Toon posts:

Wel een IP adres, maar verder geen verkeer mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, we hebben weer een mooie:

Een toshiba laptop met:

Windows XP prof,
Kabel internet aansluiting bij Zeelandnet
Verder geen netwerk.

probleem:

Laptop kan niet op internet, krijgt wél een IP adres (release / renew werkt ook).
Ping naar localhost werkt,

MAAR:

We kunnen verder NERGENS naartoe pingen. Zelfs niet naar de default gateway.

Kom maar op met de ideetjes.

Verwijderd

heb je je netwerkkabel wel aangesloten :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ping 62.166.33.10 eens.

En dat je naar localhost kan pingen betekend weinig (komt niet tot je netwerkkaart)
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:24:
heb je je netwerkkabel wel aangesloten :)
Hoe moet hij anders een dynamisch ip krijgen?

Verwijderd

Heb je DHCP op je netwerk? wat is bv je IP adres en wat voor een subnet masker heb je?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Kettrick

Rantmeister!

post je routing tables eens

code:
1
route print

Verwijderd

jadjong schreef op 23 september 2002 @ 16:25:
Ping 62.166.33.10 eens.

En dat je naar localhost kan pingen betekend weinig (komt niet tot je netwerkkaart)

[...]

Hoe moet hij anders een dynamisch ip krijgen?
localhost betekent wel dat je tcp/ip stack werkt.
een dynamisch ip onder XP krijg je zowiezo, ook al is er geen DHCP server.
Bij 'ipconfig /all' zie je de optie AutoConfiguration Enbaled (Yes/No)

Verwijderd

RoeLz schreef op 23 september 2002 @ 16:27:
post je routing tables eens

code:
1
route print
route -n gaat makkelijker :7

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:23:
Owkee, we hebben weer een mooie:

Een toshiba laptop met:

Windows XP prof,
Kabel internet aansluiting bij Zeelandnet
Verder geen netwerk.

probleem:

Laptop kan niet op internet, krijgt wél een IP adres (release / renew werkt ook).
Ping naar localhost werkt,

MAAR:

We kunnen verder NERGENS naartoe pingen. Zelfs niet naar de default gateway.

Kom maar op met de ideetjes.
wat voor ip krijg je? 169.*.*.* ofzo?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Mag ik raden? Je hebt KaZaA geïnstalleerd en bij configscherm->software staat new.net. Eventueel krijg je bij het opstarten ook steeds een new.dot foutmelding oid.

Verwijderd

Topicstarter
haha... alrighty.. alvast bedankt voor de reply's jongens!

Nee hoor, ik heb geen Kazaa oid geinstalleerd. Het is een laptop van de moeder van een vriend van me, en die heeft al sinds juni geen internet meer... terwijl ze er nog wel voor betaald. Ik heb via de sijt van onze provider onder haar naam ingelogd, en alles staat daar goed. Ook heb ik de helpdesk aldaar het eea. laten checken, en ook zij constateren geen probleem.

Dat van die ip adres die je toch wel krijgt onder xp wist ik al ja. maar dan krijg je idd een ip als 169.*.*.* ofzo.

Het ip adres dat we krijgen is er Echt een van onze isp, ik heb hem vergeleken met de mijne, en ze komen overeen. Dat zit allemaal wel goed. Maar waarom krijgt ze nou wel een ip adres (via DHCP) maar voor de rest niets.

In een van de eerste replyes las ik: Door jadjong - Monday 23 September 2002 16:25

Ping 62.166.33.10 eens.

tja... als dat zou werken kon ik mijn gateway ook wel pingen. Maar toch; bedankt voor het meedenken.

Ik zit nu niet achter die laptop, maar ik zal het ff vragen of ze een route -n wil doen (dat ik daar niet eerder aan gedacht heb... stom stom stom)

wordt vervolgd!

and keep thinking!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien staat er een proxyserver ingesteld? Uitzetten die handel!

Verwijderd

Topicstarter
nope... is checked

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06
Probeer je localhost te pingen of 127.0.0.1 is zelfde maar als 127.0.0.1 wel werkt doet je dns het niet

An eye for an eye makes the whole world blind.

