[Sb Audigy] Hoe 5.1 Sound in games?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb sinds kort deze combinatie:
- Creative Audigy
- FPS 5300 (5.1 surround)

Ik heb tijdens windows-werk en games geen geluid uit de centre speaker, wel tijdens het afspelen van een dvd of het testprogrammatje van creative.. het werkt dus allemaal wel. Waarschijnlijk ondersteunen mijn spellen de 5.1 surround niet..

Hiervoor had ik de SB live 5.1 + DTT2200.. Toen had ik ook geen geluid uit de centre speaker, ik had dit toen opgelost door met creative suround mixer als preset te kiezen: 'Movie mode' en dan 'movie mode on'.. dan had je wel gewoon altijd geluid uit je centre speaker.. sinds de nieuwe drivers van creative bestaat deze preset niet meer en komt er dus tijdens muziek ed geen geluid uit de centre speaker. :'(

Heb eerst de drivers van de audigy cd gebruikt en daarna de nieuwe van creative op de site.. van 23 augustus 2002 zijn die d8 ik.. maar bij beide hetzelfde resultaat.. géén geluid uit de centre speaker

Heeft iemand anders ook deze combinatie en misschien hetzelfde probleem of de oplossing?? :Y)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Games zijn 4.1 of dubbel stereo, de 5e speaker zorgt alleen maar voor een onbalans in het geluid, daarom kan je die ook niet selecteren.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Met mijn SB live 5.1 en DTT2200 lukte het wel gewoon, met het 'movie mode' truukje, ik vond het geluid veel ruimtelijker toen ik wél geluid uit de centre had! Maar zelfs nieuwe games als Fifa worldcup 2002 & GTA3 ondersteunen de centre speaker niet!!

Verwijderd

Dan moet je bij Creative PlayCentre CMSS aanzetten (check de readme ervan). Dat is een soort moviemode van de Audigy.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Sorry, maar dit is topic tweehonderdzoveel over 5.1 geluid met live/audigy en 5.1 setjes.

En dus gaat'ie op slot.

Dit topic is gesloten.