Toon posts:

Nvidia TV-out icoontje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakzzzz... Kheb weleens een PB onder handen gehad met een nvidia kaartje er in. Volgens mij een TNT. Op het bureaublad stond er een icoontje waarmee je naar tv-out kon switchen. Is dit een tool die ik onwetend niet kan vinden... Zit er een short-cut ergens die ik niet ken of heb ik gewoon pech :?

Best wel irritant om steeds maar properties advanced blablabla...
Mn search skillz zijn ook niet meer je van het want ik krijg echtx-tig hits.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

TVTool?
nView in configscherm? (bij de detonators van nVidia)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 23 september 2002 @ 17:56:
TVTool?
nView in configscherm? (bij de detonators van nVidia)
Nopes... daar kan ik'm niet vinden. Het was gewoon een icoon op de desktop. Klik...tv...klik...monitor...klik...je begrijpt het wel

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Powerstrip?
een andere tweaktool?

edit: tis voor mij ook maar giswerk. heb je enig idee hoe het proggie/icoon eruit zag? van welk merk is de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Het icoontje was van Nvidia. Kaart een TN2 volgens mij. Ik heb de hele riedel erachter copy en paste op mijn pc... No way. Dat icoontje zit standaard op die groene packard bells

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

uhh er zijn zoveel groene packard bells.
mijn oom heeft er een, mijn tante, een collega.
als sinds de 400Mhz zijn ze volgens mij groen.

maybe dat dat tooltje alleen werkt op een Packard Hell.
grote kans dat het (net als vaak bij compaq) alleen voor aangepaste hardware van PB is.

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 23 september 2002 @ 20:33:
uhh er zijn zoveel groene packard bells.
mijn oom heeft er een, mijn tante, een collega.
als sinds de 400Mhz zijn ze volgens mij groen.

maybe dat dat tooltje alleen werkt op een Packard Hell.
grote kans dat het (net als vaak bij compaq) alleen voor aangepaste hardware van PB is.
Dat is nou het gare ervan. Het was een TNT2. Ik heb 'm net gebeld en herinnerde me dat ik Detonators heb geïnst. Dus zo speciaal kan het kaartje niet zijn. Ach man, dit is toch gaar :r |:( ... kan het nergens vinden. Terwijl ik toch echt met 1 klik op de knop mn tv-out activeer. Alleen moet ik daarvoor wel eerst 8x klikken en 4 tabbladen afwerken :(

Verwijderd

Alle PB hebben deze functie, als er maar een TV out op zit. De video kaart maakt niet uit.
Ik weet alleen niet hoe het voor de rest werkt, helaas :(

Verwijderd

Ik zit nou met precies hetzelfde probleem...

Ik heb hiervoor ook een discussie gestart, echter werd ik hier naar toe verwezen.
Maarja, hier is het antwoord ook nog niet gevallen

:(

Ik krijg onderhand een muisarm van al die muisklikken voordat ik mijn filmpje kan zien. En dan na het filmpje, wanneer mijn pols net is bijgekomen, moet ik die hele knopperij weer af om het beeld weer op de monitor te krijgen.

:(

Help...

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Je kan met de nieuwste detonator drivers toch een sneltoets aanwijzen voor het switchen tussen tv en vga? Of je koopt tv-tool...ideaal programmatje, behalve als je twee beeldschermen gebruikt en je primary videokaart geen tv-out heeft :(

*edit* Bedenk me net dat ik de Detonator 40 drivers gebruik.. daar zit het dus wel in volgens mij...

*edit2* Ben inmiddels thuis, en ik weet nu zeker dat je er in de detonator 40 drivers er een sneltoets aan vast kan hangen...

[ Voor 0% gewijzigd door woutervs op 24-09-2002 19:03 . Reden: toch even nagedacht.. ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kan je niet een macro schrijven ofzow?
of een batchfile?
kan je maybe wel een scriptje maken dat je beeldscherm naar de TV schakelt en terug.

Verwijderd

woutervs schreef op 24 september 2002 @ 16:26:

*edit* Bedenk me net dat ik de Detonator 40 drivers gebruik.. daar zit het dus wel in volgens mij...