Verwijderd

Ingens schreef op 23 september 2002 @ 19:11:
Probeer je localhost te pingen of 127.0.0.1 is zelfde maar als 127.0.0.1 wel werkt doet je dns het niet
Hij kan niet pingen op ip, dat ligt niet aan de dns, dat kan wel het volgend probleem zijn })

nog een optie : een firewall die alles mooi tegenhoudt ?

Kijk je route tabel eens na en probeer ook eens een "tracert 213.239.154.35" en kijk hoever hij geraakt.
Welke melding krijg je als je pingt ? waarschijnlijk een timeout ma just checking :P

Verwijderd

Topicstarter
zie boven... localhost is te pingen. (wel eerst ff lezen he... voordat je replyed.. 't is niet echt een newbie vraagje meer hoor!)

Verwijderd

Topicstarter
XP firewall stond default aan... :? maar die heb ik al uitgezet.. en herstart... en nog nix...

verder krijgen we idd een request timed out.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

TCP/IP dan maar opnieuw installeren?

Verwijderd

Topicstarter
howto?

ik heb wel de netwerkkaart opnieuw geinstallleerd... dus automatisch de bijbehorende services.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft er ooit een andere firewall opgezeten ?
ZoneAlarm is nl. ook zo'n programma die gewoon sleutels in je register laat staan en bestanden niet verwijdert zodra je um deinstalleerd.
Mocht er ooit een firewall op hebben gezeten, probeer deze firewall dan weer opnieuw te installeren.

Heeft de verbinding wel altijd gewoon gewerkt trouwens ?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 20:36:
howto?

ik heb wel de netwerkkaart opnieuw geinstallleerd... dus automatisch de bijbehorende services.
Euh ik weet niet zeker of het protocol dan opnieuw wordt geïnstalleerd. Als je TCP/IP uitvinkt bij de eigenschappen van je netwerkkaart, dan opnieuw opstart, dan weer aanvinkt en dan weer opnieuw opstart zouden ze opnieuw moeten zijn geïnstalleert (schijnt). Maar dat vind ik zelf een beetje twijfelachtig. Anders Win98/Me/2k kun je TCP/IP gewoon uit het lijstje mieteren maar onder XP niet...

Anders zou je compleet Winsock opnieuw kunnen installeren. Howto: punt 9 op deze site.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft in het verleden wel gewerkt, heeft toen een virus gehad... die door een of andere vage vogel :+ op laten lossen.... afijn... je weet wel hoe dat dan gaat... daarna istie drie keer geformateerd, waarbij één keer een low end format. Toen is XP erop gezet, werkte het nog niet, toen werd ik gebeld. En hier zijn we!

Welk virus het was weet ze niet meer... en de vage pivo :+ ook niet, maar toendestijds (rond juni) hadden veel mensen op Zeelandnet last van het Klez H virus... dus ik denk dat dat hem was. Ik heb daarop gescand met tooltje van www.sophos.com maar niets gevonden.

Ik vermoed niet dat dit probleem nog gerelateerd is aan het virus, daarom heb ik het ook niet eerder ter sprake gebracht.

Alvast weer bedankt voor de reacties. (ps. ik laat aan die vrouw zien hoe ik het opgelost heb, en daarbij dat ik jullie hulp daarbij heb gehad... dit wordt de eerste sijt de we bekijken alstie het weer doet! :*) dus je hebt iig wel eer van je denkwerk. :) ;) )

Verwijderd

Kan zijn dat ik erover heen heb gelezen maar internetten met Zeelandnet is ook alleen mogelijk met het MAC-adres van je netwerkkaartdie je van zeelandnet hebt gehad.
Kan ook met andere netwerkkaart maar dan moet je dit melden aan Zeelandnet.

Verwijderd

Kun je er geen routertje tussen zetten en daar je netwerkgegevens in zetten (MACadres/computer naam e.d.), sommige providers checken op MAC-adress, dan kan het wel een dag of langer duren voordat het "nieuwe" netwerkkaartje werkt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:03:
Kan zijn dat ik erover heen heb gelezen maar internetten met Zeelandnet is ook alleen mogelijk met het MAC-adres van je netwerkkaartdie je van zeelandnet hebt gehad.
Kan ook met andere netwerkkaart maar dan moet je dit melden aan Zeelandnet.
Juist ja, ik had deze post nog niet gelezen

Verwijderd

Topicstarter
MAC adres is goed, heb ik gechecked. Routertje is niet gewenst. Toch bedankt!

