Toon posts:

Foutmelding Office XP via Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit situatie is als volgt:

1X Small Business Server 2000 (Primary Domaincontroller...domein X).......noem ik even ServerA
1X Windows 2000 Server (Wordt gebruikt voor Terminal Server)noem ik even ServerB

Als ik inlog op de terminal ServerB (via een willekeurige client) onder een gebruiker(gebruiker van ServerA) dan laadt hij niet het goede gebruikersprofiel van serverA. Hierdoor is het ook niet mogelijk om onder die gebruiker bijvoorbeeld outlook(is op de goede manier op Server B geinstalleerd.) te openen. Ik krijg dan een melding "In Microsoft Outlook is een fout opgetreden en moet worden afgesloten". De gebruiker waarmee ik ingelogt was was overigens een gewone domeingebruiker. Geef ik nu dezelde gebruiker van ServerA "Domainadministrators" rechten, en log dan weer in dan is alles opeens goed en kan ik normaal de office programma's opstarten.

Het probleem is nu :
Het is niet de bedoeling dat "normale" domeingebruikers toegang hebben tot bronnen van de domeinadministrators, dus mijn vraag is: Kan ik er op een andere manier voor zorgen dat "domeingebruikers" normaal in kunnen loggen op de terminal Server (ServerB), en dus ook gewoon office XP kunnen gebruiken. (zonder dat ik ze "Domeinadministrators" rechten hoef te geven.)
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Heb je wel de compatibility scripts gedraaid :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld van Office XP? Is niet meer nodig voor Office XP, volgens de site van microsoft detecteerd Office XP vanzelf bij de installatie dat het gaat om een Terminal Server.

• [Bc]-=VorteX=-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 13:13
nope, je compatws script etc heten compatibilityscripts...degene die jij bedoelt zijn multi-user environment scripts.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe draai ik die compatibilityscripts?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:51:
En hoe draai ik die compatibilityscripts?
Eerst die scripts opzoeken (of downloaden) en gewoon uitvoeren onder admin account, er worden dan een aantal paden en rechten gezet waardoor het goed zou moeten draaien.....

edit:
Voorbeeld van zo'n script, maar dan voor Office97:

Is overigens een slecht voorbeeld omdat Office 97 nog niet multi-user is, misschien is zo'n script voor Office XP dan toch niet nodig ???

@Echo Off

Rem
Rem NOTE: The CACLS commands in this script are only effective
Rem on NTFS formatted partitions.
Rem

Rem #########################################################################

Rem
Rem Verify that %RootDrive% has been configured and set it for this script.
Rem

Call "%SystemRoot%\Application Compatibility Scripts\ChkRoot.Cmd"
If "%_CHKROOT%" == "FAIL" Goto Done

Rem
Rem Get the installation location of Office 97 from the registry. If
Rem not found, assume Office isn't installed and display an error message.
Rem

..\ACRegL %Temp%\O97.Cmd O97INST "HKLM\Software\Microsoft\Office\8.0\Common\InstallRoot" "" ""
If Not ErrorLevel 1 Goto Cont0
Echo.
Echo Unable to retrieve Office 97 installation location from the registry.
Echo Verify that Office 97 has already been installed and run this script
Echo again.
Echo.
Pause
Goto Done

:Cont0
Call %Temp%\O97.Cmd
Del %Temp%\O97.Cmd >Nul: 2>&1

Rem
Rem Change the Access 97 System Database to Read only. This lets
Rem multiple people run the database simultaneously. However, it
Rem disables the ability to update the System Database, which is
Rem normally done through the Tools/Security menu option. If you
Rem need to add users, first you must put write access back on the
Rem system database.
Rem

If Not Exist %SystemRoot%\System32\System.Mdw Goto Cont1
cacls %SystemRoot%\System32\System.Mdw /E /P EveryOne:R >NUL: 2>&1
cacls %SystemRoot%\System32\System.Mdw /E /P Administrators:R >NUL: 2>&1
:Cont1

