The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
das inderdaad ook zon geweldig voorbeeld! Ik zal dat in elk geval eens zoeken!Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:00:
In the making of Chicken Run komen veel van die praktische zaken naar voren, een aanrader. Weet alleen niet of die ergens te krijgen is, misschien op de DVD als die er is...
ik denk dat hij alleen een oranje kleur op het ventje heeft gedaan..
het zijn vooral de instellingen van de renderer die het "klei" effect geven.. (en hoe het ventje is gemaakt natuurlijk.)
het is de "arnold" renderer btw.. (nog in beta fase geloof ik..)
He who drop shit in toilet, have shitty time
tja, een eigen renderer is wel fijn ja, maar ik gebruik ook brazil en ik moet zeggen dat de nieuwe renderers van Max zelf ook heel aardig zijn! Maar tis gek, ik heb al heel wat ervaring met max etc, maar wat ik ook probeer, ik krijg nooit dezelfde sfeer_Richard schreef op 23 september 2002 @ 18:03:
gewoon standaard shader met global illumination renderer is dit.. denk ik..
het zijn vooral de instellingen van de renderer die het "klei" effect geven.. (en hoe het ventje is gemaakt natuurlijk.)
toch kan hetBaRF schreef op 23 september 2002 @ 18:05:
[...]
tja, een eigen renderer is wel fijn ja, maar ik gebruik ook brazil en ik moet zeggen dat de nieuwe renderers van Max zelf ook heel aardig zijn! Maar tis gek, ik heb al heel wat ervaring met max etc, maar wat ik ook probeer, ik krijg nooit dezelfde sfeer
het is natuurlijk een combinatie van alles he!.. modeling, texturing,lightning setup,, rendering en na-composting.. probeer al die dingen maar eens super goed onder de knie te krijgen, als je dat kan dan ken ik nog wel een bedrijf waar je kan werken
He who drop shit in toilet, have shitty time
_Richard schreef op 23 september 2002 @ 18:10:
[...]
toch kan het
het is natuurlijk een combinatie van alles he!.. modeling, texturing,lightning setup,, rendering en na-composting.. probeer al die dingen maar eens super goed onder de knie te krijgen, als je dat kan dan ken ik nog wel een bedrijf waar je kan werken
-Het belangrijkste is het modellen: dunne dingen zijn niet mogelijk, scherpe randjes ook niet, dus maak als lekker lomp en overdreven vloeiend, zoals dat in klei-dingen altijd is.
-Voor de belichting kun je goed zien dat er sprake is van extreem diffuus licht. Dit komt door de kleine schaal van klei-poppetjes, waardoor ook schaduwvaagheden worden uitvergroot bij camera's van heel dichtbij.
-De materials zijn qua kleur bijna egaal, misschien een heel lichte noise erin voor de imperfecties van de kleuren. Wel is een smoke bump-map met hele kleine putjes op zijn plaats voor het detail, denk ik zo.
Chicken Run is een échte klei-film en in de bijbehorende making-of zal dus echt niet uitgelegd worden hoe dat in een 3d-programma nagemaakt kan worden.Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:00:
In the making of Chicken Run komen veel van die praktische zaken naar voren, een aanrader. Weet alleen niet of die ergens te krijgen is, misschien op de DVD als die er is...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Das volgens mij al een vrij oude renderer hoor._Richard schreef op 23 september 2002 @ 18:03:
gewoon standaard shader met global illumination renderer is dit.. denk ik..
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Voor klei materiaal moet je eens zoeken op www.cgtalk.com. Ik vond daar laatst een procedural klei materiaal bibliotheekje, maar zoals al gzegd wordt, het zit hem niet in een materiaal of renderer. de "make cool" button is er nog steeds niet (hoewel... een lensflare .......).
argh, wanneer stoppen mensen nu eens met lensflares? (ja soms, heel subtiel is het wel koel ja...)pim4 schreef op 23 september 2002 @ 22:54:
Ooit komen er nog wat nieuwe arnold renders bovendrijven maar zelfs de rendertijden worden niet genoemd. Ik geloof dat het nu project:messiah is. heeft er iig mee te maken. Arnold is al erg oud, maar idd mooi.
