Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een cameraatje gehaald by de media markt, betreft hier de olympus c 220. Nu gebruik ik een scriptje van http://www.viaisn.org/digi_cam_tools/index.html om de foto's te downloaden. Alleen maakt de camera steeds de zelfde bestandnamen aan. En dit is wat lastig wanneer je steeds naar een zelfde folder copieert.

Mijn vraag is dan ook hoe(of misschien kan het wel niet eens) je de camera zo kunt stellen dat hij altijd doortelt. Ik heb de handleiding al doorgenomen maar ben nog niets tegen gekomen..

Verwijderd

ja ik weet dat de software van fuji het kan, maar dan ga je misschien problemen krijgen met drivers etc(hij wil nl wel "vreemde"foto's hernoemen)

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek eigenlijk naar een oplossing op de camera zelf. Ik weet dat het bij de c 200 wel kan.

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
je kunt het doen, door als je de foto's van je cam in het menu er af gooit, dat je dan bij card setup niet op Format drukt maar op all erase...dan blijft de nummering er....

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Verwijderd

Hoeveel heb je voor die cam betaald als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:50:
Hoeveel heb je voor die cam betaald als ik vragen mag?
Ehh ik weet dat ik veelste veel heb betaald EUR 350,- bij de media markt. Maar ik wil hem wel graag bij een winkel hier uit de buurt(vanwege garantie, service, etc). Ik had hem eerst bij norrod besteld alleen kon die hem niet meer leveren.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb je de datum en tijd al ingesteld??? Deze heeft invloed op de naam van de jpg file. Verder is een programma als The Rename (weet het niet meer te vinden. Pagina werkt niet meer) handig. Dit programma kan meerdere files andere namen geven.

P.S ik heb bij een fotozaak 310€ (2 maand geleden) betaald. Kan goedkoper, maar ik vertrouw die internetzaakjes ook niet.

Verwijderd

Mooi Fopma!

Er wordt ook grijs geimporteerd heb ik gemerkt. Als je een niet grijze hebt, dan zit er in de doos een garantiebewijs van Fodor/Olympus Nederland.

Aangezien garantie per definitie opsturen naar hun servicecentrum in Etten Leur betekent, is dus het enige criterium het garantiebewijs Nederlands en een lage prijs.

En was opmerking Auke de oplossing? Anders moet het script maar aangepast worden :-(
Pagina: 1