Rem
Rem Allow read access for everybody on a system DLL that is updated by
Rem Office 97.
Rem

If Exist %SystemRoot%\System32\OleAut32.Dll cacls %SystemRoot%\System32\OleAut32.Dll /E /T /G EveryOne:R >NUL: 2>&1

Rem
Rem Change Powerpoint Wizards to Read Only to allow more than one
Rem simultaneous invocation of the Wizard.
Rem

If Exist "%O97INST%\Templates\Presentations\AutoContent Wizard.Pwz" Attrib +R "%O97INST%\Templates\Presentations\AutoContent Wizard.Pwz" >Nul: 2>&1
If Exist "%O97INST%\Office\Ppt2html.ppa" Attrib +R "%O97INST%\Office\Ppt2html.ppa" >Nul: 2>&1
If Exist "%O97INST%\Office\bshppt97.ppa" Attrib +R "%O97INST%\Office\bshppt97.ppa" >Nul: 2>&1
If Exist "%O97INST%\Office\geniwiz.ppa" Attrib +R "%O97INST%\Office\geniwiz.ppa" >Nul: 2>&1
If Exist "%O97INST%\Office\ppttools.ppa" Attrib +R "%O97INST%\Office\ppttools.ppa" >Nul: 2>&1

Rem
Rem Create the MsForms.Twd and RefEdit.Twd files, which are needed for
Rem Powerpoint and Excel Add-ins (File/Save as HTML, etc). When either
Rem program is run, they will replace the appropriate file with one
Rem containing the necessary data.
Rem

If Exist %systemroot%\system32\MsForms.Twd Goto Cont2
Copy Nul: %systemroot%\system32\MsForms.Twd >Nul: 2>&1
Cacls %systemroot%\system32\MsForms.Twd /E /P EveryOne:F >Nul: 2>&1
:Cont2

If Exist %systemroot%\system32\RefEdit.Twd Goto Cont3
Copy Nul: %systemroot%\system32\RefEdit.Twd >Nul: 2>&1
Cacls %systemroot%\system32\RefEdit.Twd /E /P EveryOne:F >Nul: 2>&1
:Cont3

Rem
Rem Remove Find Fast from the Startup menu for all users.
Rem Find Fast is resource intensive and will impact system
Rem performance.
Rem

If Exist "%SystemRoot%\Profiles\All Users\Start Menu\Programs\Startup\Microsoft Find Fast.lnk" Del "%SystemRoot%\Profiles\All Users\Start Menu\Programs\Startup\Microsoft Find Fast.lnk" >Nul: 2>&1

Rem
Rem Change Registry Keys to make paths point to user specific
Rem directories.
Rem

Rem If not currently in Install Mode, change to Install Mode.
Set __OrigMode=Install
ChgUsr /query > Nul:
if Not ErrorLevel 101 Goto Begin
Set __OrigMode=Exec
Change User /Install > Nul:
:Begin

..\acsr "#ROOTDRIVE#" "%RootDrive%" Template\Office97.Key Office97.Tmp
..\acsr "#INSTDIR#" "%O97INST%" Office97.Tmp Office97.Key
Del Office97.Tmp >Nul: 2>&1

regini Office97.key > Nul:

Rem If original mode was execute, change back to Execute Mode.
If "%__OrigMode%" == "Exec" Change User /Execute > Nul:
Set __OrigMode=

Rem
Rem Update Ofc97Usr.Cmd to reflect actual installation directory and
Rem add it to the UsrLogn2.Cmd script
Rem

..\acsr "#INSTDIR#" "%O97INST%" ..\Logon\Template\Ofc97Usr.Cmd ..\Logon\Ofc97Usr.Cmd