*edit2* Ben inmiddels thuis, en ik weet nu zeker dat je er in de detonator 40 drivers er een sneltoets aan vast kan hangen...
Really ?? Dan wil ik wel weten hoe :) want ik krijg het met de 40.52 det's iig niet voor elkaar en het zou voor mij toch wel handig zijn aangezien ik iedere keer handmatig moet switchen tussen mijn secundaire monitor en mijn TV.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:44:
[...]

Really ?? Dan wil ik wel weten hoe :) want ik krijg het met de 40.52 det's iig niet voor elkaar en het zou voor mij toch wel handig zijn aangezien ik iedere keer handmatig moet switchen tussen mijn secundaire monitor en mijn TV.
[if asus-vidkaart aanwezig (met originele driver) mode]

ctrl+t of ctrl+alt+t

[/if asus-vidkaart aanwezig (met originele driver) mode]

• woutervs
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:44:
[...]

Luistert en huivert :) : Je moet naar de nView Desktop Manager (bij mij ga je daarheen door met de rechtermuisknop op mijn bureaublad te klikken en dan nview properties te kiezen). Dan naar Hot Keys, en dan staat er in het lijstje met 'select an action' 'switch to next display device'. Die selecteer je, je klikt op add, vervolgens wijs je er een mooie sneltoets aan (ctrl-alt-t, in mijn geval), en hoppa, werkt als een zonnetje :) Je moet wel de nview desktop manager enabled hebben staan geloof ik.

Ik vind het ideaal sinds ik mijn tvtool niet meer kan gebruiken door mijn dual-screen-setupje... :'(

owja, ik heb trouwens detinator versie 40.41

[ Voor 0% gewijzigd door woutervs op 24-09-2002 23:00 . Reden: toevoeginkje ]

Verwijderd

woutervs schreef op 24 september 2002 @ 22:59:
[...]

Luistert en huivert :) : Je moet naar de nView Desktop Manager (bij mij ga je daarheen door met de rechtermuisknop op mijn bureaublad te klikken en dan nview properties te kiezen). Dan naar Hot Keys, en dan staat er in het lijstje met 'select an action' 'switch to next display device'. Die selecteer je, je klikt op add, vervolgens wijs je er een mooie sneltoets aan (ctrl-alt-t, in mijn geval), en hoppa, werkt als een zonnetje :) Je moet wel de nview desktop manager enabled hebben staan geloof ik.

Ik vind het ideaal sinds ik mijn tvtool niet meer kan gebruiken door mijn dual-screen-setupje... :'(

owja, ik heb trouwens detinator versie 40.41
Thanx, die desktop manager had ik nog nooit gebruikt ! Dus daar is het dus ondermeer goed voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Arrrghhh... En ik er maar doorheen spitten... Next display dus. lekker duidelijk...

Verwijderd

Toch werkt dit nog niet ideaal voor mij, omdat ik mijn desktop op 1280*1024 draai. Als mijn desktop dan via de sneltoets naar de "next display" gooi, switcht de resolutie naar 1024. Als ik hem dan uiteindelijk weer teruggooi, op mijn primaire scherm zijn natuurlijk al mijn pictogrammen verkloot.

Ik heb ook al gebrobeerd om drie verschillende profielen samen te stellen:

1. Met beide (analoge) beeldschermen. Desktop extended, naar tweede scherm.
2. Alleen desktop op primaire scherm.
3. Desktop op primaire scherm; kloon op TV. Geen secundair scherm.

Ik dacht slim te zijn om zo via een sneltoets ook tussen verschillende configuraties te switchen. De drivers kijken echter helemaal in de war te raken en gooien alles door elkaar :( TV-tool gaat ook al niet echt zoals ik wil, dus ik ben bang dat ik het handmatig zal moeten blijven doen. :/

[edit]
woutervs, bedankt voor de tip ! :) Voel ik me stom; ultramon gebruik ik ook al tijden zonder dat ik wist dat het die functie had.
[edit]

• woutervs
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 16:35:
Toch werkt dit nog niet ideaal voor mij, omdat ik mijn desktop op 1280*1024 draai. Als mijn desktop dan via de sneltoets naar de "next display" gooi, switcht de resolutie naar 1024. Als ik hem dan uiteindelijk weer teruggooi, op mijn primaire scherm zijn natuurlijk al mijn pictogrammen verkloot.

...
Daarom gebruik ik Ultramon, met de optie save/restore desktop icons :)
Pagina: 1