Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenbord (intern) bespoten met contactspray wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb de binnenkant van een Atari 130XE onder handen genomen met contactspray omdat de toetsjes veel te veel haperden. Het probleem is nu opgelost alleen omdat ik geen zin had om ieder contactje 1 voor 1 te sprayen, heb ik het zo uit de pols gedaan. Nu naast de contactjes zit ook spray. Volgens het etiket moet dit na 15 minuten drogen weg zijn, maar het blijft er gewoon nog steeds zitten, verdampt dit nog een keer of heb ik grondig iets fout gedaan.

20*350ZO45°

Verwijderd

sluit hem eens aan en zie offie nog werkt kan weinig foutgaan hoogstens een keyboard error

Verwijderd

anders ff met fohn op (sorry edit knop gaf een 404)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Een atari 130XE is zeg maar een soort Amiga500 model, keyboard is tevens hele computer, dus testen lijkt me niet de beste optie...
Maar wat is nu die drab die op het toetsenbord zit (lijkt wel vettige olie ofzo)

20*350ZO45°

Verwijderd

uhm heren
effe ter spraakzaamheid e.d. Contactspray reinigt enkel de contacten en GELEID geen electriciteit dus gewoon aanpleuren die hap.

dit staat op t busje Kontakt60 wat voor me neus staat.....Kontakt60
verwijdert oxide en sulfidelaagjes op alle soortenkontakten,reduceert te hoge overgangsweerstanden verhelpt zgn "krakers"smeert en beschermt NIET GELEIDEND,tast de gebruikelijke constructiematerialen niet aan!

Zo goed genoeg?

en btw mijn sblive en me nokia doen het ook nog en me cd-i speler ook (zat ook troep op en helemaal ingespoten met die shit!

Suc7

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:16:
uhm heren
effe ter spraakzaamheid e.d. Contactspray reinigt enkel de contacten en GELEID geen electriciteit dus gewoon aanpleuren die hap.

Jah, dat is bekend, staat ook duidelijk op de verpakking dat het geen stroom geleid, maar ik voel me er niet safe bij om het ding aan te pleuren met al die contactspray ernaast, het is tevens een goor zootje, want het trekt nu al verschrikkelijk veel stof aan. Ik wil niet weten hoe het er na een tijdje uitziet.

20*350ZO45°

Verwijderd

contactspray fikt erg goed ik gebruikte het altijd om mijn kart aan te krijgen (luchtfilter eraf en ff spuiten) en dan liep het wel (af en toe steekvlam uit luchtfilter) dus oppassen met vonken (maar bij jou si de damp denk ik al weg)

Verwijderd

ja ok het is brandbaar maar pak een stuk keukenrol en veeg het overtollige weg!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:20:
ja ok het is brandbaar maar pak een stuk keukenrol en veeg het overtollige weg!

Daar was ik al mee bezig, is echter wel een hels karwei, een paar wattenstaafjes voor in de hoekjes kan ook geen kwaad. Welke leering kunnen we hieruit trekken?

-Contactspray op doekje spuiten en vanaf doekje aanbrengen, en dus niet de "autospuiter" uit gaan lopen hangen ;)

20*350ZO45°

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Koop een busje ID RED ontvetter (deze tast elektronica niet aan, brakewash en ander spul wel) en spuit een beetje erop, voila, schoon, droog en ontvet! :)

Evt een klein laagje teflon erna, teflon is antistatisch, dus trekt geen stof aan...

Verwijderd

ik heb nog amiga 500 toetsen boarden en moederboarden maar de moaderboarden zijn denk ik defect wat er defect aan is; geen idee
Pagina: 1