FindStr /I Ofc97Usr %SystemRoot%\System32\UsrLogn2.Cmd >Nul: 2>&1
If Not ErrorLevel 1 Goto Skip1
Echo Call Ofc97Usr.Cmd >> %SystemRoot%\System32\UsrLogn2.Cmd
:Skip1

Echo.
Echo To insure proper operation of Office 97, users who are
Echo currently logged on must log off and log on again before
Echo running any Office 97 application.
Echo.
Echo Microsoft Office 97 Multi-user Application Tuning Complete
Pause

:done

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog even nagezocht......voor office XP zijn die scripts niet nodig....het heeft meer met rechten te maken denk ik. Maar ja, je wil niet alle gebruikers "Domeinadministrator"-rechten geven uiteraard. Wie heeft de oplossing?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:32:
Dit situatie is als volgt:

Als ik inlog op de terminal ServerB (via een willekeurige client) onder een gebruiker(gebruiker van ServerA) dan laadt hij niet het goede gebruikersprofiel van serverA.
Wat doet hij dan wel? Krijgen ze een "nieuw" profiel?
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Heb je roaming profiles ingesteld voor TerminalServers?
Als je user eenmalig domain admin is geweest, kunnen ze vevolgens altijd Outlook opstarten, of gaat het daarna weer mis?

Heb je OfficeXP volledig geinstalleerd, of heb je een netwerk installatie gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ze krijgen een "nieuw" profiel inderdaad. Roaming profiles zijn ingesteld voor TerminalServers. (Dezelfde gebruiker met Dom.Admin. rechten krijgt namelijk wel het goede profiel voor z'n neus) Op het moment dat ik Dom.Admin. rechten verwijder en opnieuw aanmeld krijg ik weer een "nieuw" profiel. Office XP is geinstalleerd vanaf het netwerk op ServerB. (via Add/Remove programs)

Moet toch kunnen zonder dat je gebruikers Dom. Admin rechten hoeft te geven???

• elevator
  • Niet online

elevator

Dus ondanks dat ze roaming profiles hebben, krijgen ze altijd een nieuw profile?
Zie je hiervan een foutmelding staan in je eventlogs?

Heb je soms een domain-wide default user profile oid?

Heb je al eens geprobeerd het Default User profile van de server te overschrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, altijd een nieuw profile....tenzij ik de gebruiker Domain Admin rechten geef, dan gaat hij keurig het juiste profiel laden, en kan ik alle programma's normaal opstarten.
Misschien iets met beleidsinstellingen??

• elevator
  • Niet online

elevator

Lijkt me meer een permissie probleem op je profiles directory. Probeer eens je default user te overschrijven, geef expliciet "Everyone" rechten en kijk dan nog eens.

De user heeft toch wel voldoende rechten op de directory waar de roaming profiles staan, e.d.? Kan je bijvoorbeeld zelf een directory creeeren als je geen domain admin bent, in je eigen roaming profile directory ?

Verwijderd

Topicstarter
De rechten voor de map waarin de Profiles staan staan op "Iedereen" volledige toegang.
Kan het probleem zitten in het feit dat ik aanlog op ServerB(terminal server), en de gebruikers van het domein van ServerA gebruik? Ook de Profiles staan op ServerA...ServerB is namelijk geen domeincontroller, maar puur als terminal server ingericht.

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar ServerB is lid van het "ServerA" domain, toch?

Je TerminalServer moet idd geen domain controller zijn. Overigens, zou je dit nog willen beantwoorden:

1). Staan er foutmeldingen in je eventlog?
2). Krijg je foutmeldingen bij het aanloggen?
3). Heb je al geprobeerd je default user te overschrijven?
4). Als je inlogt als normale user, en je gaat naar "Start -> Run -> %userprofile%") in welke directory kom je dan terecht?
5). Er is nog voldoende diskspace op je server's system drive?