• Enforcer
  • Niet online
Heeft er nou een firewall opgezeten of zit die er nog op ?!

Verwijderd

eigenschappen voor 'lan-verbinding 1' -> 'geavanceerd'. Je komt dan bij die Firewall van Winxp. Misschien vinkje uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, clean install na die format. Alleen XP is geinstalleerd. Verder niets. Wel stond de XP firewall default aan :? Afijn, die is uitgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn de die hard Wizzkids gebleven... degene die ALLES al hebben meegemaakt...

Geintje hoor jongens, jullie helpen goed! Dat vind ik ook zo mooi aan een forum. je helpt elkaar!

• Enforcer
  • Niet online
Modem reset ? Andere NIC al geprobeerd cq op een test pc geprobeerd ?
Win98 in dualboot zetten en kijken wattie daarop doet ?
Waarschijnlijk ligt het probleem anders niet bij jouw ..
Als je gewoon zeker weet dat je een ipadres krijgt maar verder nix kan doen kan het mogelijk zo zijn dat er toch een defect in het modem zit. Dan kan je dingen gaan proberen op je pc maar dat werkt voor geen metur .. ik zou zeggen .. laat een storingsmonteur komen .. die test de verbinding met zun eigen laptop + kabel + nic en dan ziettie vanzelf wel wat het probleem is..

Verwijderd

Ik denk toch dat dit een fout is met de DNS server

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:38:
Als het aan DNS ligt dan moet je volgens mij wel websites kunnen bezoeken aan de hand van IP. Oftewel vul dan eens in:
http://207.46.230.218/ dan kom je als het goed is op de microsoft site

Verwijderd

als jij thuis ook Zeelandnet hebt heb je dan al eens geprobeert of je er op jou pc met haar gegevens wel op komt? :)

• Enforcer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:38:
Dan zou die moeten kunnen pingen naar de gateway.. en dat kan niet ... DNS zorgt ervoor dat ip's worden omgezet in www adressen ... dus mocht daar een fout inzitten dan zou je wel kunnen pingen naar de gateway en andere ip's ..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:43:
als jij thuis ook Zeelandnet hebt heb je dan al eens geprobeert of je er op jou pc met haar gegevens wel op komt? :)
Dat gaat volgens mij helemaal niet werken. Of je moet zelf het MAC adres van je Modem en je netwerkkaart(zeelandnet) kunnen instellen.

• Enforcer
  • Niet online
Dan bel je voor dat mac-adres gebeuren .. meestal wordt dat wel direct gedaan zodat je direct kan proberen of het werkt...
Mocht het dan niet werken zou ik tog een monteur langs laten komen (als je ze tog aan de lijn hebt) ..

• Redleg
  • Laatst online: 15-07 09:25
Is het niet een defecte nic :? Ik heb namelijk een keer een nic gehad waar ik naar local host kon pingen maar de rest niet. (dit kaartje kreeg ook een ip van dhcp server thuis)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:45:
[...]

Dat gaat volgens mij helemaal niet werken. Of je moet zelf het MAC adres van je Modem en je netwerkkaart(zeelandnet) kunnen instellen.
ow jah..
als je idd de nic moet gebruiken die Zeelandnet jou gegeven heeft gaat dat ook nie werken..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:42:
[...]

Als het aan DNS ligt dan moet je volgens mij wel websites kunnen bezoeken aan de hand van IP. Oftewel vul dan eens in:
http://207.46.230.218/ dan kom je als het goed is op de microsoft site
Ik kan mijn gateway niet eens pingen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:43:
Staat boven al genoemd... ja dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:51:
[...]

ow jah..
als je idd de nic moet gebruiken die Zeelandnet jou gegeven heeft gaat dat ook nie werken..
Ook dit stond boven al geschreven... lees nou toch es een topic dóór voordat je replyed.

