Toon posts:

[NT4.0 + XP] Wat doet XP in mijn netwerk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen eerst maar even de situatie:

een windows NT4.0 server
4 werkstations draaiend op XP

geen probleem zou je zeggen!!! nou was dat maar zo, ik wou namelijk een domein aanmaken maar de server zegt dat er zich meerdere domeinen bevinden binnen het netwerk, en dus geeft dit problemen.

is XP pro meer als alleen een werkstation? en zoja kan dit uitgeschakled worden

aanmelden op het domein lukt wel maar om die domeinen trusted met elkaar te maken moeten ze verschillende namen hebben.

Ik heb de search gebruikt maar deze kon ik niet dusdanig uitdunnen tot minder als 1100 topics

HelPPPPPPPPPPPPP 8)7 8)7

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En nu in begrijpbaar Nederlands graag :?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Uuhm domein ff instellen op elke XP PC en je hebt overal hetzelfde toch of wat wat bedoel je?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Huh? Hoe wil je een trust met een XP machine maken? XP is geen domeincontroller! En het zal NT worst zijn hoeveel domeinen je in je netwerk hebt. Wat is de exacte foutmelding, en wanneer krijg je die? NT zal het misschien niet leuk vinden als je al een werkgroep hebt met je nieuwe domeinnaam.

Verwijderd

Topicstarter
OK ondanks dat ik er zelf ook geen barst van snap zal ik het proberen uit te leggen.

wanneer ik bij de XP machiene @home als netwerkdomein invul dan wordt dit geaccepteerd, maar nu komt het probleem als ik de gebruiker wil aanmelden. deze kan namelijk niet aanmelden omdat volgens de XP machiene het domein @home niet vertrouwd is door de server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:01:
Huh? Hoe wil je een trust met een XP machine maken? XP is geen domeincontroller! En het zal NT worst zijn hoeveel domeinen je in je netwerk hebt. Wat is de exacte foutmelding, en wanneer krijg je die? NT zal het misschien niet leuk vinden als je al een werkgroep hebt met je nieuwe domeinnaam.
het zal NT zeker een worst wezen als er zich meerdere domeinen op het netwerk bevinden. want voordat een "vreemd"domein aangemeld kan worden moet deze op de NT server vertrouwd gemaakt worden ( trust relations)
Pagina: 1