Verwijderd

Topicstarter
1: Nee, helemaal niks nadat ik ingelogd ben. Zonder Domain-Admin rechten maakt hij automatisch een lokaal ("leeg") profiel aan.
2: Nee, geen foutmelding bij het aanloggen.
3: Wat bedoel je hier precies mee? De machtigingen van de map waar het gebruikersprofiel in staat??
4: Ik kom dan in de map C:\Documents and Settings\"user"
5: Ja, nog +- 10GB vrij

• elevator
  • Niet online

elevator

3). http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q305709. Maak wel eerst even een backup van je vorige "Default user" voor de zekerheid.
4). Je krijgt een leeg profiel zeg je? Wat bedoel je hiermee? Als je hier een extra map creert, en je logt uit, wordt dan je roaming profile op "ServerA" wel geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat je hier iets aan hebt, ik heb het volgende even getest:

Ik heb de map "user" uit documents&Settings verwijderd van ServerB. Ik log nu aan met die gebruiker op ServerB MET Domain-admin rechten. Ik krijg nu netjes het profiel dat opgeslagen is op ServerA, en ik zie dat hij ook een map "user" aanmaakt(Ik had de map Documents&Settings van ServerB namelijk nog open staan) op ServerB in de map Documents&Settings. Als ik deze map meteen open, dan zou je zeggen dat dat het profiel zou moeten zijn waarmee ik ingelogd ben op de terminal server, maar als ik in de map desktop kijk van deze map dan zie ik daar het oude desktop die ik in het begin verwijderd heb.

Wat betreft je vragen:
3: Ik heb de default user nog niet overschreven, maar waarom denk je dat dit het probleem op zou lossen?
4:Wordt geupdate op ServerB omdat ik geen Domain-Admin rechten had. Zou ik ingelogd zijn onder dezelfde gebruiker met Domain-Admin rechten, dan zou hij keurig het profiel op ServerA bijwerken.

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik zou heel erg aan een permissie probleem denken.
Hoe heb je dat profiel verwijderd? Is dat door middel van de Explorer of via "My Computer"? De laatste is de juiste manier.

Wat je in 4 zegt, doet mij toch erg denken aan een permissie probleem.
Zou je dit nog eens kunnen proberen, kan je bijvoorbeeld zelf een directory creeeren als je geen domain admin bent, in je eigen roaming profile directory ?

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn verbazing kijk ik net op de locatie van het profiel op ServerA. En hier zie ik staan: een map "Bureaublad" en een map "Desktop". Blijkbaar zit het 'm dus in de taal. ServerA is namelijk een nederlandse versie, en ServerB een engelse. ServerB maakt dus automatisch de engelse mappen aan, terwijl de client zoekt naar de nederlandse die hij blijkbaar alleen maar kan vinden met Domain-Admin rechten. Zou het werken als ik een appart engels profiel maak speciaal voor terminal Server? (je moet namelijk voor terminal server een aparte profielmap aangeven voor de user.)

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst heb ik natuurlijk voor terminal Server en voor het netwerk hetzelfde profiel voor die user. Dat zou het handigste zijn, enig idee hoe dat op te lossen is met die talen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Wacht even.

Je server waar je roaming profiles opstaan, maakt geen directories aan.. Je clients doen dat.
Je clients zijn dus allemaal Nederlands, maar je TerminalServer is Engels?

Je kan dit in principe aanpassen (doe dit wel met een test user), door de keys te editten in:

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem blijft toch, ik heb het volgende nu gedaan:

-Op ServerA een extra profiel met de naam "user-terminal" aangemaakt, en het pad aangepast naar het terminal-service gebruikersprofiel.
-Domain-Admin rechten weer verwijderd.
-Inloggen onder de gebruiker op de terminal Server (via een client)

Nu krijg ik wel het juiste bureaublad, en werkt hij ook het profiel bij op ServerA, alleen kan ik zonder die Domain-Admin rechten nog steeds geen programma's draaien zoals outlook. Ik krijg dan de melding "Kan Microsoft Outlook niet starten". Geef ik dan weer de domain-Admin rechten en log ik weer in, dan kan ik normaal in outlook en heeft hij zelfs alle juiste instellingen die bij die user horen.

