt in een post van 20 regels wil ik er nog wel eens overheen lezen maar als ze het maar blijven roepen ga ik duwen. Het is hier meer het persoonlijke gevoel over een post. Ik weet dat sommige mensen het niet erg vinden en een aantal anderen jusit wel.
Als je je bericht edit met de melding dat hij verkeerd gemod is verwacht je niet omhoog gemod te worden? waarom doe je het dan als je weet dat dit forum er is?
Waarom is M$ nou zo erg? 1. Bill Gates is de rijkste man van de wereld 2. Microsoft is het rijkste bedrijf ter wereld 3. Microsoft produkten zijn over het algemeen (vindt ik) belachelijk duur. Als jij iemand die om moderaties zeurt al gelijk karmahoer noemt dan vindt ik het raar dat je zo'n probleem maakt van een dollar inplaats van een S. Als je filmpjes hebt gezien van Microsoft meetings dan weet je dat de werknemers daar er zelf ook grappen over maken en ze gebruiken waarschijnlijk zelf ook wel eens die afkorting. Als ik zou zeggen: Microsoft is een k*tbedrijf is het een troll, als ik zeg als je Windows gebruikt ben je een sukkel dan is het een flamebait... als ik een Sje vervang door een $ moet je niet zo mieren**ken. :O
En zoals ik al heb gezegd uit ik mijn onvrede over verkeerde moderaties omdat ik daar behoefte aan heb af en toe. JUIST omdat de karma me niks kan schelen kom ik niet hier, want dat vind ik kinderachtig.
[...]

Karmahoer vind ik een heel toepasselijk woord voor mensen die er ook echt op jagen om karma te vergaren. Machtsgeil mag je mij best noemen maar ik mod omdat ik het leuk vind en omdat ik niet wil dat andere mensen bevooroordeeld worden (of andersom). Ik denk dat de meeste het hier wel mee eens zijn :)
En jij gaat er dus vanuit dat mensen die klagen over moderaties dat doen om karma te vergaren... wat dus echt onzin is volgens mij. Maar je voelt je wel aangesproken met dat machtsgeil he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

En jij gaat er dus vanuit dat mensen die klagen over moderaties dat doen om karma te vergaren... wat dus echt onzin is volgens mij. Maar je voelt je wel aangesproken met dat machtsgeil he?
Als je toch niet in je karma geinteresseerd bent, waarom zou je dan gaan zeuren over je moderatie? Moderatie is er primair voor bedoelt om mensen die geen onnozele reacties willen zien, deze ook niet te laten zien. De moderatie wordt zoveel mogelijk bepaald door gebruikers die hier inspraak in willen hebben. In mijn mening is de juistheid van de karmascore bovengeschikt aan het recht van iedere user om een gelijk aandeel te hebben in de totstandkoming van deze score, wat overigens niet wegneemt dat users wel degelijk een stem moeten hebben in de totstandkoming van de score. Soms vallen reacties echter buiten de boot qua moderatie. Op zo'n moment zal de molicesquad of een lm in actie komen.

De reden voor deze "verkeerde" moderaties kunnen meerdere oorzaken hebben, maar vaak is het zo dat een lezer uitgebreid de reactie leest en tegelijkertijd modereert. Omdat er nogal een tijdverschil zit tussen een pageview en een submit van een moderatie kan het zijn dat een groot aantal mensen vindt dat een reactie een punt hoger mag, maar samen kunnen ze er voor zorgen dat een reactie zo 3 of 4 punten hoger -of lager- uitkomt.

Daarnaast valt het echte verkeerde modereren. Modereren is opzich een persoonlijke kwestie, dus enig verschil kan er wel bestaan, maar zinvolle reacties komen niet snel op 0 te staan, en trolls meestal niet (lange tijd) op +3 of hoger. Nogmaals het belangrijkste is niet dan mensen een hogere karmascore krijgen, dus dat iedereen maar zo hoog mogelijk gemodereerd moet worden, maar het moet op redelijk objectieve basis uit de moderatiescore blijken wat het niveau van een reactie hoort te zijn.

