Lanparty netwerk, verschillende swithes, welke opstelling?

Pagina: 1
Acties:

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik organiseer binnen kort een lanparty in Veendam en nu heb ik daar de beschikking over een aantal switches. Echter heb ik niet echt een idee wat de snelste oplossing is.

het gaat dus om 2 * 24 poorts switches, 1 x 8 en 1 x 5 en mogelijk nog wat. Er zullen max 40 gamers zijn (zijn er nu 21). En een aantal gameservers + DHCP server.

Wat is de beste manier om dit aan elkaar te knopen?

Mijn plan was om de 2 * 24 voor de gebruikers te gebruiken en die via de 8 poort switch met elkaar en de gameservers te verbinden. Kan daarbij ook gebruik gemaakt worden van een directe verbinding tussen de 2 x 24 poorts switches? Waar mij het dus omgaat is dat het data verkeer (dat er waarschijnlijk toch zal zijn) zo min mogelijk de verbinding naar de gameservers belasten.

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32
Niemand die een idee heeft? of moet ik het in Professional Networking & Servers vragen?

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
heheh, rustig aan :p niet zo snel kicken :)
Wat mij even belangrijk lijkt is om te weten wat voor switches het zijn. Dan is het ook duidelijk wat de interne (backplate) capaciteit is van de switches, en hoe ze onderling verbonden kunnen worden.
Het verhaal is namelijk geheel anders als ze niet goed aan elkaar geknoopt kunnen worden. Mochten die 24 port switches namelijk niet te managen zijn, niet te trunken zijn, en geen goede uplink (gigabit/matrix) hebben, dan heb je toch wel een probleem.

Duzz, we want specs van ALLE switches

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Ik zou 1 van die 24 gebruiken voor servers jijzelf en aantal maten en dan die andere opstellen voor gamers. 24 poorst switchen zijn meestal (let op meestal) sneller maar dit is ook weer afhankelijk van de merken en type gewoon ff specs opvragen of bekijken.

Specs

• venomous
venomous schreef op 24 september 2002 @ 00:09:
Ik zou 1 van die 24 gebruiken voor servers jijzelf en aantal maten en dan die andere opstellen voor gamers. 24 poorst switchen zijn meestal (let op meestal) sneller maar dit is ook weer afhankelijk van de merken en type gewoon ff specs opvragen of bekijken.
he ben ik weer te laat met posten

Specs

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
venomous schreef op 24 september 2002 @ 00:09:
Mja, en wat wou je gaan doen ? ze met 100mbit aan elkaar gaan knopen. twee switches linken met 100mbit FD is gewoon niet snel genoeg. En je kan je servers wel op 1 switch plempen, maar dan weet je zeker dat je uplink constant dicht zit. je kan dus pas wat nuttigs zeggen als je die specs hebt.

• venomous
Nee precies is afhankelijk van de specs van zijn switches maar als ie geen gigabit kabels heeft enz enz. dan zit er niets anders op dan ze gewoon te lussen lijkt me.

Maar ik ga slapen men post worden een beetje onder de maat.

Specs

Pagina: 1