Verwijderd

Topicstarter
Even een overzicht van de gebruikte os'en

-Small Business Server 2000 (NL).......ServerA
-Windows 2000 Server (ENG) ............ServerB
-Client : Windows 98 met terminal Service client (NL) geinstalleerd.

Op de terminal Server (ServerB) is een NL versie geinstalleerd van Office XP Pro.

• elevator
  • Niet online

elevator

Om eventjes twee problemen volledig te scheiden. Je roaming profiles werken nu volledig zoals te verwachten is, en wijzigingen op je TerminalServer worden opgeslagen in ServerA?

Verwijderd

Topicstarter
Roaming profile werkt in die zin dat hij in ieder geval het bureaublad laadt van ServerA (Heb de map "Bureaublad" namelijk gerenamed naar "Desktop". Als ik een nieuw map maak en dan uitlog dan wordt hij ook bijgewerkt op serverA. Het probleem is alleen nog dat hij moeilijk doet met office programma's zonder die domain-Admin rechten, en daarnaast heb ik liever dat hij de map "Bureaublad" laadt ipv "Desktop" omdat deze user afwisselend op ServerA en ServerB inlogt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Windows98 profiles zijn niet compatible met WindowsNT/2000 profiles. Daartussen gaan roamen, zal dus nooit werken.

zie o.a.:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q269378

Het beste is dus om aparte profiles voor terminal services, en non-terminalservices te voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Hij laadt dus toch al het juiste profiel, alleen leek het alsof hij dat niet deed omdat hij telkens de map "Desktop" pakte ipv. "Bureaublad". Het voornaamste probleem is dus de office programma's die niet werken zonder Domain-Admin rechten.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even.....het is niet zoals je denkt dat het is.

-De gebruiker heeft hier op het netwerk een Windows 2000 Pro NL pc
-Thuis een Windows 98 pc met daarop geinstalleerd : Terminal Service NL client. (Hij laadt hier dus gewoon een Windows 2000 Server omgeving, dus hebben we niets met Windows 98 profielen te maken)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat er conflicten onstaan tussen de profielen omdat alle profielen oorspronkelijk in een NL omgeving zijn gemaakt, en nu worden toegepast op een ENG omgeving???

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik stel voor dat je het eerst probeer zonder roaming profile. Dus een nieuwe user met een leeg profiel, direct laten inloggen op de TS (zonder domain admin rechten), wat gebeurt er dan ?

"Kan outlook niet starten" is de exacte melding die je krijgt ?

Verwijderd

De UserID die windows 2000 gebruikt om je in te laten loggen hebben bij jou een profile en dat ondersteunt windows 98 simpelweg niet, windows 98 heeft wel de optie om de gebruikersomgeving te profieleren, maar deze is ook niet compatible met 2000.

Mijn advies: installeer gewoon 2000, dan ben je er vanaf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe user in laten loggen op de TS zonder Roaming profiles en zonder Domain-Admin rechten. Deze gebruiker kan nu gewoon alles normaal gebruiken. Kopieer ik datzelfde profiel van de lokale computer naar de netwerkmap, en stel het TS-profiel in voor die user, dan kan ik opeens niet meer outlook in. Hoe kan dit?? Weer die Domain-Admin Rechten... :?

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoe heb je het profile gecopieerd ?

Heb je een rootdrive ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het profiel opnieuw aan laten maken op de TS met een user zonder TS-profiel. Daarna heb ik via de "copy to" optie in profielbeheer het profiel naar de netwerklocatie gekopieerd. Nu heb ik alles ingesteld op "roaming", en het werkt weer :) !!!

THANKS voor de hulp Elevator!!!
Pagina: 1