Als een reactie naar je mening niet juist is, ga dan nooit zeuren of zeiken of schelden of wat dan ook, stip het hier in tmf even netjes aan en wij zullen kijken of we het met je eens zijn. Zo ja dan modereren we, als we vinden dat de score goed staat doen we het niet. Schelden helpt nooit

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:37:
Ik wil toch nog ff reageren op een paar dingen die Wauske zegt voordat ik me terugtrek in de coffeeshop:

[...]

Wie heeft het er hier over met ziektes gooien? Onvrede uitten kun je ook doen zonder te schelden.
Ik, het gaat hier namelijk niet om jou specifiek :)
Tja dat "als dat daar al was" duid er wel erg op dat jij niet vindt dat mensen die zeuren over mods sowieso al niet zoveel niveau in hun posts hebben. Mensen die een post omhoog gaan modden puur omdat iemand daar om vraagt zijn wel stom.
Beetje dubbelzinnig antwoord maar wel correct. Iemand haalt zijn nivo naar beneden door off-topic te editten en dat is niet van nivo vind ik...
Waarom is M$ nou zo erg? 1. Bill Gates is de rijkste man van de wereld 2. Microsoft is het rijkste bedrijf ter wereld 3. Microsoft produkten zijn over het algemeen (vindt ik) belachelijk duur. Als jij iemand die om moderaties zeurt al gelijk karmahoer noemt dan vindt ik het raar dat je zo'n probleem maakt van een dollar inplaats van een S. Als je filmpjes hebt gezien van Microsoft meetings dan weet je dat de werknemers daar er zelf ook grappen over maken en ze gebruiken waarschijnlijk zelf ook wel eens die afkorting. Als ik zou zeggen: Microsoft is een k*tbedrijf is het een troll, als ik zeg als je Windows gebruikt ben je een sukkel dan is het een flamebait... als ik een Sje vervang door een $ moet je niet zo mieren**ken. :O
En zoals ik al heb gezegd uit ik mijn onvrede over verkeerde moderaties omdat ik daar behoefte aan heb af en toe. JUIST omdat de karma me niks kan schelen kom ik niet hier, want dat vind ik kinderachtig.
Ik ben van mening dat karma ook een stukje status is. Iemand die immers een karma van 10.000 heeft wordt meer gewaardeerd dan iemand die een karma van 1000 heeft over het zelfde aantal reacties
En jij gaat er dus vanuit dat mensen die klagen over moderaties dat doen om karma te vergaren... wat dus echt onzin is volgens mij. Maar je voelt je wel aangesproken met dat machtsgeil he? ;)
Uiteraard, als iemand zijn post te hoog staat hoor je (bijna) niemand klagen. Als ik me aangesproken over machtsgeil zijn dan had ik nu al je posts op de frontpage opgezocht en die zo vaak omlaag gemod dat ze niet meer omhoog konden komen ;) :P :+

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat me echt niet om karma, ook al is dat blijkbaar voor sommigen moeilijk te geloven.

Het gaat mij erom dat posts van mij die volgens mij prima in orde waren opeens helemaal verdwijnen als er iets instaat dat sommige mensen misschien niet leuk vinden, ook al is het echt geen flamebait ofzo, of er staat "off-topic" boven een post terwijl ik nog meer on-topic was dan degene waar ik op reageer die op "inzichtvol" staat ofzo... Aan dat soort dingen irriteer ik me en dan geef ik daar mijn mening over, af en toe begrijp ik wel waarom ik omlaag gemod ben maar vaak slaat het echt nergens op.

Allemaal geen excuus om iets te doen wat niet hoort, maar wel de oorzaak ervan. En die karma kan me dus serieus geen bal schelen, ik was mijn oude account kwijt omdat ik password vergeten was en niet meer wist welk e-mail adres ik had gebruikt dus ik heb een nieuwe account gemaakt en binnen een paar dagen sta ik op iets van 200 modpunten ofzo, meer dan ik in een half jaar gebruik, en een cijfertje in mijn profile laat me al helemaal koud.

Ik kom op t.net om interessant nieuws en interessante reakties te lezen en om af en toe iets toe te voegen, dat hele modereer gedoe vindt ik alleen maar irritant, ik zou veel liever zien dat t.net gewoon een huismodder had die het helemaal doet, dan weet je waar je aan toe bent. Er lopen gewoon gasten op t.net rond die meteen omlaag modden als ze iets negatiefs zien over een stukje apperatuur wat ze zelf hebben ofzo. Echt heel triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felicia schreef op 24 september 2002 @ 20:39:
[...]
Uiteraard, als iemand zijn post te hoog staat hoor je (bijna) niemand klagen. Als ik me aangesproken over machtsgeil zijn dan had ik nu al je posts op de frontpage opgezocht en die zo vaak omlaag gemod dat ze niet meer omhoog konden komen ;) :P :+
"Zigi Samblak" ga je gang.

