Toon posts:

Netwerk winxp -> win98 heel traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lange tijd de proxy server van AnalogX gebruikt maar de laatste paar dagen gaat deze ongelooflijk langzaam.

Mijn netwerk ziet er zo uit:

internet -----> Server pc -----> hub ------> pc2

op de server pc zit windows xp en deze heeft dus directe connectie met internet via chello (upc)

De tweede pc draait op windows 98 en kon vroeger via de hub naar server pc op het internet komen....

Nu kan ik bijna niet meer internetten met pc2. Ik heb al andere programma's geprobeerd zoals, wingate, sygate, winroute lite. Maar het resultaat is het zelfde. neem bijvoorbeeld www.spellenweb.nl -> als ik die op pc2 wil bezoeken dan kan ik 10 minuten wachten en het enigste wat ik dan nog maar zie is die irritante blauwe achtergrond... dat schiet niet op natuurlijk. Daar en tegen hoef ik met de 'server pc' maar tot 1 te tellen en de site verschijnt al!

Info:
Server pc:
win xp
adapter 1) chello adapter: ip adres automatisch verkrijgen
adapter 2) lan adapter: ip adres = 192.168.0.1

pc2:
win98
adaper1) lan adapter: ip adres = 192.168.0.2
====================
Beide pc's hebben workgroup "PRIVE" en subnet mask: 255.255.255.0
beide computers kunnen elkaar pingen en beide computers kunnen door elkaars files browsen....

iemand enig idee hoe ik met pc2 weer snel kan internetten??

(btw..: ik heb geprobeerd op google te zoeken voor oplossingen, het resultaat daarvan was dat ik allerlei verschillende programma's heb geprobeerd maar zonder succes... en ook heb ik geprobeerd op tweakers te zoeken maar ik krijg allerlei topics over problemen die anders zijn dan die van mij)

Pleh!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Staat 1 van de netwerkkaarten op fullduplex terwijl de HUB dit niet ondersteunt?

Verwijderd

Topicstarter
Fullduplex?? geen idee wat dat is... waar zou ik moeten kunnen zien hoe ik dat aan of uit kan zetten?