• Enforcer
  • Niet online
Ik denk ff heel simpel ...
Als jij thuis wel kan internetten met jouw modem en jouw nic en haar gegevens, dan sluit je dus uit dat de gegevens niet zouden kloppen.
Hou je dus het modem en NIC over...
Kan je niet jouw modem proberen daar aan te sluiten en dan kijken wattie doet ?
OF kan je niet jouw pc daar aansluiten en kijken wattie doet..
Mocht ie ut via jouw pc daar ook niet doen ligt het dus waarschijnlijk aan de modem of aan de bekabeling (in ieder geval hoef jijzelf dan niks meer te controleren want dan moet er een storingsmonteur langskomen).

Ik zit er gewoon hard aan te denken dat dat modem gewoon de geest heeft gegeven ... tis allemaal electronica .. en zoals iedereen weet .. electro dingen kunnen van de 1 op de andere dag ineens stuk gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer zei: Kan je niet jouw modem proberen daar aan te sluiten en dan kijken wattie doet?

Neen, zijn gekoppeld aan MAC van netwerk kaart en Modem.

Wat ik bedoelde was dat ik kan inloggen met haar gegevens, dus dat klopt.

• davasch
  • Nu online
Hoi,

Ik heb dit probleem ook gehad (ook znet) en het bleek dat ik een andere netwerkkaart gebruikte }:O
zeelandnet kijkt naar je MAC-adres van je netwerkkaart en dus werkt het niet met een andere. als je een router gebruikt moet je je MAC clonen.

Gr. David

Verwijderd

Topicstarter
Ligt niet aan de MAC, is gechecked.

• Diederik
  • Niet online
Als ik goed lees heb je nog een andere PC, kan je tussen die PC en de kleptop wel een verbinding opzetten ? (bestandje delen o.i.d.)

Invoegen doe je zo!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met @home. Sinds maandag heb ik het modem, maar nog niet een pagina kunnen bekijken. Weet iemand of @home ook naar mac-adressen kijkt?

'k heb al 2 keer contact gehad met @home, "wij kunnen het modem wel zien maar uw pc niet" "start u eens opnieuw op" "is de kabel wel goed" >> nou, met 4 computers, 5 netwerkkaarten, 4 besturingssystemen en 2 utp kabels moet het toch echt ergens anders liggen lijkt mij...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 17:12
Probeer eens:

- machines back-to-back met een crosskabel. Vast ip-adres instellen op beide machines en testen maar. Weet je in ieder geval of het aan het modem ligt of zo. Mocht dit dus niet werken, een 3e machine gebruiken om te bepalen welke van de 2 het probleem geeft.

- is het toch geen lijnprobleem? Heb wel eens gehad dat ik ook een ip-adres kreeg, maar pingen en name-resolven werkten ook niet. Bleek dat er wat centraleproblemen waren.

- btw, mensen hiervoor vroegen om wat input (route print e.d.)... geef die dan ook, en bekritiseer niet alleen mensen af die je toch proberen te helpen en toevallig een reply niet lezen.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 14:35
is je patchkabel wel in orde ??

Verwijderd

Kijk eens in de windows help en zoek naar apipa

mocht xp de dhcp niet benaderen dan krijkt ie via het apipa process een ip toe gewezen

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik bedank voor iedere hulp die ik krijg, ik vind het alleen zo jammer dat er vaak drie keer in eenzelfde thread hetzelfde antwoord gegeven wordt... dit is bij bijna alle threads.

Afijn, die routeprints... tja, ik ga van de week weer even langs ('t is in een dorp dertig kilometer van mijn huis vandaan) en dan zal ik het allemaal ff opschrijven en hier posten... het spijt me, kon het niet eerder doen....

Maar ik begrijp dat jullie allemaal willen helpen, en ik dank jullie daar ook allemaal voor!

Verwijderd

;) de oplossing is simpel. als je wel een ip adres krijgt, maar geen verbinding. staat het ip source filter niet goed.

Verwijderd

Wat krijg je van de DHCP server?
Doe eens ipconfig /all in een dosbox.
Staat je default gateway er? En klopt je netmask?
Staat er niet nog een eth gedefineerd welke hij probeert te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ok menschen... we hebben het opgelost samen met iemand van Zeelandnet.

Het kwam hierop neer, het toegewezen ip adres (jaja, via DHCP) viel buiten de Scope.... probleem zat hem dus toch bij de ISP.

Mag ik iedereen bedanken voor de hulp!
Pagina: 1