[edit] zoo, gaat lekker! mag ik vragen wat hier mis mee is?

Oh lamaar, ik zei M$... stoute zigi! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:45:
Ik kom op t.net om interessant nieuws en interessante reakties te lezen en om af en toe iets toe te voegen, dat hele modereer gedoe vindt ik alleen maar irritant, ik zou veel liever zien dat t.net gewoon een huismodder had die het helemaal doet, dan weet je waar je aan toe bent. Er lopen gewoon gasten op t.net rond die meteen omlaag modden als ze iets negatiefs zien over een stukje apperatuur wat ze zelf hebben ofzo. Echt heel triest.
Nou, je zou ons als de huismodders kunnen zien :) overigens had je die reacties hierboven wel ff ineen kunnen proppen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.m schreef op 24 september 2002 @ 21:16:
[...]
Nou, je zou ons als de huismodders kunnen zien :) overigens had je die reacties hierboven wel ff ineen kunnen proppen.
Dat begrijp ik, maar ik bedoelde het huidige modsysteem helemaal afschaffen... jammer want ik ben eigenlijk socialist dus het idee bevalt me wel, maar het werkt niet met die M$/Intel/AMD/Linux/nVidia/ATI-"fans" die het nodig vinden alle kritiek op "hun" merk in te dammen... als voorbeeld natuurlijk, het klinkt wel heel extreem maar dit is denk ik de oorzaak van meeste foute moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:22:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik bedoelde het huidige modsysteem helemaal afschaffen... jammer want ik ben eigenlijk socialist dus het idee bevalt me wel, maar het werkt niet met die M$/Intel/AMD/Linux/nVidia/ATI-"fans" die het nodig vinden alle kritiek op "hun" merk in te dammen... als voorbeeld natuurlijk, het klinkt wel heel extreem maar dit is denk ik de oorzaak van meeste foute moderaties.
Is het ook, maar we hebben een groep "Lieve Modjes" en users die wél serieus kunnen modden om dat soort dingen recht te zetten, als we het constateren of als er hier in TMF beklag over wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
m.m schreef op 24 september 2002 @ 21:16:
[...]

overigens had je die reacties hierboven wel ff ineen kunnen proppen.
Kan wel, maar als je een quote wil toevoegen moet je werken met knippen en plakken. Met het oude forum Topix kon je heel gemakkelijk het topic er bij halen, en quotes toevoegen aan je invoerveld, maar dat gaat helaas niet maar :( Ff een nieuwe reply doen is dan veel gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

svdmeer schreef op 24 september 2002 @ 21:28:
[...]

Kan wel, maar als je een quote wil toevoegen moet je werken met knippen en plakken. Met het oude forum Topix kon je heel gemakkelijk het topic er bij halen, en quotes toevoegen aan je invoerveld, maar dat gaat helaas niet maar :( Ff een nieuwe reply doen is dan veel gemakkelijker.
oooh newbie ;)

Ok voor de mensen die willen weten hoe ze meerdere quotes in een artikel plaatsen: in je preferences instellen dat je geplaatste reacties wilt zien bij het reageren. Quote dan een reactie, geef daar je commentaar op, en zoek dan in de reacties die onder je reply-schermpje staan andere berichten op die je wilt quoten met het welbekende quoteknopje erbij
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif
Als je daar op drukt dan komt het in je replyscherm te staan (de quote helemaal netjes gequote) en klaar is kees :) * MM loves Parse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Aha Parse kan het dus ook... dan zal ik die setting eens ff opzoeken.
Met topix heb ik dit nooit in hoeven stellen, dus wist ik ook niks van het bestaan van zo'n setting af.

