Toon posts:

[newbie] Themes installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat dit nogal domme vragen zijn maar ik kom er dus echt niet meer uit.

Ik heb gentoo 1.2, met de laatste versies metacity and gtk. Nu probeer ik dus themes te installeren maar het werkt dus bij beide niet. Wat me wel lukt is het installeren van themes voor nautilus.

Als ik een GTK2 theme probeer te installeren dan installeert hij deze wel maar laat deze niet in het lijstje zien van installed themes. Ik doe dus kennelijk iets fout maar ik weet niet precies wat.

Hetzelfde probleem doet zich voor bij de Metacity setup die ik nog speciaal geinstalleerd heb. Ik kan wel themes installeren maar laten zien, ho maar! Dus hoe krijg ik die themes wel werkend?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
zet je die gtk2 themes en metacity themes wel in /usr/share/themes/<themenaam>/gtk-2.0 (metacity-1) neer?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
blouweKip schreef op 23 september 2002 @ 16:38:
zet je die gtk2 themes en metacity themes wel in /usr/share/themes/<themenaam>/gtk-2.0 (metacity-1) neer?
Jah, daar staan al een paar themes voor metacity, maar metacity setup laat ze gewoon niet zien in de lijst van themes.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is best frustrerend, is er iets wat ik mogelijk over het hoofd gezien heb, want ik snap er dus echt even de ballen van.

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
Check of de permissies van de nieuwe themes wel goed zijn.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dit is een bekend probleem, waarbij er tijdens de upgrade van metacity 2.3.x naar 2.4.x iets vaud gaat. MC2.3 sloeg de themes op op locatie a, MC2.4 verwacht ze op locatie b, terwijl MC-setup nog steeds naar de oude locatie kijkt. Hoe het precies zat weet ik niet meer. Kijk even op forums.gentoo.org. Staat daar wel ergens. Succes en zo.

[ Voor 0% gewijzigd door wzzrd op 23-09-2002 17:43 . Reden: tijp-oh ]

Verwijderd

Topicstarter
http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=15827
Hier wordt het probleem besproken. Ik heb vandaga geen tijd meer maar ik ga het zeker uitproberen.

BlauweKip: Jij hebt ook gentoo, hoe veranderd jij die metacity themes dan? door middel van gconf editor?

En hoe veranderd je het dan met gconf? want ik zie dat de 'theme' de waarde: 'metacity-1' heeft. Dat moet dus de theme zijn. MAar hoe verwijs ik dan naar een andere theme?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Gconf editor idd, maar volgens mij had de laatste metacity setup wel support voor 2.4

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Nu werkt inderdaad alles

Verwijderd

Ik installeerd die themes vaak via het themeable programma, dan heb je dit soort probjes niet. Dus in nautilus ga je bijvoorbeeld naar Edit -> Preferences, en dan Appearance, en dan "Add Theme", dan selecteer je gewoon de tarball met het theme erin, en die wordt dan automatisch geinstalleerd... Zelfde voor Gtk-2.0/1.2 toolkit theme etc.

Maargoed, da's beetje laat om nu nog mee te komen. :P.
Pagina: 1