Een mobo met veel onboard functies

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo mensen, ik zoek een AMD mobo dat de volgende functies onboard heeft:

Lan 10/100 Mbit
Fatsoenlijk Sound gebeuren
USB 2.0
Firewire
RAID
ATA 133 (kan dat met die raid opstelling?)
4 fan connectors

Ik heb echt wel gezocht en kwam uit op de ASUS A7V8X , maar deze is zo enorm duur :'( . Kan iemand alsjeblieft nog wat andere moederborden noemen please. Ook kan ik de MSI KT4 Ultra krijgen met deze functies, maar ik wil geen KT400 moederbord kopen, maar een mobo dat veel soorten PC2700 geheugen ondersteunt.

Gooi het topic nou niet meteen op slot modje, ik weet dat het stom klinkt, maar ik ben echt slecht in dit mobo gebeuren. Laat mensen er gewoon een paar noemen voordat hij op slot gaat! Thnx people !!!

edit:

Ik vind nu ook het Gigabyte bordje met de naam GA-7VRXP , zal daar eens een review van zoeken :)

De meeste mensen deugen!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je wel eens naar die Abit Maxx series, daar zitten ook een grote hoeveelheid onboard functies op.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Cassius
  • Niet online
Ik kijk het meteen na, thnx !!!

De meeste mensen deugen!

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chaintech 7VJL APOGEE

http://www.chaintech.com.tw/eng/products/SOCKA/7vjl.asp
pricewatch: Chaintech 7VJL, KT333 (Lan, Sound)

Heeft geen RAID en FireWire. Maar wel USB2, 5.1 sound, LAN, ATA133, 333DDR. Zou zeggen check even de links.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Abit ATnogwat serie.

• Cassius
  • Niet online
Doe ik Sletje !!!

Die Abit Max series zijn dus echt te duur !!!

De meeste mensen deugen!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

reviews lezen?
op de tweakers frontpage kijken?
websites van mobo fabrikanten afschuimen?
al geprobeerd?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
FireWurX schreef op 23 september 2002 @ 17:51:
reviews lezen?
op de tweakers frontpage kijken?
websites van mobo fabrikanten afschuimen?
al geprobeerd?
Gooi het topic nou niet meteen op slot modje, ik weet dat het stom klinkt, maar ik ben echt slecht in dit mobo gebeuren. Laat mensen er gewoon een paar noemen voordat hij op slot gaat! Thnx people !!!
Lees dit even en je snap wel wat ik bedoel.
Hij is niet thuis in de mobo zone ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

je kan op de gigabyte onboard lan, geluid, usb2, raid en ata133 afaik. MAAAAAARRR let op 4 fan aansluitingen op je moederboard is extreem slecht! Dan moet je via je moederbord stroom leveren voor die fans, dat is al vaker fout gegaan bij 1 delta, dus 4 gewone gaat ook fout denk ik. Dus je fans op molex werkt beter.... Maar als je dat alles meer wilt, moet je gewoon rekenen op het feit dat je meer kwijt bent...

• Cassius
  • Niet online
Ok dan, hier ben ik weer.

Wat is een molex dan weer :? :? En die Gigabyte trekt me nu erg aan, ook de MSI KT3-Ultra ARU ziet er wel ok uit. Beide stabiele borden en niet te duur (€ 100 tot € 125 ongeveer) ...

Ik heb reviews gelezen (wil je niet weten hoeveel :P ) en las dat de Gigabyte een temperatuur beveiliging miste, maar dat hij wel net dat iets stabielere gevoel gaf als de MSI. Ook heeft die Gigabyte een dual bios functie. Maar de Gigabyte heeft maar ondersteuning voor een 2.1 set. Op zich niet zo erg, want die heb ik nou toch, maar als ik ooit een 4.1 :) , 5.1 :P of 6.1 >:) set aan wil schaffen kan dat dus niet :?

Voor de rest wou ik het Gigabyte bordje kopen bij www.exile.nl (geen reclame maken ofzo, hij was daar lekker goedkoop). Maar daar staat dat het een op=op product is. Daar baal ik wel van, want ik kan hem nog niet kopen binnen nu en vier weken. Daarna pas. Betekent dat dat zij hem uit het assortiment halen :? Zou erg jammer zijn.

Ok bedankt voor de hulp, ik post zo wel weer, moet nou nog 10 reviews ofzo doorlezen :P en heel veel sites van fabrikanten bezoeken :)

[PS]
Ik vond de ASUS A7V8X ook wel iets te duur eigenlijk hoor ... maar afijn.
[/PS]

edit:

Ik zag nou ook dit topic [rml]GigaByte 7VRXP KT333 [ Deel 2][/rml] over het Gigabyte bord! Ga daar meteen rondneuzelen!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Anders probeer je Exile te emailen en ervoor te zorgen dat zij een bordje voor je achter houden.

• Cassius
  • Niet online
Zouden ze dat doen, dat zou fijn zijn. Ik las net ergens (ik ben nu wel heel veel aan het lezen met 20 vensters ofzo :| dus weet echt ff niet waar) dat de GA-7VRXP problemen heeft met een geforce4 serie kaart :? Zou niet zo mooi zijn, want ik heb een MSI Geforce4 Ti4200 en die moet daar dan toch echt in >:) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

de specs die jij wilt vraagt nu eenmaal om een hoge prijs, maar ze zijn er. waarschijnlijk niet met 4 fans, maar die vereiste voldoet haast geen enkele mobo aan. Misschien eentje met een fan op de NB, maar dat zou ik niet aanraden om de zelfde redenen als Catch22.

Molex connectors zijn er heel veel verschillende, maar die Catch22 bedoelt zijn de aansluitingen die je CD-ROM drive, HDD enzo gebruiken. Een brede 4 pin connector met 5v (rood), 12v (geel) en 2 Ground(zwart).

En voor Firewire kan je een creative kaart nemen, maar aangezien je al onboard sound wil ... misschien een uitbreidings PCI kaart, voor FireWire.

Trouwens Firewire en USB zijn "concurenten" dus beide onboard ??? :? kweet et nie, misschien wel misschien niet

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb 'm een poosje open gehouden om je enigszins ter wille te zijn, maar dit soort topics is echt niet de bedoeling. Wat ik nog wel kwijt wil is dat KT400 borden prima met PC2700 overweg kunnen, sterker, ze zijn er _juist_ voor gemaakt, dus die ene opmerking in je openingspost is een niet meer ter zake doende waardoor de keuzemogelijkheden waarschijnlijk weer wat groter worden :)

Kijk iig op site's van de bekende merken en je komt al een heel eind heen, succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.