* SvMp is trouwens al lang geen newbie meer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
m.m schreef op 24 september 2002 @ 21:35:
[...]

oooh newbie ;)

Ok voor de mensen die willen weten hoe ze meerdere quotes in een artikel plaatsen: in je preferences instellen dat je geplaatste reacties wilt zien bij het reageren. Quote dan een reactie, geef daar je commentaar op, en zoek dan in de reacties die onder je reply-schermpje staan andere berichten op die je wilt quoten met het welbekende quoteknopje erbij
[afbeelding]
Als je daar op drukt dan komt het in je replyscherm te staan (de quote helemaal netjes gequote) en klaar is kees :) * Polaris loves Parse
Dat gaat net zo makkelijk met twee browserwindows open en af en toe switchen. Zo doe ik het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch vindt ik niet dat de term "m$" zo streng beoordeeld zou moeten worden, je kan het wel vergelijken met "linsux" maar iedereen die ervaring heeft met linux weet dat het een goed OS is en iedereen die ervaring heeft met "m$" weet dat een dollarteken in hun logo niet zou misstaan. :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Sja, wmb mag windoze, windhoos etc. er ook wel bij, maar de praktijk leert dat dergelijke uitlatingen vaak op flamwars uitlopen, en dat ziet niemand graag op de FP.
Vandaar dat de lijn daar getrokken is, simpel te hanteren en voor iedereen helder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen? Wie is dat? Je dringt mensen meningen op. Zodoende zijn die dollartekens gewoon trollen, het opdringen van een eigen subjectieve mening aan anderen. Er zijn miljoenen mensen perfect tevreden met hun microsoft-producten, die moeten op een site als tweakers.net niet de hele tijd met dat stomme dollarteken worden geconfronteerd. Het is naar een enorme groep mensen toe nou eenmaal beledigend, het suggereert dat als je windows koopt je eigenlijk maar een domme zak bent omdat je microsoft helpt. Ik ben zelf een volledig tevreden gebruiker van win2k en hoef niet door een meute betweterige eikels dag in dag uit erop gewezen te worden dat microsoft megawinsten maakt, ik ben echt niet zo dom dat ik dat niet weet. Overigens ben ik ook een volledig tevreden gebruiker van WP9, ik vind persoonlijk het programma van MS gewoon minder gebruiksvriendelijk. Nu gaan uiteraard weer een aantal mensen mij voor windows-lover uitmaken, welnu, men doet zijn best maar. Vast staat dat m$ gewoon een regelrechte troll is, die inderdaad perfect gelijk staat aan Linsux.

Verwijderd

Hoe haal je dat dan allemaal uit een dollarteken? Ik zeg toch niet dat hun produkten slecht zijn, dat verzin jij er nu bij.

[edit] En ik ben geen "betweterige eikel" die mensen er op probeert te wijzen hoeveel winst Microsoft (vooruit dan ;)) maakt, ik neem aan dat 99,9%+ van alle bezoekers van t.net daar al van op de hoogte zijn. Ik snap gewoon niet hoe een dollartekentje gelijk een flamebait is, wat gaan mensen doen, zeggen dat het nergens op slaat?

• SvMp
  • Niet online
Een dollar-teken komt gewoon trollerig en kinderachtig over, zoals hier al is gezegd in hetzelfde straatje als "Windhoos".

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:13:
Hoe haal je dat dan allemaal uit een dollarteken? Ik zeg toch niet dat hun produkten slecht zijn, dat verzin jij er nu bij.

Als jij M$ gaat gebruiken, dan is dat even erg Linsux (netzoals elke andere variatie op die namen) en worden door mij beoordeelt met een -1 troll, ongeacht of het een gefundeerde mening is of het een blaatreactie is. Als je gaat funderen in je reactie, dan kun je rustig dat M$ weglaten en MS ervoor tikken :{

Er zijn genoeg mensen die die vorm van een troll gebruiken, ze flippen helemaal uit en toch gebruiken ze de programma's van dat bedrijf :? 8)7 En dat is dus niet een kwestie van eruithalen, maar het is doorredeneren, nadenken over wat nou de gedachte is om het trollerig te tikken ;)

Verwijderd

Alsof ik het uit keuze gebruik, ik zit al 15 jaar vast aan hun troep... De aversie is diepgeworteld. :(

Binnenkort ben ik thuis iig van ze verlost met mijn nieuwe PC waar ik tenminste nog ruimte overhoudt naast windows en UT2003 en meeste andere zaken op linux kan draaien. :Y)
Pagina: 1