Voor klei materiaal moet je eens zoeken op www.cgtalk.com. Ik vond daar laatst een procedural klei materiaal bibliotheekje, maar zoals al gzegd wordt, het zit hem niet in een materiaal of renderer. de "make cool" button is er nog steeds niet (hoewel... een lensflare .......).
This too shall pass
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Lens flares zie ik alleen als ik door m'n autoruit o.i.d. kijk, daardoor ontstaat toch het lenseffekt? Heb nog nooit toen ik buiten wandelde een lens flare gezien hoor...Oogst schreef op 24 september 2002 @ 15:38:
Als je op foto's of op tv recht tegen een felle lamp in kijkt, of zelfs 's avonds in het echte leven, zie je ook gewoon lens flares hoor. Alleen moet je ze wel netjes gebruiken, de standaard lens flares in MAX hebben niet voor niets zo ongelooflijk veel opties, ze zijn moeilijk om goed te gebruiken.
De enige mooie lensflares vind ik zijn die van KPT voor photoshop, die zijn mooi en hebben veel opties
Komt nog eens bij dat er in je oog ook een lens zit, trouwens.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ff googlen leert ons;Oogst schreef op 24 september 2002 @ 16:56:
Wat de exacte definitie van lens flare is weet ik niet, maar ik weet wel dat ik verblind wordt door licht als ik recht in een lamp kijk, en zeker als die lamp op behoorlijke afstand is, lijkt dat verblindende licht verdacht veel op een lens flare.
Komt nog eens bij dat er in je oog ook een lens zit, trouwens.
A camera lens has a number of elements that work together to focus an image onto film. The insides of lenses are coated with an anti-reflective material to help reduce the amount of secondary reflections known as ghost. In the case where bright lights are facing the lens, the lens coating is not fully effective and secondary reflections occur producing what are known as lens flares. Each part of the camera that light travels through before reaching the film may cause a secondary reflection which can show up as spots or banding. For this reason Zoom lenses with many focusing elements may have a complex looking flare, while prime lenses with only a few elements will result in simplistic looking flares.
en logisch;
Because lens flares occur on the lens, they will always appear to be in front of the scene. When artificially rendering a flare, it should always be drawn last.
van; http://jonathanclark.com/diary/flare/
Overigens wel interessant om eens te lezen wat het écht is, dat wist ik nog niet en is wel boeiend.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik zou zeggen bedankt voor deze nuttige toevoeging
thanks voor de tippim4 schreef op 23 september 2002 @ 22:54:
Ooit komen er nog wat nieuwe arnold renders bovendrijven maar zelfs de rendertijden worden niet genoemd. Ik geloof dat het nu project:messiah is. heeft er iig mee te maken. Arnold is al erg oud, maar idd mooi.
Dus: vingerafdruk-texture erover en een kleurtje, probeer dat eens
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
Wat zit er achter je hoornvlies, aan de voorkant van je oogbol ?....Oogst schreef op 24 september 2002 @ 17:58:
Ok, dus dat is wat een lens flare exact is, maar als ik naar een lamp kijk, zie ik toch echt iets dat er veel op lijkt (en dat mij verblindt) en dat met de lens-flare techniek in MAX gemaakt kan worden.
dus het is heel simpel. Een materiaal zonder hooglicht wordt al snel keramisch, maar als je hem met een bump wat putjes, bobeltjes, gaatjes en golven geeft, of deze modeleert word het nog realistischer
fotograven proberen dat juist te verkomen. Juist de dure lenzen en proffesioneel spul hebben/ heeft er geen last van !
En dan willen wij dingen mooi/ realistisch maken en knallen er dus een lensflare in
cinema4d en kpt hebben trouwens wel mooie lensflares, het effect is alleen in het verleden teveel gebruikt, daarom wordt 't nu door de pro's nogal lame gevonden.. en terecht
Verwijderd
maar toch zijn er scenes waarbij ze wel moeten... denk bijvoor beeld 's aan een lage camera waar een auto met lampen aan overheen rijdt ofzo...dat ziet er gewoon niet uit zonder lens-flares....